1,5 mil i tygskor

Publicerat: 2011-08-14 Kl: 00:07:21 | I kategori: Min vardag


Hej på er era mongisar! Haha, nej jag skoja bara. Förlåt.

Idag har det varit en superbra dag, trots en massa motgångar och allmänt kaos i mitt liv. Tur man har fina vänner som får en att tänka på annat! :) Jag och Haylee hade en supermysmorgon, vi gjorde allt i lugn och ro och åt en god frukost och sedan badade vi tillsammans och gosade på. Gjorde oss klara och gick för att möta upp Sandra och lilla Lea vid busshållsplatsen före "min", så att vi var garanterad en plats med vagnarna på bussen eftersom det alltid står någon med en vagn på "min" plats. Åkte ner på stan, gick något varv och sedan följde hon med mig till Granloholm för att lämna igen kattburen som jag lånade när vi fraktade hem Hugo. Snällt att hon orkade följa med! Sedan missade vi precis bussen, vilket ledde till att vi gick från Granloholm och ända hem till Bredsand. Det ni! 1,5 mil. Med barnvagn. I tygskor som inte är sköna att gå i. Nu är jag minst tre kilo lättare (annars jävlar!) och har ont i mina arma ben.

Så fort jag kom innanför dörren här hemma så fick jag panik, STÖKIGT! Hann inte göra något åt det imorse men nu kände jag att jag kan inte leva på detta vis. Det var alldeles för mycket grejer överallt. Hatar att ha det så. Och denna jävla (ursäkta franskan) kattsanden håller på att driva mig till att hoppa ut från balkongen. Eventuellt lära katten att gå på toaletten istället. Att ha honom som utekatt är uteslutet, då vi bor på tredje våningen och det snart är vinter. Samt att vi bor väldigt nära vägen. Nej, det är inget alternativ... Hur gör man för att slippa att denna djävulska, vidriga kattsand sprider sig som en löpeld runt i lägenheten? Tips, någon? De mottages isåfall tacksamt.

Nu ska jag strax krypa ner och titta på lite Gossip girl! Min bästa granne Erika fixade säsong 1-4 åt mig igår, så nu har jag ju det jag gör. Tittar tills ögonen inte orkar hålla sig öppna längre :) Hehe. Det är ju helt sjukt bra, hur har jag kunnat missa detta fantastiska program!? Men å andra sidan - skönt att jag fortfarande har något att kolla på. Jag har ju sett varenda serie som är värd att se i denna värld.

Men först ska jag plocka ihop lite kläder till Lea som Haylee har vuxit ur.



Drakborgen - lekplats för både mamma och dotter ;-)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det kommer förmodligen alltid vara lite kattsand runt kattlådan. Men när den blir lite äldre kommer den förmodligen att lära sig hur man torkar av sig även sanden innan den strosar runt i resten av lägenheten :) JÄTTESÖT katt förresten !!

2011-08-14 @ 21:19:06
URL: http://alexandraejohansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0