Haylee update

Publicerat: 2010-07-17 Kl: 00:12:53 | I kategori: Bilder


Tänkte skriva lite om min lilla flicka som blev hela 6 månader för 6 dagar sedan. Jag säger det varje gång hon blir en månad äldre - men fasen vad tiden går fort. Alldeles för fort. Jag vill ha kvar min lilla lilla bebis förevigt! Stanna tideeeen. Samtidigt som det är helt underbart att se henne utvecklas och lära sig nya saker, så vill jag att det ska ske lite saktare :( Mammas lilltjej är snart stortjej.

Detta är min Lee-lee nu:

Hon rullar från rygg till mage, hela tiden! Hon ligger inte still en sekund.

Hon sträcker sig efter saker och tar sig dit på ett eller annat sätt för att nå det.

Hon försöker krypa, och hon gör helt rätt med benen. Det är bara armarna som måste synka med benen!

Hon sitter själv lååånga stunder. Visserligen tippar hon tillslut men ändå :-)

Hon ska ta i allt. Då menar jag allt. Det spelar ingen roll vad det är, men röra vid det ska hon, och in i munnen måste det för att undersökas.

Hon sover allt längre på nätterna. 01.30-målet som alltid inträffat samma tid varje natt, börjar bli runt 03 istället.
Snart ska jag försöka vänja av henne och få henne att sluta äta helt på natten. Vid 6 månaders ålder ska barn kunna sova en hel natt utan mat.

Hon älskar att "tappa" saker på golvet och skrattar när mamma plockar upp, gång efter gång

Hon älskar att leka tittut, men det har hon gjort sedan hon var mindre!

När hon inte får den uppmärksamhet hon tycker att hon förtjänar, så skriker hon med den ljusaste ton ni kan tänka er, det riktigt ilar i huvudet! Då får man ju uppmärksamhet vet ni :)

Hon väger 7.400 gram och är 61cm lång.

Hon äter gröt till frukost och välling till nattningen!

Hon har tar tag i sina fötter jämt, och stoppar dom i munnen. Det är gott med tår.


Nu kommer jag inte på något mer, är så himla trött.. Men det är väl som vanligt när man skriver såna här listor!


Finns det någon vackrare? Du är mitt allt, flicka lilla.

Kommentarer
Postat av: evelina

Åh den bilden är så fin!!

2010-07-17 @ 22:52:37
Postat av: evelina

SÄG INTE SÅ OM MIN SON!!!! dom är vita iaf

2010-07-18 @ 23:15:04
URL: http://evelinapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0