puss

Publicerat: 2011-09-27 Kl: 11:26:01 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer



Mina älsklingar


Puss

SMS-inlägg

Publicerat: 2011-09-25 Kl: 15:13:18 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20110924295 (MMS)


Puss

Publicerat: 2011-09-25 Kl: 15:11:30 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20110922293 (MMS)

Puss


Damn

Publicerat: 2011-09-22 Kl: 12:32:14 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer



God damn! Kan man se ut såhär ens?
Är han på riktigt? Han är så het så det bränns fan att bara titta på honom.
Chase Crawford
(Nate Archibald i Gossip girrrrrrl)


Love

Publicerat: 2011-09-21 Kl: 01:04:02 | I kategori: Mina funderingar | 0 kommentarer


Losing love is like dying.
The only difference is, death ends.


Allt som har sin början brukar ha sitt slut

Publicerat: 2011-09-18 Kl: 16:07:43 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Men tydligen inte i dethär fallet... Helt jävla sjukt! Fattar inte vart felet sitter. Vad är det frågan om!? Släpp taget. Let go. För ditt eget bästa. Men det verkar ju vara svårt...

Whatever. Från och med denna minut, denna sekund så ska iallafall jag göra det. I mitt fall verkar det ju vara fastklistrat i mitt psyke. Är jag dum i huvudet? JAG som är den personen som alltid bara skiter fullständigt i saker och ting. Jag släpper. Raderar. Blockerar. Alltid har jag gjort det. Jag bryr mig inte särskilt mycket överhuvudtaget. Jag vet ju vad det bottnar i och det har med mitt förflutna att göra, men varför är inte detta samma sak? Varför fastnar det? Den Emma Maria jag känner skulle sagt "fuck it" för läääängesen. För flera år sen. Men det GÅR INTE. Det fucking släpper inte och jag hatar det!!! Jag känner sån avsky, hur fan kan man behandla andra människor på det viset? Im haunted, helt enkelt. Jag blandade mig i något jag inte skulle ha gjort och nu får jag sota för det. Nu får jag stå ut med alla jävla problem det för med sig. Men samtidigt: alltid i mitt bakhuvud, what goes around comes around. As you'll get to know :)

Jaja. Skitsamma. Jag har bara sovit tre timmar inatt och min hjärna går på högvarv. Jag är sjukt trött och vill bara sova egentligen. Sitter hemma hos mormor där jag och Haylee spenderat eftermiddagen med min mamma och mormor. Lovely! Jag kunde till och med gå på Konsum och lämna henne här, och hon grät inte ens. Det kändes bra :) När allt kommer omkring så kan man inte lita på någon annan än sin familj. Om ens det. Men familjen är viktigast, det bara är så!

Nu ligger Haylee och vilar. Lite sent måhända men hon var så himla trött. Klockan 18 ska vi på sinnesrogudstjänst och jag hoppas verkligen att jag kan finna den. Sinnesro alltså. Fan vad skönt det skulle vara.

Hoppas ni haft en fin helg. Fast det vet jag ju redan att ni har ;)


True love always


Hej hopp!

Publicerat: 2011-09-16 Kl: 00:17:41 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Hej bloggen. Nu var det ett tag sen igen. Men det blir så när man knappt har tid att diska ens... Jag går i skolan hela tiden, idag har jag varit hemma men det är typ enda dagen jag inte har gått på hela terminen hittils. Jag känner själv att det går så mycket bättre för mig att fokusera nu än vad det gjorde förra terminen. Jag vet inte varför!:) Det bara är så. Snart är jag klar med historian och det känns bra, då kan jag ta upp nån annan kurs. Det blir bra det.

Men det är jobbigt också. Jag haaaatar att behöva väcka min ängel på morgnarna för att lämna henne på dagis innan hon ens har vaknat. Idag fick hon sova tills hon vaknade och då vaknade hon 9.45. Haha. Min trötta tjej. Så ni förstår ju vad hon är morgontrött, och då ska man rycka upp henne ur sängen runt 6.30 för att hinna om jag börjar 8.15. Då ska hon lämnas senast 7.20 för att jag ska hinna med halv åtta bussen, då det tar ett tag att åka eftersom jag bor en bit utanför stan. Hon lägger sig vid 19-19.30 varje kväll, hon är ju helt slut efter dagis, givetvis.  Det är ju ansträngande att leka hela dagarna och att vara där överhuvudtaget... Någon sa "men lägg henne tidigare" eftersom hon är så trött på morgonen. Men det går ju inte. Jag kan ju för fan inte lägga henne kl 18. Om jag hämtar henne vid 16 tiden. Ofta får Danne hämta henne eftersom jag går till 16.45 flera dagar i veckan. Så det är ju tur att hon har en pappa också ibland. Annars hade jag behövt hämta henne kl 18 typ. Det hade känts förjävligt, rent ut sagt. Mer än det redan gör att ha henne där så mycket.

Lämningarna går bättre och bättre. Hon gillar fortfarande inte att jag överger henne, haha. Men det går över så fort jag inte syns längre iallafall. Så det känns bra :) Hon gillar dagis och är glad och sprallig hela dagarna. Alltså är hon sig själv, vilket jag tycker känns superbra. Att hon kan slappna av och bara vara. Mammas stora tjej som inte är en bebis längre. Hon är så smart och begåvad så jag blir helt stum varenda dag av hennes saker som hon säger och gör :)

Jaja. Nu ska jag lägga mig och sova. Såhär länge är jag aldrig vaken längre förutom på helgerna. Numera somnar jag runt 22.30 senast, haha. Men jag har suttit och pluggat nu, så det är anledningen till att jag är vaken. Hann inte göra det förut då jag har varit på möte ikväll, som varje torsdag. Älskar det och missar det inte för allt i världen :P Haha... 

nej. Godnatt nu. 




