SMS-blogg

Publicerat: 2011-10-30 Kl: 16:35:44 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


20111029319 (MMS)

Party igår, såå sliten idag... Blir kanske ett inlägg senare ikväll. Soffläge nu


Written in the stars

Publicerat: 2011-10-28 Kl: 21:54:11 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Hej hopp! Hur är leeeeeeget?

Det är lite smått kaos i mitt lilla huvud för tillfället. Jag känner mig osäker på allt. Vet inte hur jag ska agera i vissa situationer som kommer upp. Vilket sätt är det bästa? Jag vet inte. Ska man bara ignorera och take the high road eller ska man ge tillbaka? När man är osäker på ifall beslut man tar är de rätta, och när man inte vet hur framtiden kommer att bli just på grund av att man tagit kanske helt fel beslut. Äh, jag kan inte förklara. Säger ju att det är kaos i mitt huvud. Det är inte bra för mig att vara själv, herregud. Hjärnan går på högvarv så det luktar nästan bränt i lägenheten... Lättare när man är med någon så man kan fokusera på annat :-) "Hon har ju Haylee" tänker ni nu, och där har ni helt rätt. Men hon sover ju. Då behöver jag inte fokusera på henne. Fokus på att städa och duscha nu. Borde egentligen plugga också. Imorgon kommer jag inte ha tid att plugga och absolut inte på söndag. I och för sig är det lov hela veckan, lovely ska det bli. Jag kommer dock att plugga som ett jävla as ändå, men.

Igår knäppte lillan sitt allra första dagisfoto. Hihi, det kändes faktiskt väldigt speciellt :-) Dagis hade ringt mig 4 gånger vid 10 på morgonen, men jag hade glömt telefonen hemma smart som jag är. Då hade de skrivit ett sms att Haylee hade feber. Så när jag kommer hem vid 15 tiden och ska hämta telefonen innan jag går till dagis, så ringer jag upp. Men då är hon frisk igen, febern är borta. Jahapp. TUR det så att hon inte missade fotograferingen, för då hade jag blivit riktigt arg.. OM hon inte var sjuk dvs, vilket hon ju inte var. Hon är bara väldigt varmblodig av sig. Svettas jämt och ständigt.

Jaja. Imorgon blir det utgång för maman och Haylee ska sova med sin mormor för första gången :-) Spännande! Men jag vet att det kommer att gå bra. Haylee älskar sin mormor och pratar om henne hela tiden. Mommo, mommo, mommo. Haha.

Haylee har kommit in i vääärldens jobbigaste period. Hon grinar och gnäller för precis allting. Det är sååå fruktansvärt frusterande. Hon sover aldrig en hel natt i sträck, utan efter 1-2 timmar när man har lagt henne så vaknar hon och gråter. Jag går in, ger nappen, tröstar. Hon somnar, och efter en stund är det samma sak. Och sådär håller det på hela jäkla natten... Jag håller på att bli galen. Man behöver ju verkligen sömnen om man ska klara av de situationer av tok-trots som uppstår på dagtid. Det är riktigt jobbigt. Allting är nej, allt är en strid... Och "värre blir det" har jag fått lära mig. Gud bevare mig väl.

Nu sover hon. Jag är ensam och har tråkigt :-( Blä. Jag gillar inte att vara själv längre...
Jag får väl ta och städa, duscha och sånt nödvändigt. Kul fredag. Eller inte.

- E

SMS-blogg

Publicerat: 2011-10-28 Kl: 03:59:26 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20111028317 (MMS)

Förlorar så fett på äckel monopol! Hahaha. Totalt förnedrad


Supernova

Publicerat: 2011-10-25 Kl: 13:20:19 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Hur sjukt är inte livet egentligen? Så oförutsägbart. Man vet aldrig vad som väntar, helt ärligt. Man kan planera, bestämma sig för saker. "Jag ska inte bli dethär, jag ska göra såhär och känna såhär." Men sen möter man olika människor i livet som förstör ens livsplanering. Man kan helt enkelt inte styra över vad man känner och tycker. Vilka som försvinner ur ens liv som man trodde  att man alltid skulle ha kontakt med...

Jaja. Orkar inte.


Medina - Förlåter dig

Publicerat: 2011-10-25 Kl: 12:35:37 | I kategori: Roligt | 0 kommentarer


Världens finaste låt


Inom mig brinner en kraft för dig ♥

Publicerat: 2011-10-23 Kl: 23:57:33 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Men tjena'er bloggers! Whats up?

Min helg har varit helt amazing. Varför har ni inte med att göra men så är det iallafall. Tacksam för fina människor i mitt liv!

I lördags kväll så sov Haylee hos sin pappa, då fick jag lite välbehövlig ensamtid och göra vad jag ville. Hade en jätterolig kväll och natt och sov ut som fan imorse, även fast jag somnade sjukt sent, men men. När man är barnledig kan man göra lite hur som helst utan att behöva oroa sig för att kliva upp tidigt o va dödstrött.

