Min graviditet

Publicerat: 2010-02-10 Kl: 19:12:55 | I kategori: Min vardag


När fick du reda på att du var gravid? Inte en aning? Förstår inte hur folk kommer ihåg datumet

Var bebisen planerad? Nej det var hon inte, välkommen dock :)

Mådde du illa mycket? Sjukt illa. I ungefär tredje månaden var det HÖGSOMMAR och jag doooog av värmen

Hur blev ditt hår? Struligt och slitet

Hade du mycket halsbränna? Nej det hade jag inte, aldrig vad jag kan minnas

Vad tyckte du inte om för mat? Samma som innan

Vad gillade du för mat? Allt som var gott ;)

När kände du bebisens första sparkar? Vecka 19, låg med Ewe och mamma och tittade på film :)

När började dina förvärkar? Aldrig

Var du ofta orolig? Nej det tycker jag väl inte. Om något avvek från det "vanliga" bara

Samlade du på gravidtidningar och böcker? Samlade gjorde jag inte, läste mycket bara :)

Sparkade bebisen mycket? Ja. Hela nätterna så mamma inte fick sova... Precis som nu hehe

När började du läcka bröstmjölk? Lite efter FL

Fick du bristningar? Ja, tyvärr men vad ska man göra.

Blödde du nångång? Varje gång jag jobbade

Levde du på som vanligt? Det gjorde jag. Glömde ofta bort att jag var gravid. Dagen när vattnet gick så kom jag hem 2 på natten för jag hade varit hos en kompis, haha

Hur gammal va du när du blev gravid? 18 år

Hur tog dina föräldrar det? Bra!

Vad var ditt sista SF mått? 34

Hur många ggr åkte du in till förlossningen? En gång efter att vattnet gick. Två gånger innan

Hur många UL gjorde du? Rutinultraljud i vecka 18, ett tillväxtultraljud i vecka 29 och ett för att mäta vattnet i vecka 33

Hur började din förlossning? Vattnet gick. Sedan blev jag igångsatt ett dygn efteråt 

Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mkt var du öppen när du åkte in? Inte en centimeter

Vilken smärtlindring tog du? Epiduralbedövning och lustgas

Hade ni förberett BB-Väskan? Nej, det gjorde jag med vattnet rinnandes, haha

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 23 minuter

Blev det komplikationer? Nej

Fick du sy? Ja, 2 stygn bara

Hur var vikt och längd? 2780 gram och 46 cm lång

Ögonfärg? Bruna

Hårfärg? Mörkbrunt

Ammar du? Nej, inte nu längre. Har inte kunnat pumpa ut mer än 20 cl på hela tiden. Förjävligt för jag vill verkligen amma

Hur gammal är bebisen nu? 1 månad imorgon. Min lilla skatt

Vad tyckte du om förlossningen? Alldeles för långdragen, 36 timmar. Sjukt ont gjorde det, vägrar att göra om det (men det kanske ändras om en sisådär 18-19 år haha)

Vill du ha en till? Just nu förstår jag inte hur man kan tänka så, jag vill bara ha min lilla Haylee känner jag.
 
Planerar ni en till? Danne gör det, men då kan han ta och föda tycker jag ;)

Hur mkt gick du upp under graviditeten? ca 9 kg. 

Vilken vecka födde du i? 38+1

Hade du mycket foglossningar? I början bara, sedan försvann det helt sonika

Hade du någon hormonrand? Nix

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Alla ultraljud sa tjej.

Hade du några speciella cravings? Det växlade hela hela tiden..

Behövde du kissa ofta? Gjorde väl aldrig någontng annat än att kissa

Är du nöjd över din graviditet? Ja verkligen. Inga problem alls.

Var du rädd för förlossningen? Nej det var jag inte.

Mådde bebisen bra när den kom ut? Prima :)

Vad blev det för kön? En liten flicka

Ville bebisen amma på en gång? Ja, efter nån minut bara

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Det gjorde hon, lite snabbandad vid 2 tillfällen men annars mådde hon jättebra.

Namn på bebisen? Luz Haylee Maria Medina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0