Stolt över mig själv! (Mycket text)

Publicerat: 2011-08-26 Kl: 14:46:04 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Får man säga så ens? Men det är jag fan i mig. Ursäkta franskan.

 Det har varit en intensiv vecka. Minst sagt. Det är svårt att hinna med sig själv ibland, mellan dagis och skola så ska man hinna vara en bra och glad mamma och framför allt spendera tid med sin älskade dotter. Och när man gör det så är det svårt att hinna med alla andra måsten. Typ som att hålla ordning och ha fint hemma, städa, tvätta, diska, laga mat, plugga, duscha och platta detta förbannade tidskrävande afrikanhår som jag har blivit välsignad med. Sedan får man ju komma ihåg att dygnet har inte hur många timmar som helst, och för att orka med allt ovanstående så måste man lägga sig i tid. Jag slocknar runt 22.00 på kvällarna nuförtiden. Jag som är van att vara vaken till typ tre på natten. Helt plötsligt försvann 5 timmar av mitt dygn!? Men det är bara att acceptera.

Det kommer  att bli en otroligt tuff höst för mig. Särskilt tidsmässigt. Tydligen så har jag redan förbrukat mina poäng för de kurser jag nu läser förra terminen. Jag läser ju alltså samma kurser nu, fortsättningskurser. Och därmed kan jag inte få studiemedel för de kurser som jag läste förra terminen = de kurser jag fortfarande läser. Men en underbar studievägledare här på skolan hjälpte mig att trolla litegranna så att jag fick tillbaka mina poäng. Däremot så var jag tvungen att lägga till två heltidskurser för att få 200 poäng som saknades. Då valde jag att läsa Människan socialt och kulturellt (har jag läst på gymnasiet och det är intressant) och Etik och livsfrågor. Dessa kurser ser jag dock inte som något hinder alls. Det är roliga ämnen och kurserna är mest liksom diskussionsfrågor och vem gillar att diskutera mer än jag!? :) Haha. Nej men det blir nog bra dethär...

Mitt i allt så har Haylee problem med dagislämningarna. Hon blir så fruktansvärt ledsen och gråter tills hon tappar andan när jag lämnar henne där. Så fort hon märker att vi är påväg mot dagis så börjar hon att gråta. Och det beror inte på något sätt på att hon inte trivs där, för det gör hon. Pedagogerna är underbara och hon gillar sina kompisar och allt de har för sig där på dagis. Men det är just själva avskedet, att jag lämnar henne där - ensam. Hon hatar det. Samma sak när jag hämtar henne, så fort JAG säger "hejdå" så blir hon tokledsen och klamrar sig fast vid mig som en blodigel, jag behöver inte ens hålla i henne utan hon sitter fast på mig ändå. Även fast jag säger hejdå till fröknarna. Huga :( Det gör så ont i mitt hjärta varje morgon när jag måste gå därifrån. Helst av allt vill jag bara vara hemma med henne, men det är ju en omöjlighet i praktiken. Jag är ju ingen miljonär som bara kan vara hemmafru i flera års tid. Inte heller har jag någon rik man som kan försörja mig medan jag går hemma och lallar på. Tyvärr. Någon frivillig, rik entreprenör eller liknande som har lust att gifta sig!? :) Inte? Hepp.

Ja ja. Nu vet ni att jag lever iallafall. Jag sitter på skolan och ska precis avsluta min lektion. Jag har varit jävligt flitig den gångna veckan måste jag erkänna. Har fått en massa uppgifter gjorda och fick precis veta att jag snart är klar med historiakursen. Befriande känns det... Samtidigt som jag funderar på att stryka Matte A kursen då jag ändå läser den på 0 poäng och jag inte känner mig det minsta motiverad att tänka på matte just nu. Jag orkar helt enkelt inte...

Nu ska jag åka och hämta hem mitt lilla hjärta från dagis. Myskväll står på schemat. Kanske ska ringa Sandra och se vad hon har för sig!? :) Imorgon ska vi på dop!! :) Det hade jag glömt bort och kom på det precis just nu. Härligt.

