Flitig jag är

Publicerat: 2010-10-26 Kl: 21:49:23 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Idag har jag varit en flitig dam. När jag klev upp imorse gav jag mig f*n på att jag inte skulle vara seg hela förmiddagen. Så jag gav lillan frukost, hoppade in i duschen och gjorde mig iordning. Pappan drog och fiskade medans jag och Haylee åkte in till stan, gjorde lite ärenden och så köpte vi en ny overall till henne och tjocka vintervantar. Så nu har hon allt inför vintern! Bra bra..

Vi har även umgåtts med Jasmine och Sandra lite idag. Har nyss beställt Jasmines dagiskort, Sandra hade lämnat in en lapp till dagispersonalen men så kunde hon tydligen inte göra :P haha. Så då fick jag göra det åt henne! Då ska jag ha ett kort för det också ;)

Jag la Haylee kl 19 ikväll. Hon var så trött min lilla ängel. Danne sitter och filar naglarna på henne, han gör alltid det. Haha, det är hans uppgift liksom. Vet inte varför det blivit så, det har bara alltid varit så ända sen hon var nyfödd.

Nu sitter jag och tittar på Desperate Housewives, jag har aldrig följt det tidigare men nu är jag helt fast i det :) Så jäkla bra! Men det är paus just nu.

Imorgon har jag tvättstuga 10.00-14.00. Jag blir aldrig klar med min 2 och en halv månaders tvätt känns det som.. Men nu har jag tvättat två gånger, och tredje imorgon då. Men tror att jag hinner tvätta klart allt imorgon. Hoppas det iallafall! Men det är Dannes tjocktröjor som är jobbigast att tvätta, dom är så stora och tar lång tid att torka, haha. Haylees pyttekläder är roliga att tvätta, mina är OK men Daniels är inge roliga för dom är som sagt så stora. Haha!

Just nu känner jag att jag håller på att bli galen av att inte ha en mobil. Det är verkligen jobbigt ibland! När man behöver ringa viktiga samtal och så. Jaja.. That's life.

Imorgon kanske vi ska åka och bada hela familjen :) Mysigt! Men vi får se om jag orkar efter min tvätt-dag. Hehe.

Nu börjar Husfruarna igen, godnatt på er!!


Breaking Dawn

Publicerat: 2010-10-25 Kl: 23:56:13 | I kategori: Bilder | 1 kommentarer


Jag började nyss att tänka på Breaking Dawn (för er som inte är så insatt, så är det fjärde boken/filmen i The Twilight Saga). Boken var så galet bra, jag kan knappt bärga mig tills filmen kommer ut. Jag har sett bilder på hon som ska spela Renesmee, barnet till Bella och Edward. Jättesöt :) Hon passar min fantasibild av henne!

Idag har vi varit hemma hela dagen typ. Haylee har haft lite svårt att sova ikväll. Jag la henne tidigt och allt men det hjälpte inte. Jag vet inte vad det var med henne.. Men men! Hon sover ju nu iallafall, det är huvudsaken. Så länge hon inte vaknar på nätterna så klarar jag av det. Men när jag ändå är vaken så är det ingen större fara.. Visst är det irriterande, när man kanske vill sitta och titta på en film eller göra någonting, och så måste man trösta henne fyrahundragånger, haha. Men det går ju över! Det är ju värre för henne än det är för mig, stackars liten.

Imorgon ska jag uträtta lite ärenden på dagen. Jag måste ringa ett par samtal, fixa lite grejer, in till banken och lite sånt "roligt" som ska göras! Hoppas inte det är snorkallt ute imorgon då, bara för att jag måste gå ut.

Haylee mår bra och är lika pigg och glad som vanligt.. Mitt lilla busfrö :) Hon äter fortfarnade jättebra, min duktiga tjej. Förstår inte att det där med klump-fobin bara släppte sådär hux flux! Men jag är jätteglad över det, såklart.

Nu ska jag strax hoppa i säng. Daniel kände sig inte så bra, jag gissar på att han håller på att få magsjuka. Då dör jag ju. Så han gick och la sig med lillan... Men han har inte spytt eller liknande, så det kanske bara är nåt annat.
Time will tell!

Jag känner mig så stel i nacken. Undrar om jag har sovit konstigt eller om det är för att man spänner sig när man är ute och fryser ihjäl? Det är jobbigt i varje fall!

Godnatt på er

Busig babyhaylee i lördags kväll.. Jag ska INTE sova mamma! Vägrar!


