nattuggla

Publicerat: 2008-08-29 Kl: 03:30:10 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Godkväll till er som är vakna denhär tiden på dygnet. Och hej till er som läser någon annan gång.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket alls faktiskt. Det har varit så jävla skönt så ingen av er ens kan förstå hur skönt det har varit. Jag har bara sovit hela dagen, det var riktigt längesen jag bara sov och låg i sängen och tittade på film. Underbart. Varje gång jag ville kliva upp och göra någon nytta så tvingade Danne mig att ligga kvar "ett liiiitet tag till" och så tittade han på mig med sina fina mörka ögon och dendär blicken som jag alltid smälter när han gör, och så låg jag kvar. Han är smart han dendär filuren. Han känner mig så väl så han visste att om han bara fick mig att ligga kvar bredvid honom en liten stund och kolla på film så skulle jag inom kort somna och alltså ligga kvar mycket längre än bara en liten stund. Alltså fick han som han ville. Haha. Sötnosen min :)

Vid 18tiden så orkade jag verkligen inte ligga i sängen något mer, så jag klev upp och klädde på mig och tog med mig hundarna ut på en liten promenix. Så gick jag ner på Ica och handlade mat till mig och älsklingen, sedan gick jag hem och lagade maten. Det vart gott somfan och jag blev riktigt mätt! Jag hade iof ätit munkar och wienerbröd hela dagen som Dannie gick och köpte imorse, förbannat gott men kanske inte världens bästa start på dagen. Sedan så smälte jag maten en stund, pratade med Sandra i telefonen ett tag. Sedan tog jag mig ett underbart långt bad. Låg och läste min bok som jag fan älskar. Snabba cash, fan så bra den är. När jag började likna ett russin så klev jag upp, sedan tog jag på mig kläder och gick och mötte Ewe och Sandra, sedan gick vi på Shell. Jag behövde dricka och snus och Evelina skulle köpa cigaretter.

När jag kom hem så gick jag och Pontus bort och mötte mamma med hundarna i Sallyhill.. Jävligt skönt väder ute alltså, det kunde man inte tro förut idag. Skitväder. Inte konstigt att man sover hela dagen när det bara regnar.

Imorgon är det jobba som gäller iallafall. Åhh. Jag orkar inte. Men det är ju pengar så vad gör man inte! Är iallafall ledig på söndag så det ska bli skönt. Då ska jag sova hela dagen. Igen. Jag längtar dit.

Nu ska jag lägga mig och se på Kyle XY eller fortsätta läsa.. Daniel har somnat för längesen och det är ju lite tråkigt för mig eftersom jag inte kan somna än. Han har en förmåga att sova hur länge han vill. Jag har aldrig sett en människa sova så många timmar i sträck som han gör. Han kan gå och lägga sig en måndag och vakna på onsdagen, om han vill. Jag förstår inte. Önskar jag också kunde göra så, tänk vad skönt :D I love you sleepy. Du är så vacker när du sover älskling. Älskar dig så jävla mycket, glöm aldrig det.

Godnatt.


..its ours

längesen, igen

Publicerat: 2008-08-27 Kl: 23:37:36 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Hej allihopa.

Nu är det sådär jättelänge sedan jag skrev, igen. Men jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn längre... Och dessutom sitter Danne hela dagarna och spelar massa fotbollsspel så jag får aldrig sitta heller ;P Haha. Nerå.. Men har inget intresse typ. Sätter mig en snabbis och läser mina kompisars bloggar sedan går jag därifrån och gör nåt annat.

Lite uppdateringar kan jag ju bjuda på iallafall..