Trevlig helg snyggingar.

Skolan

Publicerat: 2011-08-22 Kl: 14:18:54 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Imorse var jag sjukt trött... Men det kan inte hjälpas det! Hade världens äckligaste migrän igår, gick och la mig kl 20.00 med Haylee och somnade. Vaknade vid 01 och åt lite chips och drack cola och somnade sedan om igen. Håller på att läsa "Hittebarnet" av Katerina Janouch. Det är den tredje boken i en serie som jag har läst de två första böckerna på. Hur jävla bra som helst! :) Lovely... Visste inte ens att denna hade kommit ut i pocket, men så när vi stod och tittade på böcker på Selånger för att Haylee skulle välja ut en bok så såg jag den - och den kostade bara 50 ynka riksdaler. Som hittat. Så jag slängde mig på den och kan inte släppa den sedan dess.

Så nu lever jag i någon annans liv och har tagit en liten paus från Gossip Girl. Började läsa boken igår och är snart klar, har bara några kapitel kvar. Jag läser lika snabbt som Spencer Reid i Criminal Minds ;-) Det ni!

Det känns bra att vara tillbaka på skolan. Känner mig ganska taggad faktiskt :) Har rast nu en stund och ska sätta mig och fortsätta läsa boken och käka någonting, håller på att svälta ihjäl bokstavligt talat. Sedan ska jag hem till min underbaring till dotter som är i världens härligaste ålder! Man skrattar ihjäl sig åt (och med) henne hundra gånger om dagen. Mamma älskar dig prinsessa!! :)

Nej, mat var det ja.. Man kan ju bli smal annars och det är farligt.

Har en massa superfina bilder sen Selånger att visa er, men jag måste få dem från mr D först och tydligen kan han inte skicka dom till mig av någon anledning, minns inte riktigt vilken. Men så fort jag har dem så får ni se dom också. Första gången Lillan red på en häst, t.ex! Det var stort för mig som ridit hela min barndom!! :) Hon ville först inte och vart lite smårädd, men sedan fick hon klappa och hälsa på hästen och då ville hon rida sedan. När det var över så ville hon rida lite till, och så provade vi en annan ponny. Helt plötsligt så kom det en helikopter som skrämde ponnystackarn så han kastade av min lilla bebis!!! :( Haha. Men det gick bra, hon vart helt förnärmad och höll på att börja grina och skämdes som tusan... Åh, det gör så ont i mammahjärtat att se ens barn ha den där blicken som jag så väl känner igen från min egen barndom. Usch! Men upp på hästen igen och sedan gick det bra :) (Dock tog vi en annan, lite mer pålitlig ponny den andra omgången:P)

Puss på er


Echo

Publicerat: 2011-08-21 Kl: 17:57:11 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


We always do this
It's like a bad trick
It may look cool but it burns
We are like magnets
Gravity like planets
Somehow we always return

Oh then we bounced right back
Tried to break it off
But just like that we keep being blind, so
We can't escape
We'll be coming back like an echo, echo

I don't wanna go
I don't wanna stay
We're going up and down
We're going round and round
Been here before
It's always the same
We're going to break up and then
Kiss and make up again
We are like an echo, echo, echo
Returning like an echo, echo, echo
A never ending echo, echo, echo
We are like an echo, echo, echo

Another bad fight
Another hot night
It's just like heaven and hell
Can't seperate us
It's like somebody chained us
We try but can't help ourselves

Oh then we bounced right back
Tried to break it off
But just like that we keep being blocked, so
We can't escape
We'll be coming back like an echo, echo

I don't wanna go
I don't wanna stay
We're going up and down
We're going round and round
Been here before
It's always the same
We're going to break up and then
Kiss and make up again
We are like an echo, echo, echo
Returning like an echo, echo, echo
A never ending echo, echo, echo
We are like an echo, echo, echo

We always do this
It's like a bad trick
Somehow we always return
(A never ending echo, echo, echo)
We are like an echo, echo, echo

I don't wanna go
I don't wanna stay
We're going up and down
We're going round and round
Been here before
It's always the same
We're going to break up and then
Kiss and make up again