Home alone

Publicerat: 2010-10-23 Kl: 22:12:01 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Ikväll är jag singelmamma för en kväll. Haha :) Nej då, men pappan i huset är på Halloweenfest med hela sin familj! Det stod emellan ifall han eller jag skulle gå, och eftersom jag ska ut med Sandra nästa helg (wo wo) så bestämde vi att det blev Danne som skulle representera lilla familjen Valderrama/Strand på evenemanget. Haha, vilka ord hörrni ;)

Inatt så var jag vaken alldeles för länge. Först kunde jag inte sova när jag försökte, och när jag gav upp så blev jag tvärpigg. Så jag låg och tittade på 90210 och Modern Family.. Nyaste avsnitten. Jag visste ju att jag skulle få sovmorgon idag eftersom Danne skulle ta Haylee på morgonen. Men när han väckte mig för att fråga någonting, så var det kört sen. Då kunde jag inte somna om.

Har varit hemma hos Dannes familj i Granloholm hela dagen.. Trevligt! Ätit mat och umgåtts. Haylee har inte varit på sitt bästa humör, hon har varit supertrött. Danne och hon åkte dit ganska tidigt, vid 10:30, då hon vanligtvis vilar i 1-2 timmar. Vilket hon ju inte fick göra idag, och då var hela dagen förstörd för henne sen. Hon behöver den där sömnen verkligen, märkte jag tydligt idag. Mammas tjejen! Så hon har varit sur och grinig och TRÖTT hela dagen, svårt att få henne att somna då hon förmodligen blivit övertrött.

Nu sitter jag och tittar på Juno som går på TV4. Har aldrig sett den förut jag. Är så himla trött, håller på att somna i soffan hela tiden. Jag ska bädda rent i sängen, sedan lägga mig och titta på 90210 och sova bredvid min gosiga bulle. Kommer kännas otroligt konstigt (för både henne och mig) när pappa inte ligger på andra sidan :( Men det ska nog gå bra det med! :) Åh. ögonen blöder av trötthet. Måste hoppa i säng.

Kram på er!!

Favoritbloggar..

Publicerat: 2010-10-22 Kl: 23:37:34 | I kategori: Roligt | 3 kommentarer


Tänkte att jag skulle dela med mig av mina favoritbloggar. Jag har många bloggar i min mapp "Bloggar" på favoriter. Men de flesta slö läser jag bara, kikar in på ibland när jag har tråkigt. Men de jag verkligen alltid läser är:

Evelina, mamma till William och Thelise - för att hon är en av mina bästa vänner, och för att jag gillar att läsa det hon skriver.

Anna Lindström, mamma till William och Line
- Hon har en härlig blogg med bra energi och postivitet! Fina barn och skriver bra.

Zabine Westerlund, mamma till Wilda
- Gick i samma skola som Zabine när hon bodde i Sundsvall. Gillar verkligen att hon är så öppen och ärlig i sin blogg och har en sån grym självkänsla som verkligen lyser igenom! Skriver öppet och är personlig men inte privat i bloggen, vilket inte många är. Men hon visar även negativa sidor, inte bara happy-happy hela tiden som många verkar vilja framstå i sina bloggar.. En riktigt bra blogg som jag älskar att läsa!

Meyasmamma - Här skriver mamman Josefine om allt som rör Meya. Om hur det går för henne på sjukhuset och vad hon går igenom. Väldigt intressant att följa deras tragiska resa... :(

Anna Olsson, mamma till Elis - Många fina bilder, härlig recept och text.

Caroline Wengberg, mamma till Celinne
- Hon har perioder då hon inte uppdaterar speciellt flitigt, hehe ;) Men när hon väl skriver så skriver hon väldigt intressanta texter om sina funderingar och upplevelser. En bra blogg!

Elin Nilsson, mamma till Casper
- Gillar denna blogg mycket. Bra text, lagom mycket bilder. Roligt att läsa om sonen Casper och hans utveckling!

Sedan är det "storbloggarna", Katrin Zytomierska, Denize och Tumadre :) Bland mamma-bloggarna..


22 oktober

Publicerat: 2010-10-22 Kl: 22:07:33 | I kategori: Bilder | 1 kommentarer


Idag har jag återigen bara varit hemma hela dagen. Haha, jag är så fruktansvärt seg på dagarna har jag kommit fram till. När jag vaknar tänker/säger jag alltid "IDAG ska jag storstäda, IDAG ska jag göra dethär eller dethär". När klockan börjar närma isg 17 tiden så har jag fortfarande inte gjort ett skvatt. Då tänker jag att det är för sent för att städa. Haha. När Haylee har somnat för natten så blir jag på städhumör igen, då vill jag städa, men då är det ju för sent för att dammsuga. Så då städar jag det jag kan, men det känns fortfarande inte rent eftersom jag inte kan dammsuga. Om jag inte kan dammsuga, så kan jag ju självklart inte skura golven heller. Haha, helt enkelt så måste jag komma på ett sätt att få mer energi dagtid. Om jag kommer upp och har något att göra på förmiddagen så är jag ju pigg hela dagen sen. Jag vet ju det. Men så tänker man ju inte när man kliver upp halvt sovande på morgonen och inte vaknar till förrän efter 3 koppar kaffe och några timmar.

