Askungen 3

Publicerat: 2010-01-28 Kl: 18:04:10 | I kategori: Min vardag


Sitter och tittar på Askungen 3 med Isabelle och Haylee nu. Jag hade ingen aning om att det ens fanns Askungen 2? Hahaha. Det märks att man blivit vuxen.. Denna verkar inte lika bra som den klassiska Askungen dock. Jag älskar barnfilmer :D

Natten har varit sjukt jobbig om jag ska vara ärlig. Man ska inte sticka under stolen med att livet som småbarnsförälder kan vara riktigt jobbigt mellan varven... Jag har fått en väldigt snäll dotter, hon är alltid lugn och harmonisk om hon inte vill någonting, byta blöja, äta, bli buren, ha närhet osv. Men annars är hon ALLTID snäll!
Men inatt har hon varit sååå gnällig. Hon har inte velat sova en blund, hon har bara legat och gnällt. Om jag höll henne upprätt, alltså så att hon satt upp, då blev hon tyst och lugn. Så tillslut satt jag henne upp på sängen och så vilade hon med sitt huvud mot min mage typ. Så då somnade hon så efter en stund. Hon har sovit från och till, men aldrig kommit in i djupsömnen riktigt. Sedan så vaknar hon och gnäller till hur ofta som helst, så jag har inte kunnat sova eftersom hon inte har sovit riktigt. Stackars liten. Jag tror att hon har kanske ont i magen? Hoppas hon inte får kolik, då måste jag skaffa mig ett tålamod utav stål!! Vad gör man om barn har kolik? Då skriker dom väl oavbrutet och man kan inte trösta dom? Gud vad hemskt, då skulle mitt hjärta gå sönder. Stackars bebis. Men iallafall, jag tror att hon har lite ont i magen för att hon blir lite trög av ersättningen... Så jag ska köpa några magdroppar från Semper som man droppar i maten, vilket ska hjälpa tydligen. Jag gör allting på henne som jag har fått lära mig att man ska göra när de små har ont i magen, så jag försöker hjälpa henne så mycket jag kan men ibland så hjälper inte det! Någon med erfarenhet av detta, försvinner trögheten av sig själv såsmåningom? Ska fråga min BVC tant..

Vid 12 tiden så somnade hon dock lilla prinsessan. Tack och lov :-) Sedan så fick jag lite avlastning vid 13:30, sedan sov jag i två timmar. Skönt det. Är fortfarande jättetrött men vad ska man göra? Hoppas att Haylee sover inatt... Ska försöka sova idag medans hon sover. Lillgumman.

Vi hoppas att pappsen kommer hem imorgon. Annars kommer han på lördag :-) Han har en match som är viktig att han spelar... Men då han är sjuk så kanske han lika gärna kan åka hem en dag tidigare eftersom att han ändå inte kan spela om han är sjuk. Så det hoppas vi på. Mysigt :) Vi saknar honom!!

Nu blir det varmt som fan att ha datorn i knät. Jag vill platta mitt hår... Hur ofta hinner jag det nuförtiden? Aldrig hinner jag det. Ska jag bli en sunkmorsa? ;) Nee hoppas inte det iallafall, haha.

Tänkte skriva förlossningsberättelse ikväll, om jag hinner och orkar! Så håll utkik om ni vill läsa den... Den kommer dock att bli lååång, då min förlossning tog 36 timmar :)

Ciao




Kommentarer
Postat av: madde

3 timmar om dagen ska dom skrika för kolik tror jag det var! Sen ser du ju hur hon bajsar! och om hon trycker upp bena mot magen mycket!!



förutom sempers magdroppar finns de minifomdroppar..som verka hjälpa för många.. men första tiden är skrikig:D Så de behöver inte va magen!:D

2010-02-02 @ 00:36:58
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0