Måndag kväll och dagissnack

Publicerat: 2011-02-21 Kl: 23:14:11 | I kategori: Mina funderingar


Hejsan.

Nu har jag lite tid över och sitter i soffan och tar det lilla lugna en stund :) Så då kan jag lika gärna skriva ett par rader här, tänkte jag. 

Idag har dagen spenderats tillsammans med min mamma. Ingen blev gladare än Haylee när hon kom in genom dörren :) Hon älskar mormor! Det är bra det. Därför känns det som att det är bra att träffas ganska ofta, så att hon inte glömmer bort henne liksom. När hon träffar någon som hon inte har sett på ett par månader så är det som att hon träffar någon okänd. 

Idag fick vi hem papper om att lilla fröken har blivit erbjuden dagisplats från och med 21 mars. Åh, det är bara om en månad det. Jag tackade givetvis ja, eftersom det är jag som har sökt platsen :P Lika bra att börja med inskolningen, om jag ska börja skolan så kan jag ändå behöva ha någonstans att ha henne dom dagar jag måste vara i skolan. Jag ska ju gå Flexlär, då är det inte så att man måste sitta i skolbänken 8-16 varje dag... Sedan kommer hon ha så roligt på dagis också, när hon väl har vant sig vid att vara där och vant sig vid alla barn och fröknar. 

Det jag känner att jag är orolig över, det kanske man inte får prata högt om men. Det är barn som slåss. Som kommer att slå min lilla tjej. Häromdagen när jag var med och hämtade min guddotter Jasmine på hennes dagis, var det en äldre pojke som slog henne i ansiktet flera gånger och puttade henne och höll på. Jag blev tokig, men sa självklart ingenting då det inte var min sak just då. Sedan kan man ju inte skälla på barnen heller. Men aa... Svårt det där. Och pedagogerna kan ju inte ha fullständig koll på barnen 24/7. Men hon kommer att gå på avdelningen Kanoten, det är en "1-2års avdelning" som det stog på pappret. Det fanns en till avdelning som var en småbarnsavdelning, 1-3 år. Så det är väl för dom minsta småttingarna detta 1-2 år.. :) Och det känns bra! Då är alla 1 åringar. Äh, jag har tuuusen funderingar och tankar kring allt som har med dagis att göra... ångestladdat är det för mig, jag VILL inte lämna ifrån mig henne. Jag är aldrig ifrån henne. Hon har haft barnvakt 3 gånger i sitt liv, samtliga gånger för att vi verkligen varit upptagna. När vi flyttat och så.. Annars följer hon oftast med mig överallt. Men jag vet att den känslan kommer att gå över, alla säger det till mig. Bara jag får se att hon trivs och har roligt och mår bra så kommer jag att slappna av.

Imorgon ska jag ringa till dagiset och fråga om vi kan få komma och hälsa på och titta hur det är där, innan hon ska skolas in :) Det finns bara ett dagis här där vi bor, så det fanns liksom inga alternativ. Men det är ett superbra dagis har jag hört.

Nu blev det en hel del snack om dagis här... Men det får ni stå ut med! Nu ska jag ta och göra några knop innan jag går och lägger mig. Godnatt på er

Haylees nya snygga Nike skor :) As små och söta! Haha


Mormor och barnbarn


Haylee skjutsar runt Learning Puppyn i barnvagnen

Kommentarer
Postat av: Tomas

...lilla go`gumman&snyggmormor! Kram på er från morfar

2011-02-23 @ 14:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0