Haha. Det kanske går till sig när Haylee blir äldre och börjar vakna vid 7 på morgonen. Eller så är jag dömd till evig trötthet, helt enkelt. Det visar sig! Önskar att jag vore som min mamma, kvällstrött och extremt morgonpigg. 6 på morgonen har hon redan hunnit det som vanligt folk uppnått vid kanske 12-13 på dagen. Tok kvinna :)

Slutpratat om sömn. Jag babblar för mycket ibland. (Upptäckte när jag läste igenom inlägget att jag här skrivit "slutskrivet om sömn". Haha. Sedan börjar jag direkt att skriva om sömn igen. Hahah! Jaja. Så får det vara. Hoppas ni inte somnar av att läsa det. He he he.)

I boken "Somna utan gråt" som är skriven av Elizabeth Pantley (stavning?), så läste jag igår att de flesta barn sover längre om de går och lägger sig en halvtimme tidigare än vad de brukar. Konstigt tyckte jag att det lät. Men igår så la Danne Haylee kl 19, och hon sov hela natten, vaknade imorse kl 7 ungefär och åt en flaska välling. Vet ni när hon vaknade? 10.30. Snacka om sovmorgon :D Det var härligt! Hon kanske tog igen förlorad sömn? Ikväll ville hon verkligen inte somna 19 iallafall.. Haha. 20.30 somnade hon ikväll. Men det gör mig inget! 20 tycker jag är en bra tid som vi följt hittils. Ibland blir det såklart tidigare eller senare, men oftast runt 20 tiden iallafall. Men nu ska jag börja lägga henne vid 19 och se om det funkar bättre för henne! Jag tror det.

Ni vet att jag har skrivit om att hon vaknar tusen gånger efter att jag lagt henne och gnäller, tappar nappen, gråter. Så får jag gå in en gång i minuten och trösta. Men de senaste nätterna då vi lagt henne tidigare så har det inte hänt. Inte en enda gång har hon vaknat. Hon blir helt enkelt mer harmonisk och sover bättre när hon får somna tidigare, så jag antar att det är vad hon behöver! :)

Idag har jag haft besök av min kära gamla kompis Sebastian. Det var sjukt längesen vi sågs så det var jätteroligt :) Sist vi träffades var när Haylee var kanske 1 vecka gammal.. Alltså över 9 månade sen. Då han kom med en massa kläder som han hade köpt till henne. Dom kan hon ha NU, haha. Allt han hade köpt var i storlek 68. Iallafall så gick han nyss. Vi har ätit min goda sockerkaka som jag bakade idag, suttit och pratat om gamla tider och haft allmänt trevligt. Han köpte  även en snusdosa till mig, haha! Snällt av honom. Fick även låna ett mobilt internet som funkar bättre än vårat Comviq! Skönt.

Nu ska jag städa undan lite här, sedan mysa ner mig i soffan med Pringles och Cocacola. Lovely fredagsmys.
Puss på er, trevlig helg!!

Såhär hittar jag ofta min dotter. Liggandes INUTI korgen med leksaker :)

Man kan ju missa det som ligger längst ner!



Men nuuu..

Publicerat: 2010-10-21 Kl: 23:59:27 | I kategori: Bilder | 0 kommentarer


Jag ställde en fråga till er igår, men INGEN har svarat med en kommentar. Det är skit tråkigt när ingen vill kommenteraaa.. Man vill liksom ha lite feedback för att veta vem det ungefär är som läser ens blogg. Jaja.

Idag har jag TVÄTTAT. Fy fan som jag har tvättat. Helt slut är jag nu.. Har ju fortfarande 2 ikea kassar med smutstvätt, som jag inte hann tvätta idag.. Idag tvättade jag bara det viktigaste, alla Haylees kläder, lite av våra kläder, sängkläder och handdukar! Sen har jag tvättid igen på söndag.. Då ska jag tvätta resten :)
Danne var inte hemma när jag tvättade idag, så jag fick ta med mig Haylee. Då tog ju allt dubbelt så lång tid. Höll på att bryta kroppen när jag skulle bära henne i bärselen, en ikeakasse på axeln och en tvättkorg i vagnen.. haha. Måste sett ut som värsta lodisen. Men man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Jag hade dock en hel tvättkorg med rentvätt som inte hann torka.. Som tur är har vi en såndär tvättställs grej som hänger ovanför badkaret. Sedan hänger det lite strumpor här och var i lägenheten.. Haha!

