du är den enda

Publicerat: 2008-12-02 Kl: 22:51:55 | I kategori: Min vardag


om jag bara för en dag, fick vara i dina kläder
så skulle jag krama om den person som normalt är jag

jag skulle säga honom att jag finns här
jag ser dig som du ser mig

och om jag bara för en minut fick sätta vingar på själen
så skulle jag flyga till dig för att se hur du mår

jag skulle smyga på dig och få alla svar
och se om du var lika ensam som jag




jag är mångas vän fastän jag gör dem illa
jag har splittrat många äktenskap, dödat många människor
jag driver många att begå brottsliga handlingar
jag gör många människor till invalider
jag kostar samhället stora pengar, jag är samhällets parasit
jag är orsak till många våldtäkter,
jag är orsak till att många barn blir olyckliga
jag är osrsak till många trafikolyckor
men ändå är jag så omtyckt
mitt namn är alkohol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0