Sjukligt kallt?

Publicerat: 2010-01-04 Kl: 20:39:34 | I kategori: Min vardag


Får det verkligen vara såhär kallt ute? Jag vet att termometern inte visar allt för låga grader, men denna blåst gör mig galen. Jag skulle gå till Ica med Sandra förut, och jag lovar att jag höll på att börja gråta. Haha, det ilade i hela ansiktet, ungefär som när man får brainfreeze. Helt sjukt. Längtar efter sommaren... Ska bli underbart! Jag ska minnas denna vintern nästa gång man klagar på sommaren om att det är "för" varmt. Då ska jag minnas denna förfärliga årstid.

Alla ärenden idag har iallafall gått bra. Jag möttes av en tragisk hög med post när jag kom hem till Bredsand. Fy! Jag längtar tills jag kan göra mig av med allt detdär, så att jag slipper ha ångest över det. Men just nu finns det inte så mycket som jag kan göra åt saken.

Imorgon ska jag ringa till Försäkringskassan, jag hatar att de jävlarna är så sega då det gäller precis allting. Hela tiden är de sega. Förutom när föräldrar ska ta ut vab-dagar, vad jag har hört. Då går det väldigt snabbt. Varför går det inte snabbt med mitt ärende då!? Den 23 november skickade jag in mina papper, och det stod att det skulle ta max 30 dagar. Jag har inte råd att sitta och vänta på att de ska göra sitt jobb ordentligt. Anställ mer folk ifall det är så överbelastat. Eller skaffa ett bättre system - ett som fungerar.

Jag åkte till Nacksta efter att jag hade varit i Bredsand, så åkte jag hem till Sandra där jag umgicks med henne. Hon var inte på världens bästa humör den första timmen jag var där, hahaha. Det är roligt att se när hon är irriterad. Sedan så var vi som sagt på Ica, och så käkade vi mat. Tack för middagen :) Sedan åkte jag hem, fick skynda mig eftersom att jag hade tvättstugan. Så nu håller jag på att tvätta för fulla muggar.

Sitter och väntar på att min älskling ska komma hem. Det verkar ta lite längre tid än beräknat, kanske beror på halkan och så. Vid 19 var det meningen att de skulle vara hemma egentligen. Men men, bättre sent än aldrig.

Efter tvättstugan så ska jag ta mig en lång och skön dusch, mysa med min älskling och lägga mig och läsa Eclipse :) Eller "Ljudet av ditt hjärta" som den heter på svenska.


Hej på en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0