Sandra var här på kvällskvisten och sa hej, kul! Jag känner mig så isolerad från omvärlden utan mobil. Jag får typ "fantom vibrationer" på benet eller i jackfickan, för jag är så van att det vibrerar och ringer. Helt sjukt att man ändå är så beroende av att ha en telefon. Hoppas bara att jag inte missar något viktigt samtal..

Imorgon ska jag förmodligen in till stan och uträtta lite ärenden som jag måste göra. Ska lämna in lite papper till försäkringskassan och så. Sedan ska jag storstäda lägenheten! Idag när jag vaknade (Danne tog Haylee imorse) så såg det ut som ett bombnedslag här hemma. Så fort Haylee och pappa leker, så ligger varenda liten leksak överallt. Alla leksaker ligger utspridda, skit jobbigt.. :P Så springer dumma rolighets-förstöraren mamma och plockar upp!


Så rolig dag!

Publicerat: 2010-10-20 Kl: 23:19:11 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Idag har det verkligen varit en perfekt dag! Såhär borde alla dagar se ut.. :) Fick ingen sovmorgon, lillan vaknade tidigt (för att vara hon) och det var bara att kliva upp. Jag la mig tidigt igår men somnade inte tidigt, kunde inte sova alls.

Låg och gosade med lillan i soffan och tittade på barnkanalen på morgonkvisten, medans hon drack sin morgonvälling. Hade hon fått den i sängen så hade jag somnat om.. Haha!

Vid 13 tiden så åkte vi till Himlabadet! Det blev lite sent men det får man ta ibland. Lillan behövde få sova innan vi åkte, annars skulle hon inte ha orkat. För som hon badade! Hon var helt extas, hon verkligen älskade det. Hon plaskade på som en tok och ville simma hela tiden. Så jag drog runt henne i poolen och hon simmade nästan! Haha. Och några dykningar blev det med.. Hihi :) När jag dök ner under vattnet och höll i henne (hade henne givetvis ovanför ytan) och så hoppade jag upp och sa "BU" så doooog hon av skratt. Hahah, det var roligt det. Men jag fick ont i ögonen av kloret. Hur som helst så var det myyycket roligare denna gång än sist vi var där i juni, då var hon så liten och uppskattade det inte på samma sätt som nu.

Apropå Himlabadet.
Det går ju nästan inte att bada i "det vanliga" vattnet. Fy så kallt det var!! I bebisbassängen och den lilla bubbelpoolen som finns där, är det jättevarmt vatten. Samt i grottan där det är en bubbelpool, där vi spenderade mest tid för att det var roligast där tyckte Haylee. Det ekade när man pratade och det var ju väldigt skoj.. :)

Efter badet tvärdeckade hon, helt slut! Men det förstår jag.. Hon har ätit jätteduktigt idag. Måste skriva upp för att komma ihåg och titta tillbaka:

Frukost - Välling 220 ml.
Mellis (innan lunchen) - Gröt och vatten att dricka.
Lunch - En burk Lasagne, vatten att dricka och en babysmörgås till.
Mellis på badet - En yoghurt, vatten att dricka och lite piggelin.
Middag - En stor portion spaghetti och köttfärssås, vatten att dricka. Smörgåsrån efteråt.
Kvällsfika - Fruktgröt från 8 månader, persikapuré och vatten att dricka
Nattmål (kommer vid ca 02-03) - 220 ml välling

Är det för mycket eller för lite? Vad äter era barn som är 9-10 månader? Jag tycker att det där ser lite ut.. Eller kanske är det mycket? Ibland äter hon inte ens så mycket som hon har gjort idag.. Jag vet inte, har ju ingenting att jämföra med. Men antar att så länge hon är glad och nöjd så är hon mätt. Sen äter ju alla barn olika mycket såklart, men det skulle vara kul om ni mamas kunde lämna en kommentar om vad era barn äter och hur mycket :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, glömde att ta med mig både shampoo, balsam och en BH idag till badet! Kul, haha. Hade bytt om till bikini hemma redan, men trosor glömde jag inte. Skumt. Så då fick jag gå runt utan tills vi kom till Sandra, där jag fick låna en av henne :P hah!

Godnatt!

(Glömde att ta med mig kameran till badet idag.. Tråkigt! Hade velat ta bilder, vore roligt att ha på bild)



Himlabadet

Publicerat: 2010-10-20 Kl: 00:53:07 | I kategori: Bilder | 1 kommentarer


Idag har vi varit hemma hela dagen bara.. Efter våran förmiddags-nap så var vi ute och gungade en stund... Sedan tänkte jag att det skulle bli en tråkig dag, sitta här ensam och bara vara. Men icke!.. Min lugna hemmadag förvandlades till en besök-av-släktingar-dag.

