Nervositet, 3-dagarsfeber, föräldramöte och tokhosta!

Publicerat: 2011-05-04 Kl: 23:21:53 | I kategori: Min vardag


Vilken fin rubrik, va!? :-) Detta kommer att bli ett långt, babbligt och osammanhängande inlägg som handlar om en massa olika saker. Så ni vet det redan från start, sedan väljer ni om ni vill fortsätta läsa eller inte :)

Ja, som ni kan läsa i rubriken så har det hänt en hel del idag. Morgonen började tungt, jag var så sjukt trött och ville bara fortsätta sova men det ville ju inte Lillan, så hon drog upp sin gamla morsa. Jag satt i soffan och vi tittade på barnkanalen, och jag kände en sån sjuk trötthet och orkade inte hålla ögonen öppna ens, ha ha. För att ni ska fatta exakt hur trött jag var ska jag visa ett sms jag skrev till Sandra imorse, och jag ska skriva det exakt som det står i sms:et, utan att överdriva. Så här har jag skrivit klockan 08:40:
Tmed sf tävling:lllm)attentatatt.u.. Lll heji.

Hahahahahaha! Jag DOG när jag läste det i ett lite mer vaket tillstånd. Sandra trodde givetvis att det var Haylee som hade skrivit, men så var ju icke fallet. Haha. Jag skulle skriva typ att jag var så jävla trött och att Haylee fortfarande var sjuk och hemma från dagis. Men det blev ju något helt annat. Ja, så kan det gå när hjärnan är trött!

Idag har varit en dag full av olika känslor, så nu är jag helt känslomässigt utmattad måste jag erkänna. Allt från nervositet, ångest, rädsla, panik, ånger, dåligt samvete, hopp, lättnad, lycka, ledsamhet, arghet, trygghet, förväntan, besviken, tacksamhet osv. Det har varit en omtumlande dag, kan man uttrycka det. Men nu känner jag mig bara lättad, trygg och glad. Tur att jag har min älskade mamma, vad skulle jag göra utan dig? Försvinn aldrig från mig igen, då vet jag inte vad jag gör. Jag vill börja ta dig för givet. (Inte på ett dåligt sätt, men hon förstår nog hur jag menar)

Nu på kvällen har jag varit på mitt allra första föräldramöte på dagis. Med ens kände jag mig så vuxen. Föräldramöte liksom. Jag? Som nyss satt på utvecklingssamtal och skämdes för att man ljugit för mamma om hur mycket man skolkat och nu satt hon och mentorn och tittade frågande på en. Men det var jätteroligt att få gå på ett föräldramöte faktsikt. Vissa hade inte riktigt förstått att barnen inte skulle följa med, och det var lite störigt tyckte jag om jag ska vara ärlig, för att barn låter ju och man vill ju kunna höra vad pedagogerna pratar om utan att bli avbryten stup i kvarten. Men så var det iallafall, vad jag än tyckte om det. Vi fick presentera oss och berätta vem vi var förälder till, för att "våra barn känner ju varandra, men inte vi!". Så det var kul att få se vilka föräldrar som hörde till vilket barn. Sedan tog de bara upp lite allmänna grejer, och jag gjorde en ändring i Haylees planering inför sommaren. Jag måste bara berätta om det.

Vecka 26-31 så kommer förskolan att gå ihop med en annan förskola, och så funkar det på nästan alla dagis under somrarna. Men vi bor ju i Bredsand, och här finns det bara en enda förskola, fast den är uppdelad på två olika platser. Men då kommer det förmodligen bli så att förskoleverksamheten kommer att hålla till på något dagis i Njurunda, och det kommer ju vara typ 1 fröken som är med av de ordinarie, de andra är ju på semester. Så då ändrade jag så att hon får 5 veckors sammanhängande ledighet, så får vi väl skola in igen om det behövs sedan. För det första vägrar jag att åka till Njurunda varenda gång hon ska hämtas och lämnas. Dels är hon så pass ny på dagis och kommer att bli fruktansvärt förvirrad och otrygg om hon dels ska byta plats helt och hållet, och sedan kommer inte ens hennes fröknar att vara där. De är ju hennes trygghet när hon är på dagis, liksom. Istället för mamma eller pappa. Så då tyckte dom också att jag skulle låta henne vara ledig under den perioden istället, istället för att ha det utspritt på hela sommaren som jag hade tänkt först. Så nu känner jag mig nöjd med ledigheten under sommarmånaderna :-) Sedan satt vi och surrade och drack kaffe, jag, två andra mammor som även är mina grannar, som jag fick bra kontakt med och det var väldigt roligt tycker jag, och alla 3 pedagogerna. Trevligt!

Gud vad mycket jag har att skriva! Hahaha, ingen kommer orka läsa, men det struntar jag i. Jag har aldrig tid att sitta vid datorn och när jag väl har det och det verkligen infinner sig skrivlust så är det väl bara att berätta på...

Haylee har ju varit jättedålig nu ända sedan i söndags. Hon hostar som en galning alltså, jag får så ont i hjärtat. Imorgon ska jag ringa Vårdcentralen det första jag gör och be att få komma in, så att vi kan få något recept på någon hostmedicin eller nått så att hon får sova på natten! Hon har hostat så våldsamt att hon har svin ont i halsen och kan knappt svälja. Hon har spytt ett par gånger för att hon hostar så hårt. Och så blir hon rädd och får ont och gråter ännu mer, så allt blir bara kaos. Har gett henne Bisolvon men det hjälper ju inget vidare. Inte alls skulle jag säga. Men det värsta är att hon (och inte vi heller) får någon sömn pga detta.

Sedan har hon ju haft hög feber sedan i söndags också, men den börjar klinga av. Hon har även en massa utslag på magen och ryggen, lite över armarna och benen med. Röda prickar liksom. Jag tog för givet att det bara var hennes vanliga utslag, men efter att ha pratat med Nina (en pedagog på förskolan) så kom jag ju fram till att det är ju för fasiken 3-dagars feber hon har haft. Nu har jag läst lite på Internet om det och det råder ingen tvekan om saken längre. Men nu har det ju gått 3 dagar, och det är ju inget farligt. Men hon stannar hemma från dagis hela veckan iallafall, hon är ju jättesjuk stackarn. Hoppas att hon blir bättre lillhjärtat mitt.

Nu ska jag alldeles strax lägga mig och sova. Imorgon har jag skola hela dagen, och jag måste verkligen gå. Ska inte gå på alla lektioner utan jag ska sitta och tok plugga uppe på studieloftet, så att jag kan ta igen lite tid då jag borde pluggat inför historia hemprovet som jag ska skriva. Det är verkligen sjuuuukt mycket arbete, alltså jag fattar inte hur jag ska hinna klart. Men jag klarar det om jag fokuserar :-)

Nu: Sängen!!!









Kommentarer
Postat av: vilma den enda..

hahahha ser ut som när jag somnade på toutchen? i telefon i sms till ewe när hon hade arbetsintervju på telefon haha....vilka damp sms jag hade fått när ja vakna haha;-) "sluuuuuta" hade typ skicka 10 sms till henne där de ba va tok.hihi



Looove

2011-05-16 @ 18:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0