Pringles

Publicerat: 2010-12-15 Kl: 00:01:39 | I kategori: Bilder


Hej bloggen!

Haylee är helt tokig i Pringles, chipsen alltså. Hon brukar få smaka 1-2 stycken nån gång ibland, inte ofta alls. Men nu är hon ju tillräckligt gammal för att känna igen den gröna burken som chipsen ligger i. Jag brukar försöka att gå med den bakom ryggen eller på något sätt gömma den för henne, men hon ser den alltid. Igår kväll hade jag glömt den bredvid vardagsrumsbordet när jag gick och la mig. Så var jag inne i köket 2 sekunder imorse, och när jag kom tillbaka - TADAAA! Hon hade fått upp locket, och vänt röret upp och ner så alla chipsen åkte ut. Vi pratar alltså ca 80 chips. Så hade hon krossat flertalet av dom... Hahah, gud. Det var så jobbigt att städa sen! Och arg blev hon när jag tog bort hennes chips-bad. Sånahär bus hittar hon på dagligen :-) Som att välta pappas Playstation fast hon vet att det är "Ajabaja", åh vad roligt att busa till det :)

Hon har verkligen kommit in i en liten trotsperiod. Jag googlade på det imorse, jag har aldrig hört talas om en trotsig 11 månaders bebis? Men tydligen är det vanligt. I denna ålder förstår dom ju väldigt mycket av vad man säger, och dom vet vad NEJ verkligen betyder. Men det är vanligt att dom väljer att inte lyssna... Med pappa sin så lyssnar hon, då blir hon jätteledsen när han säger till henne. Förut blev hon det när jag sa till henne också, men nu för tiden skrattar hon bara åt mig. Även om jag höjer rösten och ser arg och låter arg ut. Hon skiter väl i mig, typ. Haha! Men dagen efter har dom ju ändå glömt bort vad man sa nej till dagen före. Så egentligen är det lönlöst att säga nej, men man måste ju sätta gränser ändå. 

Idag har vi varit hemma hela dagen. Jag var såååå trött imorse även fast jag la mig tidigt, för att vara mig. Danne och Haylee var uppe med tuppen båda två, pigga som lärkor. Jag ville bara slänga ut båda två och låsa dörren för att få fortsätta sova :P Men det gick ju inte. Danne skulle duscha och sen åka iväg till jobbet, så jag fick ta Haylee. Vi låg kvar i sängen en stund iallafall och tittade på Tarzan :) Mysigt. Men hade som sagt hellre sovit...

Imorgon åker vi nog och hälsar på Emma och hennes nyfödda lilla son Mio! Ska bli så spännande, wiho. Och på torsdag ska vi träffa Jennifer och Alex. Så denna vecka får jag snusa bebis som bara den. Hur mysigt som helst. Det känns som om det var tusen år sen Haylee var så liten. Har hon varit så liten? Ja, hon har till och med varit mindre än både Mio och Alexandra :P Åhhh, saknar lill-lill tiden så mycket ibland. Fast jag älskar denna ålder också :-) Men det är ju något speciellt när dom är så små, och dom bara vet om mamma och pappa. Nu är ju mamma och pappa inge kul, bara när det passar. Omvärlden är roligare att utforska! ;-) 

Nu ska jag gå och lägga mig med mina älsklingar. Måste se kvällens avsnitt av Paradise, gud det var så spännande igår med dödsparet! Ni följer väl PH? ;) Eller ni kanske inte är serienördar, som jag är. Har aldrig varit särskilt förtjust i att titta på film, serier är bättre. Det är ju som en lång, uppdelad film. Lovely! 

Godnatt på er vänner.



Nakenfisen! "Får jag hoppa i snaaart, mamma?" 


Majskrokar till efterrätt.

Mums


Min dotter och min guddotter! Haylee och Jasmine. 
Vackraste tjejerna i världen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0