När jag vaknade så slängde jag på mig kläder och åkte direkt och hämtade min babygirl. Hur underbart som helst att ladda batterierna lite och få ny energi! Det blir rätt påfrestande när hon är inne i en trotsperiod, när hon saknar viktiga människor i hennes liv som missgynnar henne... Samtidigt som jag själv är inne i en tung period. Så det var skönt att få vila huvudet lite och bara vara Emma :-) Sen nu på eftermiddagen har vi varit ute och lekt. Lagat mat och busat, badat osv. Nu sover hon sedan länge som en liten ängel i sängen. Hade inte med mig vagnen när jag hämtade henne, så hon har fått gå överallt idag. Det gick jättebra, superbra att hon blev så trött och somnade tidigt. Dagis och skola imorgon!

Nu ska jag ta tag i disken innan jag ska hoppa ner i sängen bredvid min ängel. Skulle behöva duscha, men frågan är om jag ska göra det nu såhär sent eller imorgon bitti tidigt? Blir nog imorgon bitti. Kommer ändå somna sent och vakna tidigt. Jobbigt att sova ensam.

Puss på er!

gravitationen försöker ta oss tillbaks till jorden
men vi svävar runt o tar ett litet varv runt solen
du och jag mot världen så länge ja har din närhet
skiner som tusen månar ett tecken för evig kärlek



Äntligen helg?

Publicerat: 2011-10-21 Kl: 22:38:33 | I kategori: Bilder | 0 kommentarer


Jag förstår ärligt talat inte varför alla människor är så exalterade över dessa förbannade helger. Jag avskyr helgerna. Allting är segt och stängt och allting blir upp och ner. Okej om man inte har barn, att man får sovmorgon och kan slappa osv. Men det kan man inte när man är ensamstående och tar hand om en 1åring. Det går liksom inte. Äh, jag gillar inte helgerna bara helt enkelt.

Idag har jag inte gjort allt för mycket... Haylee har varit på dagis iallafall. Ända sen jag hämtade henne har hon varit på världens dåligaste humör. Hon har väl skrattat ibland och varit glad, men överlag så har hon varit förbannad as hell. Herregud så det tar på en att ha en sur och trotsig unge som inte vill göra någonting som mamma vill. Allt ska göras tvärtemot, allt är nej. Suck! Och värre blir det... Plus att hon har varit sjukt högljudd exakt hela eftermiddagen och kvällen, så mitt huvud var på sprängningsgränsen när jag la henne alltså. My god!

Nu sitter jag bara i soffan och känner lugnet. Känner hur trött jag är så jag ska väl städa upp lite här och sedan gå och lägga mig tidigt ikväll. Planen var att plugga men det känner jag att nej, det orkar jag absolut inte denna fredagskväll. Jag mår fortfarande rätt dåligt och har ju ändå ingenting annat att göra, så varför inte lägga sig och sova? Det är väl lika bra.. Åh, tråkigt allting är!!!

Nä. Nu ska jag plocka bort efter middagen som jag fortfarande inte har gjort för jag är så lat. Sedan ska jag som sagt lägga mig och sova.

Trevlig helg!
 
En jättesjuk mamma och en gosig liten dotter :)


Oktober... Snart julafton.

Publicerat: 2011-10-18 Kl: 23:17:03 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Hej på er bloggers. Fan, vad längesen vi hördes nu! Men vet ni, jag har liksom ingen blogglust överhuvudtaget. Jag känner att jag har ingenting alls att dela med mig av. Allt som händer och pågår i mitt liv är så privat att jag inte alls skulle vilja dela med mig av det här. Och om man ens skriver en liten sak eller råkar antyda någonting, så börjar folk direkt att spekulera och rykten börjar gå. Jag hörde senast igår t.ex. att jag tydligen har fått en iPad av någon. Jaha. Men vad trevligt, konstigt att jag aldrig ens har haft en iPad eller ens sett en typ. Herregud, Sundsvall i ett nötskal :)

Annars då, vad kan jag dela med mig av utan att bli för personlig? ;) Haha.

Skolan flyter på. Jag är så fokuserad på skolan att det är det enda som tar upp min tid, och givetvis Haylee... Det är så tråkigt på något sätt. Detta ekorrhjul som man så lätt fastnar i. Speciellt när man är ensamstående. Lämna Haylan tidigt på dagis, hämta henne sent, hem, laga mat och äta, diska, bada henne, lägga henne, allt det där. Sedan ska jag hinna få tid till att plugga någon timme iaf på kvällen, att kanske hinna se ett tv-program och duscha och tvätta och allt som man måste göra. Herregud. Fattar inte hur man klarar av det egentligen. Fast det gör man ju, man klarar allt man måste.

