Seg-dag

Publicerat: 2010-01-22 Kl: 00:07:07 | I kategori: Haylee 0-3 månader


Idag har det verkligen varit en seg dag. Har haft noll energi över till någonting annat än min dotter. Hon har sovit jättedåligt inatt, stackars liten. Så fort hon börjar somna djupt så vaknar hon till och så får jag trösta och lugna ner henne. Mammas hjärta. Det är så jobbigt att se när hon är ledsen, lillvännen. Jag har alltid hatat barnskrik, alltså verkligen, jag blir så irriterad när barn skriker o har sig. Så jag trodde att jag skulle få ett psykbryt när min baby skrek, men jag blir inte ens irriterad. Jag får ont i hjärtat bara för att jag tycker så synd om henne. Fast när vi låg på BB så kallade personalen henne för nattens drottning, då hon var vaken 3 nätter i sträck och bara skrek och skrek... :-) Men det var ju för att hon var så hungrig, stackarn. Att personalen inte uppmärksammade det tidigare förstår jag inte? Inkompetenta idioter och surkärringar. Hur skulle jag kunna veta att hon inte fick i sig tillräckligt med mat? En nybliven mamma som aldrig har ammat förut eller någonting, hur lätt är det att veta hur mycket mat ens barn får i sig? Man tror ju automatiskt att det är tillräckligt eftersom de ligger och suger och suger.. Men så var inte fallet. Stackars liten fick vara hungrig så länge! Huga..

Idag har vi iallafall bara varit hemma (det är vi iof varje dag nästan, men ändå) och tagit det lugnt. Jag fick sova en stund mitt på dagen, bortsett från att halva min bekantskapskrets lekte telefonterror med mig.. Fan, fattar inte folk att man är upptagen när man inte svarar i telefonen? Ne då, folk har damp. Lugna ner er!!!

Nu på kvällen så har vi pratat med pappa i telefonen, så har han visslat för Haylee och så somnade hon :-) Haha. Mirakel! Jag vet inte varför hon har varit gnällig idag? Hon håller på att tappa navelstumpen, kan det vara därför? Jag har ingen aning.. Hoppas det är bättre tills imorgon och hoppas att hon sover bra inatt, lillgumman.

Nu ska jag gå och hämta dricka och lägga mig med min Haylee och vänta på att hon vill äta mat :-)

Godnatt


Baby på BB, 4 timmar gammal. Vi älskar dig amor!!


Kommentarer
Postat av: madde

jag har ALLTID hatat barnskrik bara jobbigt! MEN inte med ella :)

nää tror inte de är för att hon håller på att tappar nabelsträngen! barn är gnälliga! Dom kan va gnälliga 1 vecka i sträck! Finns 1000 olika anledningar till varför!:)

kan tex vara magont,magknip,vill ha närhet,trött,för varm,för kall, jag vet att du ger ersättning men vet inte om du fortfarande ammar..men bröstet är inte bara mat, det är även en trygghet och tröst för dom! :)

ella har nyss haft en utvecklingsfas ( som alla barn går igenom) Finns en bok att köpa med alla faser)

och den fasen är inte att leka med! fy satan vilka jobbiga veckor vi haft! men nu har hon kommit ut fasen!:)

sen har ju många små bebisar problem med magen! Så gnäller hon mkt så kan det vara det!

kram på er och sötnosen!

2010-01-22 @ 14:41:47
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: sandra.

vilken söt liten tjej! :)

2010-01-23 @ 19:37:47
URL: http://safry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0