I måndags så började jag i skolan. Eller, jag var på möte i måndags & började på tisdagen. Det går ganska bra, har ju bara gått 2 dagar iof men ändå.. Vi är en liten klass och det tycker jag är jävligt skönt :) Istället för som det är på gymnasiet och vanliga skolor så kan det ju vara upp emot 30 st i en klass. Men här så är vi bara 9 st. Helt perfekt. Kände ingen när jag började så jag var jävligt nervös när jag skulle dit i tisdags, plus att jag var en kvart sen också. Haha. Första dagen!! Vem lyckas med det om inte jag? Danne och mamma tjatade på mig hela morgonen att kliva upp för jag skulle göra mig iordning och så, men jag orkade inte så jag sov vidare. Skulle ta kvart i 9 bussen men sov ju lite för länge så jag missade den.. Men allt gick bra ändå tillslut. Det enda som är jävligt jobbigt med att gå i skolan är ju att kliva upp så himla tidigt varje dag. Jag är ju verkligen inte van att kliva upp vid 8 på morgnarna, jag har inte gjort det sedan i vintras typ. Början på vintern när jag fortfarande gick i skolan, men hur ofta var det då? Haha. Så nu kliver jag upp vid 8 varje morgon, åker till skolan & sedan kommer jag hem och somnar en stund sedan går jag och jobbar. Helt upptagen hela dagarna. Förjävla jobbigt men det är så det är att vara vuxen vettni ;) Haha. Måste ju tjäna pengar också, så är det ju. Men imorgon är jag leeeedig!! Ska bli så jävla underbart. En hel dag ledig och bara göra ingenting. Fast jag har en jävla massa saker som jag måste uträtta imorgon. Måste kliva upp kl 9 och ringa ett samtal iallafall. Sedan ska jag sortera massa tvätt - och då menar jag massa -, sedan ska jag göra massa andra saker. Städa rummet. Storstäda alltså. Danne kommer bli galen när jag börjar med snabeldraken som Ewe säger, haha, dammsugaren alltså... Men det får han ta! Jag måste städa innan jag blir tokig. Har ju iallafall fått bort alla saker ifrån golvet sedan hemflytten. Så nu känns det lite mer som mitt gamla rum igen om man säger så. Så det är ju skönt. Saknat min säng så jävla mycket. Den är helt galet skön.

Gud vad mycket jag skrev... Haha. Sitter och kollar på Sex and the city för tillfället iallafall. Så underbart att det har börjat igen! Och att det är dubbelavsnitt varje dag, skitbra ju. Kom hem från jobbet vid 10 ungefär, tog lite tid att stänga.. Sedan gick jag halvvägs hem sedan kom jag på att jag var tvungen att gå på  Ica innan det stängde. Så då gjorde jag det, träffade brorsan en sväng också utanför här.. Så köpte jag snus, lämnade in min ansökan om icakort, köpte lite mat och dricka och så. Bra bra. Danne blir alltid hungrig mitt i nätterna så vad gör man inte för sin älskling :)

Nu håller Danne på att duscha, så fort han kommer ut så ska vi lägga oss i sängen och mysa och sedan somna. Jag är helt slut. Gud. Mina ögon är trötta och min kropp är helt utsliten. Jag brukar inte jobba såhär många dagar i rad egentligen, men nu har det blivit så. Det har iof gått förvånansvärt bra och jag har fått en massa beröm för att jag städar så bra ;) Haha. Det är ju alltid roligt när saker man gör blir uppskattade! Eller hur?

Nu kommer min fina Dannie så nu ska jag sova lite. Ska läsa Jens Lapidius: Snabba cash också. Sjukt bra bok faktiskt. Läs den om ni inte har gjort det. Har lyssnat på den på ljudbok på min iPod men det är ju inte samma sak som att läsa själv. Jag gillar bättre att läsa. Ljudböcker är inget för mig, jag somnar bara! Men han har ju gjort en till bok nu som heter Aldrig fucka upp, den ska jag också läsa. När jag får tid.

Jag är ju som sagt ledig imorgon så jag skriver mer då. Nu ska det bli skärpning ;) Haha. Förhoppningsvis. Kanske. Tror jag. He-he.


Jag o favoriten ;)

Och till de personer som kommenterar så jävla fjantiga saker anonymt, har ni nått att säga så gör det riktigt istället för att ställa dumma jävla frågor och sånt skit. Säg det ni vill ha sagt istället. Idioter!!!