I don't wanna go
I don't wanna stay
We're going up and down
We're going round and round
Been here before
It's always the same
We're going to break up and then
Kiss and make up again
We are like an echo, echo, echo
Returning like an echo, echo, echo
A never ending echo, echo, echo
We are like an echo, echo, echo


Read more: http://artists.letssingit.com/eric-saade-lyrics-echo-cct21mv#ixzz1VgBmh0i5
LetsSingIt - Your favorite Music Community

Karuseller

Publicerat: 2011-08-19 Kl: 22:56:14 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer



Lillan (och vi, haha) väntar ivrigt på att få åka sin första karusell någonsin!! :)


Jag, Haylee, Keilie och Erika äter tacos och langos :) Kusinerna ville mest springa runt dock...


Min finaste flicka och jag

Vintern är nära nu

Publicerat: 2011-08-17 Kl: 23:49:00 | I kategori: Bilder | 1 kommentarer


Hej kära ni.

Idag har jag varit riktigt lat. Jag lämnade Haylee på dagis och under hela dagen har jag bara legat i sängen och tittat på GG och vilat mina gröna ögon. Skönt :) När jag hämtade lillan så fick jag veta att hon bara varit arg hela dagen. När jag lämnade henne vid 9.30 så skrek hon som en galning, alltså arg-skrik och inte ledsen-skrik. Och det hade hon inte slutat med heller. Ingen lunch ville hon äta och hon ville inte sova vid 11.30 som alla andra barn. Hon skulle vara vaken och vara arg istället. Stackars fröknar! Men de har ju betalt så vad fan, jag orkar inte ha dåligt samvete annat än gentemot Haylee. Men hon är ju där såpass korta dagar nu innan min skola drar igång. På måndag börjar allvaret, och då blir det långa dagar för min lilla tjej. Jag gruvar mig så sjukt mycket.

Igår fick jag världens ångest när jag satt mig ner och skulle skriva dagisschemat. Hon måste gå typ 7 - 17 vissa dagar. Förstår ni hur länge det är för en liten 1åring? :( Mammas hjärta. Hon som skulle kunna somna stående efter en dag typ 9-15. Då är hon redo att kasta in handduken redan vid 17.30. Nu kommer hon ju att vara helt slut, bokstavligt talat. Men som tur är så går jag bara till 12.00 två dagar i veckan iallafall. Men det som jag är orolig för är hur jag ska få upp henne såpass tidigt att jag kan lämna henne vid 7 tiden på morgonen. Hon som är så fruktansvärt morgontrött och har ett sånt hemskt morgonhumör om hon inte får sova färdigt. Idag väckte jag henne, och det är nog därför hela dagen varit en mardröm på dagis. Hela dagen blir fel när hon blir störd i sin sömn. Hur löser jag detta problem? Jag har ju inget annat val. Jag måste ju gå till skolan och jag kan ju liksom inte börja senare än vad som står på schemat bara för att jag har ett morgontrött barn. Detta blir nog tufft, för oss båda. Men det är bara att kriga!! Som med allt.

Jag har insett att hur svårt det än är att ge upp saker, så är det ett måste. Släpp det som inte gör dig glad eller får dig att må bra. Just let go. Så är det. Varför hålla fast vid eller vara ledsen över något som man egentligen inte borde!? Jag måste ju vakta mitt egna bästa först, och faktiskt inse att detta ÄR inte vad som är bäst för mig. Det är verkligen inte det. Även om det alltid har varit så, så är det dags att vakna upp. This is not for me. I'm SO over it...

Idag har jag inte gjort så mycket annat. Burit två tunga ikeapåsar + Haylee ända till tvättstugan, där det visade sig att bokningsapparaten var felande och ingen tydligen hade bokat någon tid. Så det stod en hel drös med upprörda människor i alla raser och skällde och fräste över denna jävla tvättstuga som aldrig fungerar som den ska. Jag försökte bryta upp dörren som en brottsling men utan framgång. Åh. Imorgon är det jag som ringer och misshandlar Din Bostad genom telefonen iallafall! Nu får de ta mig F ta och göra någonting åt dethär problemet - som uppenbarligen inte fixar sig själv, vilket de där popcornen verkar tro.

