Sjuk i huvudet?

Publicerat: 2010-03-11 Kl: 05:26:22 | I kategori: Haylee 0-3 månader


Evelina sa att folk tror att jag är sinnessjuk för att jag uppdaterar på så konstiga tider, så jag tänkte bara förklara för er som undrar varför jag skriver inlägg mitt i nätterna, runt denhär tiden och så. Det beror kort och gott på att min dotter alltid vaknar runt 04-tiden för att äta, sedan blir hon pigg och är vaken i ett par timmar tills hon somnar om. Så är det varje natt. Då är det bara att vara vaken och se glad ut... Även fast jag vet att man ska visa barnet att "det är natt nu, nu ska man sova och det är inte roligt att vara vaken" så kan jag ju inte bara ligga och titta upp i taket. När hon tappar nappen så måste jag ge den till henne - hon kan ju inte ta upp den själv. När hon kräks så måste jag torka upp det - ska hon annars ligga i spya? Så jag måste ju ändå vara vaken liksom. Men jag försöker verkligen att "leka" så lite som möjligt med henne nattetid, just för att jag hoppas att dessa "vakentimmar" som hon har ska försvinna framöver!

Imorgon ska jag kliva upp tidigt och uträtta lite ärenden. Så måste jag städa och duscha och sånt. Förhoppningsvis får jag även ett annat besked imorgon! Vore roligt det.

Nu ser jag att ögonlocken börjar bli tunga på prinsessan här, så jag måste lägga mig och mysa med henne och stryka henne på pannan så att hon somnar :) Finns det överhuvudtaget någonting bättre än att mysa med sitt barn? Det tvivlar jag starkt på.

Godnatt från oss - eller godmorgon. Det beror på hur man ser på saken ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0