God Jul!

Publicerat: 2011-12-24 Kl: 00:11:22 | I kategori: Mina funderingar


Hej :-)
Herregud, är det redan julafton? (om några minuter..) Vart tog tiden vägen. Slutar aldrig att förvånas över hur fort åren faktiskt går, men själv ser jag inte en dag äldre ut än 15 ;-) Haha. 

Jag har fortfarande ingen dator, så jag har ju det att skylla på när jag ska "be om ursäkt" för att jag aldrig uppdaterar.. Haha. Svårt att hitta på någonting att skriva om när det blir så lång tid mellan gångerna, man vet inte vad man ska ta med och inte. 

Idag har Haylan varit på dagis i ett par timmar, första gången på hela veckan faktiskt. I måndags fick hon ha mysdag med mig, vi var ute och åkte pulka med Sandra och Jasmine och bara myste på hela dagen. Pappa-dagar måndag-onsdag, och igår var vi med min mormor. Men hon har tjatat om dagis så jag tänkte att ett par timmar idag skulle vara uppskattat från hennes sida, vilket det också var. Då kunde jag passa på att uträtta lite viktiga saker under tiden och så. Sedan är hon ledig från dagis hela nästa vecka också. Bra med en paus ibland kan jag tänka mig. 

Sitter hemma hos Sandra nu och myser. Har haft den klassiska uppesittarkvällen framför skit Bingolotto, herregud. Man vinner ju ändå aldrig på sånt där, trams bara! Men mysigt. Haylee och Jasmine har lekt och ätit chips och dip. Nu sover de sedan ett par timmar som två små änglar. Sandra har också somnat, trött tjej det där. 

Vi sitter och ser på Sagan om ringen som visas på två olika kanaler. Snacka om oplanerat, så dumt att schemalägga det samtidigt. Jaja, inte mitt problem haha. 

Imorgon blir det en fartfylld dag. Underbar hoppas jag på, men stressigt som vanligt eftersom man aldrig (om man heter Emma) har någon som helst framförhållning eller planering. Sämst är jag! Men det ska nog gå. Vi firar hos min mormor på dagen, sedan en sväng till min moster och sedan spenderas kvällen förmodligen hos min faster Camilla! Blir trevligt. Haylee åker till sin pappa på kvällen, eftersom de firar egentligen den 25:e, så då firar de inte på dagen. Det är jättebra ändå på sätt och vis, så slipper vi turas om om vem som ska få fira jul med henne. På det sättet hinner hon med allting!
Haylee säger ordet "tomte" ungefär 40 gånger varje kvart. Hon är sååå fascinerad av denna jultomte och hon är så himla spänd på att träffa "honom" imorgon :-) Jag sätter min högra arm på att hon kommer att börja gråta, haha. Av förtvivlan, spänning, förvåning över att Tomten verkligen "finns" på riktigt osv. Men det ska bli roligt! Ser fram emot att fira med henne i år, förra året var hon ju lite liten för att förstå någonting. Men nu blir det härligt :-) Hoppas på en problemfri julafton bara! Vill ha en härlig jul fylld av värme, kärlek och glädje. Största glädjen är nog att få fira med min mamma igen. Har saknat ihjäl mig efter henne varje sån här familjehögtid i ett par år nu. Så det ska bli tokskönt, då slipper man sakna henne och slipper den ångesten över att hon egentligen borde vara med. Men men, inget sånt nu. 

Nu ska jag fortsätta se på filmen. Nu är klockan efter tolv, så GOD JUL på er fina läsare! Kul att se att ni hänger kvar trots att jag inte uppdaterar så ofta längre. Mitt nyårslöfte ska vara att börja uppdatera bättre efter att jag fått tillbaka min äääääälskade dator. Gud vad jag saknar den... Bebis acer! 

Hoppas ni får en underbar julafton. Kram på er


Mammas finaste bebistjej förra julafton :-) 
Herregud, fan vad tiden går.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0