Himlabadet

Publicerat: 2010-10-20 Kl: 00:53:07 | I kategori: Bilder


Idag har vi varit hemma hela dagen bara.. Efter våran förmiddags-nap så var vi ute och gungade en stund... Sedan tänkte jag att det skulle bli en tråkig dag, sitta här ensam och bara vara. Men icke!.. Min lugna hemmadag förvandlades till en besök-av-släktingar-dag.

Först dyker min kära mormor upp, är här i någon timme och lämnar bilbarnstolen som vi har haft i hennes bil ett bra tag nu. Och när hon går ut till bilen så tittar jag ut genom fönstret, då kommer samtidigt Haylees faster Erika och hennes kusin.. Och de var här till ungefär 19 tiden. Så någon lugn dag blev det då inte! :) Men trevligt med sällskap också.

Idag har jag ringt och skällt ut hyresvärden. JAG ÄR SÅ FRUSTRERAD! Blir snart tokig här.. Jag har inte ett enda klädesplagg att ha på mig längre. Behöver verkligen tvätta sängkläderna, och Haylee lär väl ha växt ur hälften av kläderna som ligger i tvättkorgarna. (Ja, tvättkorg-arna! Plural. En räcker knappast...) Det är hemskt och äckligt och vidrigt :( Jag har ringt fem miljoner gånger om denna satans tvättsugenyckel, men fortfarande har jag inte fått en som fungerar. Så ringer jag, då låter samtalet såhär:

Jag - Ja hej, dethär är Emma Strand igen.
Hyresvärdstant - Ja men hallå!
Jag - Jo du, jag ringer angående denhär tvättstugenyckeln som jag FORTFARANDE inte har fått.. Nu börjar jag bli väldigt väldigt irriterad över dethär, varken jag eller min dotter har några kläder att ha på oss längre (överdrev ju lite).
Hon - Jaaa ooooj dååååå, men jag har inte fått dom nya nycklarna som jag ska göra ännu.
Jag - Jaha? Men är det mitt fel? Jag har bott här i över en månad och inte kunnat tvätta. Förstår du hur mycket tvätt det blir när man har en bebis?
Hon - Jo jag förstår, jag ber om ursäkt att det har blivit såhär
Jag - Men när kan jag få en nyckel? Jag behöver ha en NU, helst förra månaden... (Jag är väldigt arg nu!!! jag brukar aldrig vara arg eller låta otrevlig när jag pratar med sånahär personer. jag är en tönt)
Hon - Men jag ska ordna så att du kan få låna en nyckel så länge.
Jag - Okej, ja tack vad bra. När tror du att jag skulle kunna få den då?
Hon - Jag ska ut dit idag, så då tar jag med mig den och kommer upp med den till dig.

Tror ni att hon dök upp? :) Svar: NEJ. Självklart inte. Man kan inte lita på domhär för fem öre. Jag är så upprörd. Egentligen borde jag ha reducerad hyra tycker jag, såhär ska det inte vara. Man ska få alla nycklar man behöver så fort man flyttar in i lägenheten och börjar betala hyra! Eller har jag fel? Ingen nyckel till förrådet har jag fått än heller, för där nere håller dom på att "göra om" eller vad dom surrade om. Jaja... Idioter kallas det! Så spyless på all tvätt nu. Jag kommer att få boka minst 3 tvätt tider för att hinna tvätt allting. Och tvättstugan är inte lätt att få en tid i ska jag tala om.. Den är oftast bokad MINST en vecka framåt.

Jaja.. Nog om detta.

Lillan har sovit som en stock sedan jag la henne klockan 20. Alltså verkligen sovit djupt. Det är så himla skönt att slippa gå in tusen gånger som jag skrivit om tidigare. Hur härligt som helst att kunna göra vad man vill på kvällen, utan att slippa bli avbruten stup i kvarten. Skönt för henne att få bättre sömn också.

Imorgon ska vi åka på Himlabadet hela familjen :) Ska bli kul! Roligt att göra något skoj med Haylee.. Sist vi var där var hon bara 5 månader gammal, i juni. Men nu är hon lite äldre och kanske kommer tycka om det mer. Vi får se. Denna gång ska jag iallafall åka i kanorna, som jag inte hann göra sist..

Nu ska jag hoppa bums i säng. Godnatt!!


Min busis :) JAG VILL BARA ÄTA UPP DIG!!! SNYGG UNGE!


Ååh, så söt bild :) Pussen. Älskar er!!!


Bästa kompisarna, Thelise och Haylee leker och slåss om leksaker.
Haylee försökte krypa därifrån, men då slängde sig Thelise efter och höll
i henne i tröjan ;) Hahah! Dom är så söta. Älsklingstjejer!

Kommentarer
Postat av: victoria

gu va irriterande! klart du ska få reducerad hyra. ring och kräv det! en månad är ju galet länge

2010-10-22 @ 20:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0