Sedan har jag haft besök av bästa S, såhär på kvällskvisten. Sedan kom D och tog hand om Haylee och la henne, så då kunde vi två gå ut och bara vara lite ifred. Köpte en cola och gick runt och pratade. Är så glad att jag har träffat dig! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan lägga mig framför Gossip Girl. Imorgon måste jag leta reda på en dammsugarpåse. Jag blir tokig på att inte kunna dammsuga. Det är äckligt! Kattskrällets fel, alltihop!!

Godnatt


I'm just me - that's all I can be

<3

Publicerat: 2011-08-17 Kl: 22:49:33 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer




Lucas & Petyon
Love like no other

Dåligt i kommentarsfältet...

Publicerat: 2011-08-15 Kl: 23:07:59 | I kategori: Min vardag | 2 kommentarer


Haha, undrar vad det kan bero på!? Läsarstatistiken har fortfarande inte sjunkit, men kommentarerna har sinat. Särskilt de otrevliga. Duktiga ni är lilla flickor :-)

Hej på er andra, trevliga personer!
Min sista timme och 6 minuter som 20åring at this very moment. Hur det känns? Lite ångestfyllt om jag ska vara helt ärlig. Denna födelsedag så ser mitt liv helt annorlunda ut än vad de gjort majoriteten av mina andra födelsedagar. Annars känns det inget speciellt. Ett år äldre - och klokare!? Tveksamt. Men jag måste säga att jag står i ett stort vägskäl i mitt liv. Håller på att ändra riktning totalt. Självklart känns det skrämmande, how could it not? Främmande saker är alltid läskigt. Fear of the unknown, liksom.

Idag har varit en konstig och dålig dag. Jag skyller det hela på vädret och mensvärk. Enklast så, men det är ju sant faktiskt. Vilket jäkla pissväder det har varit. Men samtidigt sjukt varmt ute, fanns ju knappt något syre att andas när man var utomhus. Idag blev det alltså ingen promenad för mig. Istället har jag ätit marängswiss, gud så bra.

Sandra frågade mig igår efter att jag hade ätit min 3e chokladbit (typ min tredje kitkat på 10 min): "Äter du alltid något gott, varje dag?", och sanningen är ju hemskt nog att jag faktiskt gör det. Inte lika mycket varje dag, men varje dag äter jag något onyttigt. Framför allt dricker jag något onyttigt och ni alla vet ju vad det är vid dethär laget - cola. Mängder med cocacola. Usch. Jag skulle ju sluta med det, var tanken. Jag skulle ju få hjälp med det men det blev aldrig av, haha. Så därför fortsätter jag med det!:) Varför sluta. Det är mina tänder som går sönder, haha. Nej, allvarligt så ska jag faktiskt tagga ner med detta coladrickande inom en framtid. Kanske inte en snar framtid, men i sinom tid så kommer jag att göra det. Kanske bara dricka på helgerna eller så.

Men kors i taket vilket intressant inlägg. What else? Snart börjar skolan och jag börjar faktiskt att se fram emot det. Att köpa nya böcker, block och sånt. Fast jag har ju inte använt så överdrivet mycket eftersom jag började i mitten på förra terminen, så de som jag redan har räcker ju gott och väl ett tag framöver. Men jag har iallafall beslutat att köpa en ryggsäck, jag får nackspärr av att bära alla tunga böcker på axeln hela dagarna...

Imorgon är det dagis för lillan som gäller, 9-13.30 ungefär. Under den tiden har jag inget planerat, jag ska väl städa lägenheten ifall någon bestämmer sig för att besöka mig på min födelsedag. Hoppas att S vill ta en promenad med mig eller hitta på något annat skoj kanske.