Först dyker min kära mormor upp, är här i någon timme och lämnar bilbarnstolen som vi har haft i hennes bil ett bra tag nu. Och när hon går ut till bilen så tittar jag ut genom fönstret, då kommer samtidigt Haylees faster Erika och hennes kusin.. Och de var här till ungefär 19 tiden. Så någon lugn dag blev det då inte! :) Men trevligt med sällskap också.

Idag har jag ringt och skällt ut hyresvärden. JAG ÄR SÅ FRUSTRERAD! Blir snart tokig här.. Jag har inte ett enda klädesplagg att ha på mig längre. Behöver verkligen tvätta sängkläderna, och Haylee lär väl ha växt ur hälften av kläderna som ligger i tvättkorgarna. (Ja, tvättkorg-arna! Plural. En räcker knappast...) Det är hemskt och äckligt och vidrigt :( Jag har ringt fem miljoner gånger om denna satans tvättsugenyckel, men fortfarande har jag inte fått en som fungerar. Så ringer jag, då låter samtalet såhär:

Jag - Ja hej, dethär är Emma Strand igen.
Hyresvärdstant - Ja men hallå!
Jag - Jo du, jag ringer angående denhär tvättstugenyckeln som jag FORTFARANDE inte har fått.. Nu börjar jag bli väldigt väldigt irriterad över dethär, varken jag eller min dotter har några kläder att ha på oss längre (överdrev ju lite).
Hon - Jaaa ooooj dååååå, men jag har inte fått dom nya nycklarna som jag ska göra ännu.
Jag - Jaha? Men är det mitt fel? Jag har bott här i över en månad och inte kunnat tvätta. Förstår du hur mycket tvätt det blir när man har en bebis?
Hon - Jo jag förstår, jag ber om ursäkt att det har blivit såhär
Jag - Men när kan jag få en nyckel? Jag behöver ha en NU, helst förra månaden... (Jag är väldigt arg nu!!! jag brukar aldrig vara arg eller låta otrevlig när jag pratar med sånahär personer. jag är en tönt)
Hon - Men jag ska ordna så att du kan få låna en nyckel så länge.
Jag - Okej, ja tack vad bra. När tror du att jag skulle kunna få den då?
Hon - Jag ska ut dit idag, så då tar jag med mig den och kommer upp med den till dig.

Tror ni att hon dök upp? :) Svar: NEJ. Självklart inte. Man kan inte lita på domhär för fem öre. Jag är så upprörd. Egentligen borde jag ha reducerad hyra tycker jag, såhär ska det inte vara. Man ska få alla nycklar man behöver så fort man flyttar in i lägenheten och börjar betala hyra! Eller har jag fel? Ingen nyckel till förrådet har jag fått än heller, för där nere håller dom på att "göra om" eller vad dom surrade om. Jaja... Idioter kallas det! Så spyless på all tvätt nu. Jag kommer att få boka minst 3 tvätt tider för att hinna tvätt allting. Och tvättstugan är inte lätt att få en tid i ska jag tala om.. Den är oftast bokad MINST en vecka framåt.

Jaja.. Nog om detta.

Lillan har sovit som en stock sedan jag la henne klockan 20. Alltså verkligen sovit djupt. Det är så himla skönt att slippa gå in tusen gånger som jag skrivit om tidigare. Hur härligt som helst att kunna göra vad man vill på kvällen, utan att slippa bli avbruten stup i kvarten. Skönt för henne att få bättre sömn också.

Imorgon ska vi åka på Himlabadet hela familjen :) Ska bli kul! Roligt att göra något skoj med Haylee.. Sist vi var där var hon bara 5 månader gammal, i juni. Men nu är hon lite äldre och kanske kommer tycka om det mer. Vi får se. Denna gång ska jag iallafall åka i kanorna, som jag inte hann göra sist..

Nu ska jag hoppa bums i säng. Godnatt!!


Min busis :) JAG VILL BARA ÄTA UPP DIG!!! SNYGG UNGE!


Ååh, så söt bild :) Pussen. Älskar er!!!


Bästa kompisarna, Thelise och Haylee leker och slåss om leksaker.
Haylee försökte krypa därifrån, men då slängde sig Thelise efter och höll
i henne i tröjan ;) Hahah! Dom är så söta. Älsklingstjejer!

Haylee

Publicerat: 2010-10-18 Kl: 23:48:20 | I kategori: Haylee 9-12 månader | 0 kommentarer


Ni som följer min blogg vet ju att min tjej har varit "ganska" svår att få i mat. Alltså riktig mat, husmanskost. Gröt har alltid varit den största favoriten, sedan fruktpuréer och välling.