Adios


Längsen

Publicerat: 2008-08-21 Kl: 16:58:23 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Hundra år sedan jag skrev, jag vet. Men jag orkar inte så ofta längre. Kan ju iallafall sammanfatta senaste veckan lite snabbt innan jag ska återgå till mitt sovande.

I lördags så var vi ut, alla mina tjejer och jag :) oså danne var ju med! Jag fick världens sjukaste present, hahaha. Mina kompisar är gulligast i världen iallafall. Tack för det tjejer. Tyvärr så var jag inte på sånt partyhumör, mina skor gjorde ont och jag hade ont i fötterna. Men vi gick iallafall på krogen och sådär... Sedan gick jag Ewe Danne och Sandra på Max och köpte mat. Sandra slängde upp sina skor på ett bord där det satt en massa mongolider och glodde på oss, så sa hon "Vill ni köpa domhär eller!?" hahahaha. Sjuka jävla dåre. Och så sa Ewe "Vadå, ville ni inte köpa dom?". Hahaha. Sandra hade på sig ett par skrikrosa skor nämligen, som man inte kunde undvika att titta på.. Anyway. Sedan skjutsade Sandras pappa hem oss, Sandra hem till sig och jag Ewe och Danne hem till dom. Sen somnade jag där på deras soffa. Mycket skönt. Var så jävla trött.

På morgonen så klev jag upp och åt frukost med Evelina, sedan gick jag och jobbade. Gaaalen dag eftersom det var selånger och så.. Men det gick ganska bra. Efter jobbet skjutsade Ewe mig hem till Danne där han hade lagat värsta middagen och grejer åt mig ;) Sötnosen. Tack för det. Skitgott vare. Sedan spelade vi lite poker med Juan och Renzo och jag vann, såklart. Jag är så jävla bra på poker. Haha. Woho. Sedan duschade vi och gick och la oss..

På natten vaknade jag av en hemsk överraskning.. Så sedan i söndags har jag varit sjuk som en dåre. Alla som vet om att jag opererade mig i april, samma sak har hänt igen och ärret har gått upp och skit... Plus att jag har 39 graders feber och ont i halsen. Jävligt mysigt! Skönt. Jag bara sover och sover hela tiden. När jag inte vaknar av att jag fryser eller svettas. Hatar att vara sjuk.

På lördag ska William döpas. Ska bli roligt att gå på :) Eftersom att jag är sjuk så har jag varit sjukskriven från jobbet hela veckan.. Men ska jobba på söndag, sedan börjar jag skolan på måndag & efter det så jobbar jag hela veckan. Kommer inte att bli lätt inte. Skola + jobb varenda dag. Jag är inte van sådana dagar eller. Men man får väl vänja sig.. Så imorgon ska jag ner till skolan med mina betyg sedan 9an och så. Blir nog bra detdär.

Nu ska jag se på One tree hill och sova lite till. Mormor gick nyss så nu är det harmoni här i lägenheten. Jag längtar tills jag får en egen lägenhet. Det ska ske inom snar framtid annars dör jag här.

Saknar min älskling också som är i stugan.. :/ Kunde inte följa med pga att jag är så sjuk & har varit på sjukhuset och så. Jättesynd verkligen, har ju varit planerat hela sommaren... Men jag har alltid otur, så det är väl som vanligt då. Älskar dig Daniel iaf. Du är underbar.


Här är lite bilder sedan i lördags, mer bilder finns på Evelinas bilddagbok. Evelinawilliam heter hon där.


       

1. Evelina och Danne
2. Jag och Evelina
3. Jag och Evelina igen
4. Jag, Evelina & Sandra
3. Jag Evelina Lina & Vilma
5. Alla mina tjejer & jag. Love you girls
6. Sandra Lina Danne jag och Vilma
7. Min nya kärlek :D Evelinas sötnos kaninunge som jag älskarrrrr,så jävla fin alltså

Tack

Publicerat: 2008-08-17 Kl: 22:31:15 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Tack till alla ni som var med och firade mig igår :) Puss på er.

44 minuter kvar!

Publicerat: 2008-08-15 Kl: 23:24:18 | I kategori: Min vardag | 3 kommentarer


Hej alla.