Allt går bra för Haylee på dagis iallafall. Inga tårar överhuvudtaget vid lämningarna längre. Imorse var både min mamma och min mormor med och lämnade henne, då vart hon lite kinkig när jag lämnade över henne men det var ju bara för att hon ville stanna med sin älskade mormor :-) Bra att hon följde med så dagispersonalen fick träffa henne, för någon gång lär ju det hända att hon måste hämta lillan.

Jahapp. Haylee pratar för fullt, hon säger meningar (typ två-tre-ords meningar som mamma hämta den, elli (haylee) åka buss, mamma bada, mamma sitt, hej då kissen, de mina skor (där är mina skor), osv osv. Hon säger allt man säger att hon ska säga och man blir så förvånad varje dag över hur mycket det lilla livet faktikst kan.

Jag har inte så mycket att bjuda på.. 
 
Jag tycker det är läskigt hur jävla fort livet kan förändras. Saker och ting blev inte som man tänkt sig. Man går skilda vägar med människor man trodde att man alltid skulle ha kontakt med, man separerar, man träffar nya människor, osv. Kan man någonsin förbereda sig på livet? Det går inte tror jag. Som dom som säger typ "jag kommer inte bli kär" bla bla. Man kan inte hjälpa vem man blir kär i och om man får känslor för någon. Det är bara sånt som står utanför vår makt att styra och kontrollera över.

Nu ska jag ta mitt filosofiska lilla huvud och lägga det på kudden och titta på 90210. Höll på skriva 2010. Haha.
Puss snyggingar

Lala

Publicerat: 2011-10-12 Kl: 01:02:22 | I kategori: Mina funderingar | 0 kommentarer


Om kärleken är en illusion så åt helvete med verkligheten.
- Elsa Gress


Fulis

Publicerat: 2011-10-08 Kl: 16:18:38 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20111008307 (MMS)

Fulis


Skolan

Publicerat: 2011-10-04 Kl: 14:25:58 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Hej alla vänner! Och ovänner, för jag vet att ni läser all you haters ;) Haha!! Speciellt en...

Jaja. Är på skolan och pluggar... Jag hade världens flow ända tills Sandra kom och bröt mitt fokus och bjöd på godis. Och sen skulle vi röka en cigg, och läsa en bok, och en massa annat ända tills hon bestämmer sig för att gå på lektion. Då har jag ju tappat fokus i onödan, haha tönt!

Idag vet jag inte vad som händer, jag funderar på om jag ska sola kanske. Det behövs, jag är alldeles för blek för mitt eget bästa. Jag måste dammsuga hemma också, städade igår men Haylee sov så jag kunde inte göra det då.
Ett måste.

Igår var en bra dag. Var på skolan först och det var rätt nice, satt i datasalen och skrev en bokrecension som tog 25 år och ändå inte blev färdig. Haha. Sedan på kvällen var jag inte hemma.. Hade lite viktiga saker att uträtta ;)
Menneeeee. Det var alltså en bra dag! Fler såna, tack!

Hm. Funderar om det är något jag känner att jag vill ta upp... Tangenterna på skolans datorer är heeelt efterblivna, svåra att skriva på som f*n och det låter som man försöker bomba hela Komvux.

Igår missade jag halva Svenska Hollywoodfruar, fan vad less jag blev. Men jaja, jag kan se det i repris :-) Sedan såg jag Lilla Al-Fadji show, hahaha han är så skön! Jag dör lite varje gång han pratar, så jävla söt. På sättet, alltså.

Nu babblar jag känner jag. Ska lägga av med det. Skriver ikväll och levererar bilder, promise.
Puss!


Trött tjej

Publicerat: 2011-10-04 Kl: 09:27:59 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Godmorgooooon!

Idag är jag sinnessjukt trött på ögonen. Jag funderar på att gå och lägga mig i en sisådär 60 min, men jag vet att risken för att det resulterar i en 4-timmars nap är stor så jag skippar nog det och hanterar tröttheten istället. Kom hem sent igår och när jag kom hem så gjorde jag tusen grejer innan jag la mig och sov. Därför är jag trött.

Nyss lämnat Baby på dagis :) Bra så.. Dom skulle till skogen idag och det uppskattas nog!

Nej, nu måste jag sätta fart och hoppa in i duschen. Har bara en lektion idag men jag vill komplettera lite för att få ett högt slutbetyg i historian :-)

Ha en bra dag snyggingar!


Stationen - Ison och Fille ft. Stor och Al...

Publicerat: 2011-10-03 Kl: 20:13:09 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Stationen - Ison och Fille ft. Stor och Aleks. Bästa


SMS-inlägg

Publicerat: 2011-10-02 Kl: 11:34:10 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20111002306 (MMS)


RSS 2.0