Andra dagen hemma

Publicerat: 2010-01-17 Kl: 00:33:32 | I kategori: Min vardag


Idag är andra dagen hemma med min lilla dotter. Mysigt! Fått sovit bra inatt också då Danne låg vaken med henne ända tills kl 08 på morgonen, skönt :-) Har dock mått dåligt inatt alltså, kallsvettats som en tok hela natten lång. Men det är hormoner och sånt som spökar har jag hört.

Nu har jag nyss matat min Haylee, så nu sover hon så sött mitt lilla troll. Hon är så fin alltså. Förstår inte riktigt hur man kan känna såhär för någon :-) Mammas o pappas lillälskling. Vi älskar henne så sjukt mycket alltså. Går inte att beskriva, hehe.

Ska väl försöka sova strax jag med. Lillan vaknar väl strax igen, hon sover högst i 3 timmar ju eftersom de små äter hela tiden. Hungrig tjej har jag... Imorgon ska vi iallafall upp på BB och ta en nakenvikt på henne då hon hade gått ner lite för mycket innan vi åkte hem. Men det är bra nu! Skönt att se så att hon går upp iallafall. Men hon mår jättebra och vi med. Förlossningsberättelse ska jag skriva någon dag hade jag tänkt. Vet inte om jag ska lägga upp den här dock? Känns lite privat ändå. Vi får se hur jag gör. Men allting gick superbra iallafall. Jag har stor respekt för alla som fött barn nu alltså, haha. Jag tror inte man kan säga att man har känt riktig smärta förrän man haft förlossningsvärkar och fött barn :-P Haha. Förlossningen blev rätt långdragen, 36 timmar tog det från att vattnet gick tills hon var född. Hade sjukt långtråkigt mellan varven, haha. Men Danne var världens bästa stöd och min mami också! Annars hade jag nog dött, utan dem där. Fick lite ångest över att dom hade tråkigt haha. Jag låg ju och sög i mig lustgas mellan varven så jag hade ganska roligt jag, hahaha. Ne då, skämt åsido :-) Men annars hade jag nog aldrig pallat. Den hjälpte faktiskt även fast jag trodde att den inte skulle göra det! Helt yr i bollen blev man. Skrattade och grät om vartannat så personalen skrattade åt mig.

Men tillslut, efter 25 minuters krystvärkar så tittade vår lilla prinsessa ut. Hela världen stannade kändes det som, min kropp var helt mörbultad och jag skakade som en dåre, men det kändes inte efter att jag hade fått upp henne på bröstet. Vår älskade, efterlängtade dotter. Känns fortfarande helt overkligt att hon faktiskt är MITT barn och kommer att vara det föralltid. Ibland har man tur :-)

Luz Haylee Maria Medina,
född 2010-01-11 klockan 22:52.
Mamma och pappa älskar dig mer än allt på jorden.



Kommentarer
Postat av: Jennifer Lodin

Grattis bumsii! :) Du och Danne har verkligen fått en otroligt fin dotter. Hoppas allting gick bra. Vi kanske kan höras av någonting när du har kommit in i en rutin. Längesen vi sågs nu. väldigt längesen. Grattis iallafall. Hälsa mor din och gratta henne till mormor-skapet! Danne med :)



Kram/ jennifer. :)

2010-01-17 @ 01:34:27
Postat av: ida

åh grattis! :)

2010-01-17 @ 14:36:35
URL: http://idaahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0