Fan vad längesen jag uppdaterade... Hundra år sen. Men har mest varit hos Danne och då sitter jag inte så mycket vid datorn och så.

Iallafall, har inte så mycket att skriva. Jobbar på som vanligt och ska snart börja skolan. Känns både bra och dåligt. Dåligt för att jag inte är speciellt van att kliva upp 8 varje morgon, men bra samtidigt för att jag vet innerst inne att det är det enda rätta att göra :) Och det bästa, såklart.

Idag har jag jobbat, vaknade vid 14tiden för Danne störde mig heeela natten som vanligt. Man får aldrig sova ifred!! :P Sedan så pratade jag med mormor i telefonen om en massa saker, sedan ringde Evelina och så bestämde hon sig för att hämta mig på moppen! :) Tack för det. Så slapp jag åka bussjäveln. Sedan satt vi utanför jobbet ett tag för jag var ju i princip en timme tidig, men sedan åkte hon och jag gick in och jobbade. Det gick bra idag. Mycket folk och så, men det var inte så jobbigt..

Efter jobbet så skulle jag gå hem till mamma och prata med henne.. Träffade Tobbe utanför för han kom just därifrån, så pratade jag med han lite. Skulle gå upp och umgås lite efter jag varit hemma hos mamma men sedan hörde han inte när jag ropade på balkongen så jag gick ner till busshållsplatsen och tog bussen istället.

På bussen träffade jag en full Sandra som var påväg till Selånger(!) :P Så träffade jag Boshi och Basaric också. Hundra år sedan jag träffade Basaric eftersom han varit utomlands, så det var ju roligt att se honom.

Imorgon blir det party för hela slanten. Fyller nämligen 18 om ca 40 minuter :D:D Ska bli skitroligt. Först på dagen ska jag vara med min mormor och moster och mina kusiner och sådär.. Efter det ska jag på Selånger med Danne och kolla lite, vill ju köpa något och eftersom jag jobbade både idag & söndag så hinner jag ingen annan dag. Efter det ska vi hem hit till Danne och käka middag med hans familj och så.. Alla vill fira mig ;) Haha. Sedan blir det hem till Evelina & Danne där vi ska förfesta, sedan blir det ut.. Ska bli roligt faktiskt. Hoppas ingenting går åt helvete eller så, orkar inte med några dåligheter på min födelsedag.

Nu ska jag lägga mig och se på One tree hill. Har nyss duschat en underbar lååång dusch. Jävligt skönt.

Ni får ha det så bra

Jobbig dag

Publicerat: 2008-08-08 Kl: 23:08:32 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Jobbig dag idag, som alla andra dagar. Var iaf ner på stan en sväng med Ewe Danne och William förut.. Helt dött, skit tråkigt.. Man ska nog kanske vara där på kvällen om det ska finnas något nöje med detdär. Nu orkar jag inte med att skriva,gör det en annan dag



Dethär gör alldeles för ont för att jag ska klara av det

Shit vad längesen

Publicerat: 2008-08-08 Kl: 17:24:28 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


1000 år sen jag hörde denhär låten, haha

im tied up to this feeling

Publicerat: 2008-08-08 Kl: 17:20:36 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


I love you more than all that's on the planet
Movin' talkin' walkin' breathing,
You know it's true
Oh baby it's so funny
You almost don't believe it
As every voice is hanging from the silence
lamps are hanging from the ceiling,
Like a lady tied to her manners
I'm tied up to this feeling.

Sjuk

Publicerat: 2008-08-08 Kl: 15:57:42 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Sjuk har jag blivit. Jobbar hela helgen också. Ledig idag dock och det är ju skönt... Spydde som en gris igår på jobbet så jag fick gå hem vid halv7. Sen var det lugnt på kvällen mådde bara lite illa men spydde inte eller så. Sen nu idag när jag vaknade och varit vaken i ca 1 timme så spydde jag igen hur mycket som helst. Vad fan. Jag hatar att vara sjuk.





always and forever?..