Men nu har det äntligen släppt. Tack och lov! Folk som jag pratade med var så hetsiga och sa att jag måste ju få henne att äta, jag får helt enkelt ge henne ändå fast hon inte vill ha. Det gjorde jag inte, utan jag väntade. Och nu tar hon det som erbjuds, i stort sett. Vissa rätter har hon ratar, medans den stora favoriten är spaghetti och köttfärssås. Nu är inte bitar något problem längre. Lovely! Min duktiga tjej.

Det enda negativa med att hon äter riktig mat, är väl när den ska komma ut... Fy! Men man vänjer sig väl, som med allt annat. Haha.

Annars då?
Hon börjar bli en stor flicka. Hon kryper fortfarande inte. Min tjockis... Hon rör sig, ålar sig kanske man säger. Krypa kan hon bara göra bakåt än så länge, haha. Men det kommer väl, eller så hoppar hon över det där med krypningen och börjar att gå direkt. Jag är glad så länge hon sitter still på rumpan jag, tids nog så kommer hon att vara överallt ändå. Varför hetsa? Folk har så bråttom med att barnen ska kunna saker, dom ska kunna det och det. Självklart är det underbart att se när ens bebis lär sig nya färdigheter, det är bland det roligaste med att vara mamma tycker jag :) Men allt kommer tids nog! Vissa bebbar är jättesnabba, andra tar det lite längre tid för. Haylee verkar inte ha bråttom någonstans iallafall. Men det handlar nog om att hon är så nöjd och lugn. Tror jag. Plus att hon är feeeeeeg, hahah. Hon är skit feg! När hon sitter på pappas axlar, spänner hon hela kroppen och vägrar slappna av. Hon håller i honom för allt hon är värd, och ser ut som att hon inte vet om hon ska skratta eller gråta. Hahah. Samma sak när hon håller på att ramla, då spänner hon ögonen och gör sig beredd på att det ska göra ont :)

Jag själv gick när jag var 9 månader. Helt sjukt tycker jag. Jag kan inte tänka mig min lilla lilla Haylee springa runt här i lägenheten. Aldrig. Stackars min mamma.. Hon fick inte ha någon bebis länge inte!

Hon säger iallafall mamma och pappa! Det är så gulligt :)
Hon sa mamma första gången i fredags.. 15 oktober alltså. (Bra att ha att minnas, när man ska skriva upp i första året boken!)

Enligt boken "Att växa och upptäcka världen", så är lillan precis mitt i ett språng nu.. Det står att hon kan bli lättirriterad, på dåligt humör, sova dåligt, vill vara nära och bli buren, etc etc. Det stämmer ju in på henne... Fast hon sover inte dåligt, utan hon har svårt att somna. Jättesvårt. Jag får gå in en miljard gånger, då hon ligger och grinar "mamamamamamamamamamamamamamaaaaaamamamammamam!!" haha. Så tröstar jag, lägger henne på sidan, pussar och går. 10 minuter senare är det samma sak igen. Men nu la jag henne på mage, och sedan dess har hon sovit. Jag ska själv hoppa i säng nu, och då kommer hon sova som en prinsessa. Bara mamma och pappa är på varsin sida så är allt toppen! ;)

Godnatt

Korv och strips

Publicerat: 2010-10-18 Kl: 22:47:55 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Sitter jag och äter nu.. Haha, skit sent jag vet. Men jag fick ett sånt sug efter det så jag kunde inte låta bli. Tjockis jag är :)

Idag fick jag vääärldens sovmorgon! Så skönt. Var alldeles för utvilad när jag vaknade.. Och när jag klev upp så la sig Haylee och Danne och vilade i 2 timmar, haha. Så då fick jag lite tid för mig själv på "Morgon"kvisten med..

Vi har varit ute och lekt, mysigt :) Det är inte så kallt ute nu tycker jag. Vädret verkar bli mildare. Det var iaf 9 plus nu på kvällen.

Har dammsugat och städat, ska moppa golven innan jag går och lägger mig. Så att ingen går omkring på mina nysvabbade golv! ;) Danne och Haylee sover, så jag är heeelt själv med tystnaden. Skönt det med ibland.

Nu ska jag forsätta äta, sedan ska jag se Paradise Hotel kl 23.. Sen sängen. Laddar upp en massa bilder imorgon. Har skit söta bilder på Haylee och Thelise! :)

???

Publicerat: 2010-10-18 Kl: 16:25:22 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


entar Tid
inger om Jag är så dålig...:
intressant.. hur många gånger är du på toa?



Jag är så dålig...