Nu ska jag fortsätta med mitt allra senaste beroende - Gossip Girl. Jag har kommit fram till att jag älskar serier så mycket för att de är fyllda med drama. Jag hatar drama i mitt eget liv och undviker det till varje pris. Men det är något speciellt med att se personer som älskar varandra, sviker varandra, ligger med varandra, bråkar, gör roliga saker, råkar i trubbel - you get the picture. I fucking love it. Gossip Girl ligger numera jämnt med 90210 in my book. Helt sjukt bra. Har betat av 1½ säsong på ungefär 2 dagar. Jag kan inte sluta. I just can't get enough ♪♫♪

Har även beslutat mig för att kattskrället ska få prydas med namnet Pippi. Haylees älskling är pippi och allt man hör hela dagarna förutom det eviga "Mammaaaaaaa" så är det PIPIIII. PIPIiIIIIIIIIIIIII! Allting är Pippi Pippi Pippi, och den stackars Pippi-dockan följer med överallt. Hon vägrar att gå ut utan den, vägrar att sova utan den. Den ska sitta bredvid henne i vagnen och ligga bredvid henne när hon sover. Så katten får heta Pippi. Det blir bäst så, även fast det är en kille.

Godnatt.




1,5 mil i tygskor

Publicerat: 2011-08-14 Kl: 00:07:21 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Hej på er era mongisar! Haha, nej jag skoja bara. Förlåt.

Idag har det varit en superbra dag, trots en massa motgångar och allmänt kaos i mitt liv. Tur man har fina vänner som får en att tänka på annat! :) Jag och Haylee hade en supermysmorgon, vi gjorde allt i lugn och ro och åt en god frukost och sedan badade vi tillsammans och gosade på. Gjorde oss klara och gick för att möta upp Sandra och lilla Lea vid busshållsplatsen före "min", så att vi var garanterad en plats med vagnarna på bussen eftersom det alltid står någon med en vagn på "min" plats. Åkte ner på stan, gick något varv och sedan följde hon med mig till Granloholm för att lämna igen kattburen som jag lånade när vi fraktade hem Hugo. Snällt att hon orkade följa med! Sedan missade vi precis bussen, vilket ledde till att vi gick från Granloholm och ända hem till Bredsand. Det ni! 1,5 mil. Med barnvagn. I tygskor som inte är sköna att gå i. Nu är jag minst tre kilo lättare (annars jävlar!) och har ont i mina arma ben.

Så fort jag kom innanför dörren här hemma så fick jag panik, STÖKIGT! Hann inte göra något åt det imorse men nu kände jag att jag kan inte leva på detta vis. Det var alldeles för mycket grejer överallt. Hatar att ha det så. Och denna jävla (ursäkta franskan) kattsanden håller på att driva mig till att hoppa ut från balkongen. Eventuellt lära katten att gå på toaletten istället. Att ha honom som utekatt är uteslutet, då vi bor på tredje våningen och det snart är vinter. Samt att vi bor väldigt nära vägen. Nej, det är inget alternativ... Hur gör man för att slippa att denna djävulska, vidriga kattsand sprider sig som en löpeld runt i lägenheten? Tips, någon? De mottages isåfall tacksamt.

Nu ska jag strax krypa ner och titta på lite Gossip girl! Min bästa granne Erika fixade säsong 1-4 åt mig igår, så nu har jag ju det jag gör. Tittar tills ögonen inte orkar hålla sig öppna längre :) Hehe. Det är ju helt sjukt bra, hur har jag kunnat missa detta fantastiska program!? Men å andra sidan - skönt att jag fortfarande har något att kolla på. Jag har ju sett varenda serie som är värd att se i denna värld.

Men först ska jag plocka ihop lite kläder till Lea som Haylee har vuxit ur.



Drakborgen - lekplats för både mamma och dotter ;-)


8 dagar!

