Sjuk tjej och Pippi!

Publicerat: 2012-02-03 Kl: 00:08:04 | I kategori: Min vardag


Hej bloggen.

Har inte haft tid att skriva på ett bra tag... Vi har haft världens sjukstuga här hemma. Sedan förra fredagen har Haylan haft hög feber och en tvärjobbig hosta. När hon haft feber i 4 dagar och bara skrek och grät exakt hela dagen så ringde jag sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle komma till akuten direkt, vilket vi gjorde. Mötte upp hennes pappa som också följde med vilket är självklart för oss båda, att man vill vara med när ens dotter är sjuk. Såklart. Men iallafall, det visade sig att hon hade dubbelsidig öroninflammation. Kände mig som världens sämsta mamma som inte märkt det tidigare... Men hon visade inga tecken alls på att ha det, förra gången så tog hon sig på öronen hela tiden och sa att hon hade ont där. Men inte denna gång. Aja, hon äter iallafall penicillin nu och börjar bli lite bättre. Kraftigt understimulerad tjej dock, haha stackarn. Varit hemma från dagis hela veckan och inte kunnat leka lika mycket som vanligt, helt enkelt för att hon inte har orkat det. Så till veckan bör hon kunna gå på dagis igen, och det blir nog underbart för henne.

Det blir skönt för mig att slippa missa skolan också. Har vabbat hela veckan, och det är bara så att man pluggar inte lika bra hemma som man gör på skolan. Dels för att man måste plugga på kvällen, efter en hel dag med ett sjukt barn när man är totalt slut som artist, dels för att det finns så mycket som distraherar när man sitter hemma och pluggar. Så det ska bli befriande att gå dit.

Nu har Haylee nyss somnat om efter lite mys framför en film med mig. Hon somnade hos sin pappa förut vid 17 tiden, så hon vaknade nu och trodde väl att det var dags att kliva upp. Men efter lite gos så somnade hon om igen.

Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0