Te amo

Publicerat: 2008-08-05 Kl: 01:53:52 | I kategori: Min vardag | 2 kommentarer



ingen lust

Publicerat: 2008-08-05 Kl: 00:47:00 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Ingen lust till att skriva. Ingen lust till någonting längre. Allt känns meningslöst. Det känns inte ens roligt att jag fyller år snart. Till vilken nytta lixom? Suck.

Efter Ikea sov jag hela dagen. Somnade direkt när jag kom hem vid 17 tiden. Var förbi mamma en sväng innan. Hoppade av bussen vid henne. Min lilla mami. Jag köpte ett rosa koppel åt Tova när jag var på Birsta. Haha ;) My babygirl. Hennes koppel har försvunnit så då passade jag på att köpa ett rosa till henne. Hihi. Sötnosen min. Mamma skrattade ihjäl sig. Men jag tyckte att jag var fyndig, jag.

Efter att jag vaknade ungefär vid 23 tiden så gick jag ner till Sandra och kollade på Sex and the city med henne. Skulle egentligen vara med Evelina idag men jag sov ju hela eftermiddagen och kvällen. Hon hade ringt flera gånger så nu får jag lite dåligt samvete att sömnen övertog mig. Sorry babe att jag inte hörde av mig.

Imorgon ska jag jobba. Hoppas Lina ska jobba också :D Inte träffat henne på tusentals år. Hon är en mumie. Jag måste ställa lite frågor till henne ;) Hihi. Försökte ringa för ett tag sedan men hon ville ej prata med oss, hon var upptagen. Filmen var spännande sa hon. Jaha. Men så det hoppas jag. Bara därför lär det väl inte bli så. Tror jag jobbar med Evelina iallafall. Inte säker. Jag hoppas det. Så man får nån civilicerad person att vara med. Annars orkar jag inte.

Godnatt. Ska sova igen.

Fan alltså...

så jävla less

Publicerat: 2008-08-04 Kl: 02:08:42 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Fan vad less jag är. Jag hatar allt som är runt omkring mig just nu. Ingenting känns positivt. Meningslöst. Är så less. Jag saknar min mamma så himla mycket. Mina hundar också.

Aja.. Idag klev jag upp kl 13. Somnade kl 24 igår typ. Var så himla trött. Sov alltså 13 timmar inatt. Ändå var jag trött som en mumie när jag klev upp. Åt lite frukost sedan gick jag till jobbet. Det regnade. Jävla skitväder. Regnat hela dagen ju. Varit svinmycket folk på jobbet hela dagen. Men så blir det när vädret är dåligt!

Efter jobbet så följde jag med Evelina hem. Vi gjorde inte så mycket. Satt och kollade på tv, läste tidning.. Danne petade mig i örat som vanligt. Jag stog och tittade på när Ewe och Danne slogs, hahaha. Det var roligt. Sen sparkade jag Evelina också för jag blev medryckt i scenariot som utspelade sig ;) Haha. Figth-night lixom. Nerå. Men Ewe fick iaf in en smäll på Danne!  :D YEAH. På armen. Haha. Thats my girl! (Allt var ju på skoj såklart. Men det förstår ni nog. Annars är ni idioter)

Jag var där ungefär till 00 tiden, sedan tog jag min cykel och cyklade hemöver. Har legat och kollat på "Tretton" sedan jag kom hem. Så bra film. Första gången jag såg den var för några år sen, älskade den redan då. Skit bra. Men den är liiiite överdriven, men. Det spelar inte så stor roll.

Jag känner mig helt tom inutit. Kan inte ens sova. Fast jag är så trött så jag inte ens kunde hålla ögonen öppna hemma hos Ewe och Danne. Fan. Vill bara somna nu och aldrig mer vakna..

Ska se nya Narnia filmen nu. Inte så bra kvalité men den duger väl..
Ciao




Du gör mig så jävla besviken..


lite bilder kan jag kanske bjuda på också

Publicerat: 2008-08-02 Kl: 23:00:53 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Här är några bilder som jag hittade på kameran.. 
      