 
Du är mitt allt. Nu och alltid. Mamma älskar dig!!


Cp smsblogg

Publicerat: 2011-09-09 Kl: 11:24:58 | I kategori: Mina funderingar | 1 kommentarer


Hallå!?? What the fuck is going on liksom. Vart tar all text i mina smsinlägg vägen? Som att jag bara vill skicka in en bild, nej. Haha. Jag lägger ju bara till en bild som lite extra flavour. Nu är jag sur.

Är på skolan iallafall. Trött som f. Men det kan inte hjälpas, det är bara att kriga på. Snart har jag genomgång om Kalla Kriget på historian och jag inser att jag måste äta innan dess, annars kommer jag knappast palla. Det är så påfrestande med genomgångar, om man verkligen ska ta in allt som sägs. Tungt i huvudet efter ett tag...

Igår hade jag skola till 16.45, satt kvar till 17.00 och arbetade på en uppsats. Sedan åkte jag till Ljustadalen som vanligt på torsdagar. Mycket givande möte måste jag säga. Samtidigt som det är sjukt jobbigt och drar upp en massa minnen och händelser som man har förträngt till en annan dimension av hjärnan, så är det fruktansvärt nyttigt att göra det. För min egen skull.

Jaja. Nog om tråkigheter. Lämningen idag gick sisådär. Samma sak igår. Hon blir superledsen. Men jag tror att det bottnar i att det BARA är vikarier på hela jäkla avdelningen, förutom en enda fröken och hon har ju fullt upp med en nyinskolad liten bebis som nyss fyllt 1. Idag sa en av dem "Haylee hatar mig". Haha, nej då svarade jag. Det går ju över under dagen. Jag tror det har att göra med att hon inte är en morgonmänniska. Hon är bara allmänt förbannad på morgonkvisten. Vi hade världens trots-morgon imorse. Jobbigt att starta dagen med massa bråk och skrik :( För oss båda två.

Igår träffade jag även en kär gammal barndomsvän till mig. Min "bästis" under låg- och mellanstadietiden. Så kul att träffa dig Elin!! :)

Nu ska jag skriva klart min lilla uppsats om 1800-talet. Puss på er


SMS-inlägg

Publicerat: 2011-09-09 Kl: 09:53:46 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20110909278 (MMS)


SMS-inlägg

Publicerat: 2011-09-08 Kl: 17:12:52 | I kategori: Min vardag | 2 kommentarer


20110908276 (MMS)


hej hej! Hemskt mycket hej

Publicerat: 2011-09-06 Kl: 12:04:24 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


20110901265 (MMS)

hej hej! Hemskt mycket hej


Gammal bildbomb

Publicerat: 2011-09-06 Kl: 11:06:00 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer









Japp

Publicerat: 2011-09-06 Kl: 10:53:05 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Njut av nuet, lägg gamla lik och nya krig åt sidan. De betyder ingenting.
Blunda och skratta av lycka när du känner dina läppar mot hans.


skolan :)

Publicerat: 2011-09-05 Kl: 13:19:28 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


20110901267 (MMS)

skolan :)


Haylee

Publicerat: 2011-09-05 Kl: 12:40:33 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Vi var på BVC med Lillan häromdagen. 1½ års kontroll och vaccination mot mässling och röda hund.

Ålder: 1 år och 7 månader
Längd: 75 cm
Vikt: 10542 gram

Allt var som det skulle såklart. Undersökningen var dock lite läskig för henne. Tycker inte om att någon främling ska vara på henne och pilla och dra och undersöka. Obehagligt! Men hon pratade bra och gjorde allt man skulle göra som ett och ett halvåring. Duktiga tjejen min! Hon är så otroligt smart så man blir ju helt förvånad. Underbart att se. Samtidigt växer hon som person hela tiden och hennes humör likaså... Hon har en väldigt stark vilja och blir renutsagt gaaaalen när hon inte får sin vilja igenom. Har diverse strategier för att få henne att ge upp detta oförskämda beteende. Ogillar det starkt!!! Hon ska inte vara bortskämd och oförskämd framför allt. Aldrig i mitt liv. Samtidigt är det ju en fas hon måste gå igenom. En utvecklingsfas. Men för att se till att den inte fortlöper så måste jag sätta ner foten. Så är det bara.

Annars är hon världens gosigaste jänta. Älskar numera dagis, tacka gudarna för det. Lämningarna gör henne lite ledsen men det är ju bara normalt :) Pussar och kramar delas ut till höger och vänster. Särskilt till två av dagiskompisarna. När hon kommer och när hon går hem så ger hon dem en kram och vinkar sedan. Kärleksflickan min.

Nej. Är på skolan, dags att sätta fart på allvar. Har precis fått mitt nya schema och det var inte kul. Hur i h-vete rent ut sagt ska jag palla detta? Men men. Det ordnar sig. Det är bara att köra på, no looking back.

Annars är livet i rätt bra balans. Vardagen flyter på med allt vad det innebär för en småbarnsmorsa. Mat som ska lagas, tvätt som ska tvättas, disk, en lägenhet som har en förmåga att stöka ner sig själv vilken måste städas dagligen. Blöjbyten och uppfostran. Jag är djupt tacksam för att jag får gå på min grupp iallafall. Det ger mig så oändligt mycket och jag älskar att gå dit! Samtidigt är det självklart otroligt påfrestande att dra upp gamla minnen som legat gömda, riva upp sår som man trodde var läkta. Men det måste göras.

Ha en bra dag. Bilder kommer ikväll.


RSS 2.0