Olagligt jävla kallt ute!

Publicerat: 2010-01-31 Kl: 03:02:15 | I kategori: Bilder


Hej på er. Dags för mitt nattliga inlägg!

Lillan var pigg inatt som vanligt. Hon sov hela kvällen men vaknade precis när vi la oss i sängen, ungefär vid 02 tiden tror jag det var. Sedan låg hon på mitt bröst och var vaken till ungefär 8 imorse då hon somnade en liten snabbis för att sedan vara vaken igen. Hon är absolut inte ledsen, utan hon gnäller till när hon börjar bli hungrig men i övrigt så ligger hon som vanligt bara och tittar på mamma och på lampan för det mesta. Vissa tänker kanske att jag borde sova ändå eftersom hon inte är ledsen eller något, men hon vill ju gärna ligga på mitt bröst och filosofera. Om jag lägger ner henne på hennes plats så blir hon sur efter en stund och vill vara nära mamma igen. Så nej - jag kan inte sova om hon är vaken. Hon somnar på mitt bröst nästan alltid, sedan lägger jag ner henne på sin plats där hon fortsätter sova.

Idag har vi inte gjort mycket, men det gör vi ju oftast inte. Det är liksom lite svårt att orka med att göra en massa grejer när man inte får sova på nätterna. Då vill man gärna sova när man kan på dagen. Men idag så var vi ute en sväng iallafall, förbi mormor min och hämtade ett brev! Det var så jävla kallt ute så jag höll på att döööö. Tur att vi åkte bil dit.

Imorgon så ska vi åka till min mamma och hälsa på :) Jag vet inte riktigt hur pigg jag kommer att vara direkt. Kommer att vara dödstrött! Haylee är fortfarande vaken och kommer att vara det tills någongång på morgonkvisten. 8 ungefär skulle jag tippa på... Men man kan ju alltid hoppas att hon somnar tidigare! Hon ska äta om nån timme igen och sedan får vi se om hon somnar efter det.

Haylee har som så många andra spädbarn fått torsk på tungan. Jag har funderat på vad man ska göra åt det, så fick jag reda på att man kan doppa nappen i mineralvatten som innehåller natriumkarbonat. Så nu har jag köpt Ramlösa och testat lite! Och det börjar redan lossna lite. Skönt!

Nu börjar gosen ledsna på att ligga i sin babysitter, så jag ska ta upp henne och mysa lite.


jag och min dotter älskar att ligga såhär :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0