1. Skrattade ihjäl mig för hundarna låg som två dårar. Hahaha. Så fult. Men det är mina sötnosar!!
2. Mina söta kusiner på sporthallen.
3. Jag som spanar på folk. Vilma tog ett kort för att hon gillar när mitt hår blir lockigt när det blir blött
4. Jag som sitter och läser en tidning och Vilma sitter och knäpper massa bilder på sporthallen ;P

Ont i min kropp

Publicerat: 2008-08-02 Kl: 22:52:34 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Fan alltså. Tror aldrig jag haft sånhär smärta i precis varenda muskel och kroppsdel. Har så fruktansvärt ont i ryggen, låren, rumpan, vaderna, smalbenen, baksidan låren, magen. Överallt. Ska sätta mig och ge mig själv massage snart. Värmde iaf upp kroppen med ett skönt bad så fort jag kom innanför dörren :) Det var skönt som fan. Höll på att somna flera gånger, har bara sovit 4 timmar inatt. Somnade vid 5 och klev upp 9 imorse. Började jobba kl 11.

Dagen har gått ganska bra. Inte suttit någonting på hela jävla dagen, bara stått upp i 9 timmar. Men det gjorde inte så mycket. Jobbet var gansk lättsamt idag. Gick rätt fort också. Plus att Etta kom in och hjälpte oss i några timmar eftersom personen som egentligen skulle jobba är sjuk.. Men allt gick bra ändå. Men smärtan började krypa sig på sakta men säkert efter några timmar, fram emot eftermiddagen. Har inte varit hungrig på hela dagen heller. Åt middag kl halv7 lixom. Men det gjorde ingenting. Jag ville inte äta innan, var ju inte sugen som sagt var..

Efter jobbet så åkte jag med Merima. Skönt att hon har bil så man slipper gå ;) Haha. Så gick jag till Evelina direkt efter jobbet och betalade henne pengar som jag var skyldig henne. Så nu är jag skuldfri. Wie, känns bra somfan.. Så satt jag vid datorn ett tag där, William var vaken när jag kom också men gick och la sig nästan direkt. Så jag sa godnatt till den sötnosen, sedan la jag mig på soffan och vilade lite. Är så sjuuukt slut och trött i kroppen. Blir så när man bara sovit 4 timmar och sedan jobbat 9. Haha. Men är huvudet dumt får kroppen lida, sägs det ju.

Imorgon börjar jag inte förrän 14! Sköööönt. Ska sova ut som en dåre. Egentligen skulle jag vara ledig men måste hoppa in för att en tjej är sjuk. Som jag redan har berättat ;P Men Ewe jobbar ju, jag har inget att göra ändå! Och lite extra klirr i kassan är ju inte så dumt direkt.. Blir ju inte så jättemycket men lite iallafall. Bra att ha framöver kanske. Jag måste börja spara mina pengar. De rinner ur händerna på mig. Jag måste öppna ett sparkonto och sätta in varje månad 500 spänn där typ. Eller, så mycket jag kan. Sedan har jag lixom pengar där om jag någon gång skulle behöva/vilja köpa något som kostar lite mer... Smart jag är. Men det lär ju aldrig bli av. Jag är en slösare. Har aldrig kunnat spara en krona i hela mitt liv.

Nu ska jag lägga mig ner och se på Alpha dog. Såg inte färdigt den igår. Sedan ska jag sova. Skulle egentligen velat sova med D men nu blev det ju inte så...

Godnatt.

Saknar dig mamma!


Inte så bra idag

Publicerat: 2008-08-01 Kl: 21:59:45 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Sitter hemma hos Ewe nu och gör inte så mkt. Jobbat idag och så. Var fett jobbigt för jag är rätt sjuk men det gick väl. Vad annat kan man göra lixom? Lina ska börja på måndag och det ska bli roligt!! Får man träffa henne lite mer också :)
Varit med Vilma 3 dar i rad och sovit med henne sedan badat på sporthallen..Blev skitbrun men sen flagnade ja överallt så ja tappade all min vackra färg.Haha. Och nu är det skitväder,igen. Suck. Aja. Imorgon äre 9 timmars jobb..Ska nog sova hos danne inatt igen,mysigt igår amor..Älskar dej.

Bye


RSS 2.0