Att växa och upptäcka världen

Publicerat: 2010-08-14 Kl: 00:25:47 | I kategori: Haylee 6-8 månader


Idag har vi varit hos Evelina, som jag ju redan har skrivit om. Åkte sedan hem, lekte med pappa en stund och sedan tvärdeckade hon. Hennes farmor kom vid 20 tiden, så dom hann inte träffas idag :/ Men iallafall, jag har inte kunnat röra mig ens en millimeter utan att hon börjar stortjuta. Hon blir HYSTERISK om hon blir störd. Då är det omöjligt att få henne att somna igen, alltså jag håller på att förlora förståndet när det är såhär. Jag VET att det går över, och är evigt tacksam för att hon alltid har haft lätt med sömnen! Tacka gudarna för det. Tänk om jag skulle ha behövt ha det såhär varenda natt ända sedan hon var nyfödd?

Har iallafall börjat läsa boken "Att växa och upptäcka världen", som handlar om de 7 sprången alla spädbarn går igenom det första levnadsåret. Där i står det att många har dessa problem kring denhär åldern, just för att det händer SÅ mycket i utvecklingen. Och i boken står det även "försök att tänka att en sånhär period aldrig varar mer än några veckor" så det är ju skönt att veta :) Det är ju trots allt jobbigare för Haylee än för mig!

Hon är så mammig nu också. Vill vara med/på/under/bredvid mig hela tiden, haha. Inte under kanske men ni fattar ;) Och självklart får hon det.. Men jag får så ont i ryggen och armen av att bära henne hela tiden! Hon väger ju drygt 7,5-8 kg nu. Och det tar på kroppen att bära...

Nu låter det som att hon är grinig hela tiden, men det är hon INTE. Det är bara jag som är lite less på detta med sömnen. På dagarna är hon en ängel som hon alltid har varit. Hon sitter ju själv nu, så hon kan sitta och leka med sina leksaker i timmar och bara undersöka dem och se vad som händer om man slår dom mot golvet eller om man stoppar in handen i munnen på leksaken eller om man stoppar in en sak i en annan osv.. Haha, det är så roligt att titta på hon! Min lilla filosof.

Dethär med att sitta själv har gått väldigt fort, Evelina påpekade det för mig idag. Förra veckan så behövde jag sitta bakom henne för att hon ramlade efter ett par sekunder, men nu behöver jag inte sitta bakom hon. Och hon ramlar mycket sällan.. Duktiga tjejen!

Nu verkar hon ha somnat djupt, efter att ha kämpat fram och tillbaka ända sedan kl 19.30. Skönt för henne, och för oss! Nu ska jag lägga mig och läsa, tror jag. Måste koppla av en stund innan jag somnar! Häromdagen hade jag sprängande huvudvärk, och så ont i nacken att jag inte ens kunde ligga på kudden. Jag mådde skit dåligt verkligen, utan anledning.

Godnatt på er!



Hallå! Här kommer jag!


Hur vacker är hon inte? Vackrast i exakt hela världen!!!


Buse


Påtvingat morgonmys, jag får alltid tvinga henne att pussas med mig! :(
Hahahha måttligt glad hon ser ut



Sitter och leker imorse. Ingen leksak inom synhåll, verkar det som.
Bara två snuttefiltar. Vart är alla leksaker?? Hon har säkert kastat ner dom på golvet..



Ursäkta snygga mig, men kolla in haylee. HAHAH gulleeeeeeeee hahahhah!!
"NÄMEN! VAD TOKIGT MAMMA!" ser det ut som hon säger


..nu räcker det med bilder för idag, annars finns inga att lägga ut imorgon






Kommentarer
Postat av: madde

den boken har jag med :P

jaa ella satt när hon var 6mån och kröp när hon var 7mån...det går så fort när dom väl har börjat!! :)

2010-08-15 @ 20:03:37
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0