Uppehåll

Publicerat: 2011-05-16 Kl: 23:37:34 | I kategori: Min vardag


Hej på er fina ni!

Som ni kanske märkt så har jag inte skrivit på ett bra tag. Jag har ett litet blogg-uppehåll så att säga... Motivationen ligger på noll just nu. Livet är inte en dans på rosor alla gånger och då kan bloggen bli lite lidande ;-) Men snart är jag på banan igen och då kommer uppdateringarna att rulla som vanligt igen...

Nu när jag ändå skriver kan jag väl passa på att skriva ett par rader iallafall, så att ni får något att läsa.

Det går framåt för Haylee på dagis. Hon var ju sjuk i ca 2 veckor och hela förra veckan var hon mest bara ledsen och tvär på dagis. Hon grät när jag lämnade och ingenting dög överhuvudtaget tydligen. Men på eftermiddagarna när jag hämtat har hon varit glad varenda dag... Men när jag hämtade henne i fredags så lyste ena pedagogen upp när hon såg mig och sa "Men gud, idag har det varit en helt annan tjej här! Inte en enda tår eller gnäll och hon har ätit superbra och sovit i 2 timmar, hon som bara brukar sova 30-40 minuter annars". Ni som inte har barn/barn i den åldern kanske inte förstår, men det var så otroligt lättande att få höra det. När man vet att ens barn är på dagis och är ledsen och bara vill till mamma, då svider det lite i hjärtat. Även idag hade det gått superbra, ännu bättre än i fredags hur det nu var möjligt då :-) Hehe.. Så det känns så otroligt skönt, speciellt för henne kan jag tänka mig. Hon är ju inte ledsen för att jävlas direkt, utan hon blir ju rädd att bli lämnad och känner sig otrygg. Så att hon nu känner sig trygg med fröknarna och kanske har börjat komma in i gruppen och sådär så är hon en helt annan unge :-) Underbart! Älskade hjärtegryn.

Imorgon ska vi till min faster som fyller år. Hon och min pappa är ju tvillingar så båda två fyller ju år egentligen :-) Grattis till er!!! Dit följer även min mamma med, så det ska bli superroligt. Har inte träffat Camilla på jättelänge.

Den 9 juni drar vi ner till Västerås. Dannes yngsta syster tar studenten och hela familjen (alla dannes syskon m. familjer osv) åker ner för att medverka vid hennes studentfirande. Det ska bli roligt! Men för att det ska funka bra för oss så måste vi hyra ett hotellrum, annars kommer inte Haylee att kunna sova om det är mycket folk runtomkring, då ska ju hon vara med och vara uppe och leka med sina stora kusiner - såklart. Det förstår man ju att hon skulle vilja. Men hon är ju så liten och orkar inte så mycket, och hon måste sova på natten om hon ska orka med dagarna. Jag gruvar mig dock lite för bilresan ner, hur ska jag få henne att sitta still i 4-5 timmar? Gosh. Tips mottages tacksamt!! Kommentera gärna hur ni har gjort när ni åkt en längre sträcka med ett barn i denna ålder... Bebisar är ju en annan sak, dom ligger ju typ bara still ändå.. Men en liten tjej med en massa spring i benen och dåligt tålamod? Hjälp...

Nu måste jag lägga mig och sova. Det har varit en lång dag idag. Sov gott!

(Jag är alldeles för trött för att hämta kameran. Men när jag skriver nästa gång lovar jag en bildbomb!! ;D)

Kommentarer
Postat av: Tomas

...vill att du ska veta att jag är såå STOLT över dej gumman! alltså,du är ju HELT otrolig!!! -MEN för guds skull glöm inte bort dej själv! (tror du förstår vad jag menar) 1000 varma kramar till er MVH:Pappa&morfar Tomas

2011-05-19 @ 17:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0