Publicerat: 2011-08-10 Kl: 22:12:36 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Heeej! 8 långa dagar har gått sedan jag sist gav er ett riktigt inlägg, förfärligt gjort av mig!! ;)

Vad har hänt då? Inte mycket. Vi är mest hemma och myser och jag trivs faktiskt med det. Stundtals blir man tokig, men vi har flängt runt så mycket under sommaren så det behövs att vara hemma och på hemmaplan! Skönt för Haylee om inte annat :) Hon har precis börjat dagis igen, i måndags. Vi har kört med en "lugn" inskolning, 9-11 måndag-onsdag, imorgon och på fredag blir det dock till 14. Så att jag får lägga henne och så. Måndag är det lämning igen! Men hon är så mycket tuffare nuförtiden, hon struntar typ i mig och spatserar iväg utom mitt synfält vilket är ovanligt, eller har varit iallafall. Hon tar fröknarna i handen och vill gå med dem istället för med mamma. Haha, men det känns så bra. Det blir tydligt vilken utveckling hon har gjort! Min duktiga tjej! Älskar verkligen hennes dagis alltså. Tråkigt bara att bådas våran favoritfröken är ledig, dock kommer hon tillbaka nästa vecka. Den andra fröken ska gå på mammaledighet vilken dag som helst, också tråkigt!! Men jaja :)

Hon sover så mycket bättre på nätterna nu också. Tvärdäckar vid 20tiden och sover hela natten utan avbrott! Men jag måste fortfarande väcka henne på morgonen, haha. Tröttmössan min :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan hoppa ner i sängen. Imorgon är det som sagt en "långdag" på dagis. Jag är så kär i vissa barn där alltså, haha. Sedan efter dagis ska vi träffa fina Sandra och lilla Lea, och förhoppningsvis (för Haylees skull) så får Kajsa följa med också!:) Så ska vi bränna lite fett!

Sov gott.



Jag och Haylee på Drakborgen i lördags!:) Paradiset för henne, haha.
Tack Eva och Keilie för sällskapet!


Söndag!:)

Publicerat: 2011-08-02 Kl: 00:28:30 | I kategori: Bilder | 0 kommentarer


Heeeeeeeeeeej lovers. Sorry för att jag är världens sämsta bloggare:) Men det är ju typ alla på sommaren. Ingen blogg är rolig att läsa alls. Utom typ toppbloggare som Daniel Paris, Alex Schulman, Katrin Zytomierska, Kenzas, osv. Alla andra mina standard-bloggar går jag inte ens in och tittar på längre. Alla bara skriver tråkiga saker. Men det gör ju jag också, fast jag läser ju inte min egen blogg ;)

Jaha. Vad har hänt in my little precious life?
I lördags var jag med Lina. Det var hur kul som helst eftersom vi träffas fruktansvärt sällan, synd är det för vi har ju roligt tillsammans :) Vi satt och pratade om killar och problem typ, haha. Sedan bestämde vi oss för att dra en oldie och stadsvandra, så gick vi runt i stan bara och kollade på fulla människor och pratade. Käkade glass och drack cola. Mumsi.

Idag har jag varit och badat på Himlabadet med Lillan. Mysigt, fast det blåste jävligt kallt alltså. Förlåt att jag svär men det finns inget annat ord än ett svärord där. Tyvärr. Sedan har jag hängt hemma hos min mormor hela kvällen typ, käkat glass och kollat på en dokumentär om att typ alla djur är homosexuella. Visste ni det? ;) Jag vet allt! Sedan har vi haft en livlig och fantastisk diskussion om invandrare. Min mormor är rolig hon, på många sätt och vis. Bästa momma!:)

Jag blev utelåst ikväll. Jag kom hem vid 20.30. Insåg när jag burit upp allt + Haylee för alla trappor att jag inte har nyckeln på nyckelknippan. Fantastiskt. Fanns inget annat att göra än att ringa Pemavakt och be dem komma och låsa upp dörren. 500 spänn rätt åt helvete för att jag var för tankspridd, lovely! Det absolut bästa var ju att det tog 2 timmar innan dom kom. Hur lätt är det att underhålla en trött 1åring i ett trapphus utan någonting att göra, plus att det var för kallt och för sent för att vara ute. Kul kul. Men nu är jag inne iallafall och jäntan sover sen några timmar tillbaka. Mammas allt!

Nu ska jag diska och sedan ska jag sova.
Godnatt




Jag är ju så vacker så man får ont i huvudet av att titta på mig!!;) Heee-heee-hee...



RSS 2.0