Publicerat: 2010-10-17 Kl: 01:47:19 | I kategori: Bilder | 1 kommentarer


På att uppdatera bloggen! Jag säger alltid att "jag ska skärpa mig, jag ska bli bättre jag lovar!". Men det är ju bara skitsnack, tänker ni då. Och så är det nog med. Jag har inte sinnesro nog till att sitta och ta det lugnt framför datorn eller tvn på kvällarna, som är den enda tiden jag har till att blogga, eller enda tiden då jag har lust till att göra det. Danne säger alltid "men sätt dig ner och slappna av, du ska alltid hålla på med en massa andra grejer", haha. Men om det inte är fint hemma så kan jag inte sätta mig ner och slappa. Det går bara inte. Såhär ser en kväll ut hemma för mig:

Jag badar Haylee. Leker lite med henne och gosas medans jag smörjer in henne och tar på pyjamas. Sedan gör jag välling och ger henne den i famnen framför tvn. Hon somnar och jag bär in henne till sovrummet. Sedan går jag till köket och städar. Haylee stökar till så mycket när hon äter kvällsfika.. haha. Det ligger bitar från hennes babysmörgås över hela golvet, det är smör överallt på bordet. Grötstänk och klet överallt. Sedan diskar jag dagens disk. Sprayar Ajax på varenda yta i hela köket. Först bordet, fixar och lägger tillbaka duken som man alltid måste ta bort om man inte vill att den ska ligga på golvet (lilla damen älskar att dra i den, som allt annat). Gör rent spisen, även om den inte är märkbart smutsig så känner jag att det har samlats damm och skit där under dagen. Så gör jag allt kliniskt rent, släcker lampan och går till badrummet. Samma procedur där.

Plockar undan efter Haylees kvällsbad. Städar... Och sådär håller det på. Haha! Kul läsning va?? Men jag måste lära mig att låta det vara någon kväll. Men jag kan verkligen inte lägga mig i sängen med gott samvete om jag vet att det första jag måste göra när jag vaknar är att städa. Nej, det går bara inte. Och om Danne städar så måste jag ändå göra om på mitt sätt. Helt sjukt egentligen... :P


Jaja! Dethär med lillans matproblem verkar iallafall vara ur världen nu.(peppar peppar) Jag skrev ju att hon inte var så sugen på mat en dag, och igår (fredag) så hade hon ätit upp hela burken när hon fick den av pappa. Idag fick hon Pastasnäckor med skinka, från 8 månader! = stora bitar. Men det gick bra :) Duktig min tjej! Sedan har hon ätit säkert 3 mackor idag.. haha. Så kallad babysmörgås. Hon älskar det! Haha.. Någon i familjen som äter mackor då. Jag och Danne äter väääldigt sällan mackor. Bara hårt bröd. Sedan jag fick lillan har jag inte tyckt om det så mycket. Innan åt jag nästan inget annat. Konstigt det där. Ni anteckar nu va??;)

På eftermiddagen/kvällen var vi hemma hos Evelina en sväng och sa hej. Men lillan sov hela vistelsen, Thelise med! Så dom hann inte träffas idag.

Nu babblar jag för mycket. Vet inte vad jag ska skriva om. Jo!


Jag tror att Haylee håller på att få en tand, men det har jag ju trott tusen gånger så jag är inte säker. Men hon är ganska surig av sig, lättirriterad kanske är ett ord som stämmer in bättre. Hon sover oroligt och det går mig lite på nerverna faktiskt. Man får gå in till henne en miljon gånger under kvällen. Så fort jag har satt mig ner och tagit datorn i famnen så måste jag kliva upp igen. Hoppas det går över snart! Ikväll när jag satt med henne i famnen och tittade på Pretty Woman (har aldrig sett den filmen förut, wooow vilken bra film!!!) så vaknade hon och spänner hela kroppen och skriker och grinar, flera gånger. Man kan inte trösta henne heller, utan efter en stund så slappnar hon av och somnar om. Hon blir bara mer hysterisk när jag försöker trösta henne. Men det är faktiskt halv frustrerande. Man får ta ett djupt andetag och räkna till 10 :) Samtidigt som man tänker "det går över, det går över!" haha.. Det är synd om henne samtidigt, att hon inte kan få sova skönt hela natten.  Men när jag och Danne går och lägger oss, och hon har oss på varsin sida så känns det som att hon sover bättre. Äh, jag vet inte. Men hon är ju trots allt 9 månader och har inte fått någon tand ännu, haha. Mammas tandlösing! Men jag tycker det är skit gulligt :D Vi har iallafall börjat introducera tandborsten för henne.. Danne köpte en såndär pytteliten häromdagen. Så att hon får bekanta sig med den innan det är dags för borstning! Annars kanske det blir krig när det väl är dags.

Åh klockan är alldeles för seeeent, nu måste jag somna på en gång. Haylee verkar ha somnat riktigt nu efter en flaska välling. Imorgon kommer jag vara död! :) Men jag får skylla mig själv som sitter vaken, som den nattuggla jag är... Dum jag är ibland. Kommer ångra mig imorgon.



Du och jag! Älskar dig flicka lilla. Du är min skatt, min glädje.










Hoppas du får din inre frid nu..

Publicerat: 2010-10-15 Kl: 23:10:26 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Idag var ju som sagt begravningen för Anders. Det var en väldigt vacker ceremoni, men det kändes så konstigt att han låg där i kistan så nära en. En person som man är van att se levande liksom, eller hur man ska förklara... Men det var jättefint och sorgligt såklart. Det jobbigaste för mig var att se Sandra ledsen, då blev jag riktigt ledsen. Jag har lite svårt för att gråta i sådana situationer då man "ska" gråta. Men när jag såg Sandra och när vi skulle lägga rosen på kistan och säga hej då, då grät jag. Men det var så sorgligt! Vila i frid nu Anders, hoppas du har det bättre.

Efteråt åt vi god mat och umgicks i församlingshemmet.. Det var också jättefint! Danne var hemma med lillan under tiden, så att jag inte skulle behöva känna mig stressad. Om jag hade lämnat henne till en barnvakt så hade jag bara velat hem, skynda mig att hämta henne. Men nu kunde jag känna mig lugn och trygg, och slappna av :) Så det var iallafall skönt!

Efter begravningen hängde jag med Evelina och barnen en stund innan jag for hem.. Sedan åkte jag hem till min ääälskade Haylee, haha jag hade saknat henne jättemycket! Förstår inte hur jag ska överleva när hon ska börja på dagis.. :P Haha. MAMMAS LILLTJEJEN!

Hon har lärt sig att säga pappa idag också..
Haha. Hon går runt och säger Papa papa papa papa papa hela tiden. Så sitter jag "MAAAMAAAA, maaaa-maaaaa, maaaaaaaaaaaaaaaamma!!!!!!" men hon säger bara pappa och tittar på Danne. Hahah :( Men hon brukar säga mama ibland, men inte på samma sätt som hon säger pappa. Jaja :) Och idag fick jag veta att hon hade druckit typ "festis" ur en tetra med sugrör! Haha, jag hade ingen aning om att hon kunde dricka ur sugrör.. Det visste jag inte.

Börjar få lite ont i halsen känner jag, ena halsmandeln är uppsvälld på höger sida, gör skit ont när jag sväljer. Det var säkert för att det var så kallt ute idag... det skulle knappast förvåna mig! Inte ett dugg.

Nu ska jag tvätta av mig sminket och hoppa ner i sängen. Imorgon ska jag storstäda! :) Och så ska vi äta någon goood middag imorgon. Måste ta fram och tina, tacos kanske det blir?? Äh, vi får se. Men jag vill ha en sockerkaksform!!! Har haft sockerkaks-cravings i flera dagar..

Godnatt på er. Kan tyvärr inte ladda upp någon bild, internet är lite segt idag. Men jag kan mmsa in en alldeles straxens!

Begravning

Publicerat: 2010-10-14 Kl: 23:08:17 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Imorgon är det Anders begravning... Känns ganska jobbigt faktiskt. Jag har aldrig varit på en sån, förutom en gång när jag var typ 10 år. Det minns jag knappt. Eftersom jag inte har någon tvättstugenyckel ÄNNU, helt sjukt jag vet, så har jag typ inga kläder heller. Så jag får ta på mig nåt svart bara... Äh, ingen ska väl titta på mig ändå :)

Idag har jag och babyn myst hela dagen. Vi klev upp tidigt, trots att hon somnade ganska sent igår. Sedan kom hennes faster Erika hit vid 10 tiden.. Så då umgicks vi lite, tittade på tv och lekte med lillan.

Det verkar mest vara den där spaghettin och köttfärssåsen som är poppis hos lillan min... Idag fick hon ris med kyckling och grönsaker, och det var inget roligt! Men pappan får prova imorgon och se om det går bättre då.

Vi har varit hos min mormor och hälsat på på eftermiddagen, ätit lite macka och pepparkakor :) Mums! Pepparkakor, måste köpa en burk med såna..

Sedan har vi storhandlat idag, det behövdes verkligen! Så Danne åkte iväg och gjorde det med sin syster, bilbarnstolen är i min mormors bil så jag och lillan följde inte med..

Nu ska jag snart hoppa i säng, måste upp tidigt imorgon och göra iordning mig! Det tar ju flera år för mig att duscha, torka håret, platta allt satans hår som jag har, sminka mig (det går fort), och därimellan så ska jag titta på tv, ta hand om Haylee, städa lite, göra saker, sitta vid datorn. Haha. Nej, imorgon får jag göra allt i ett streck! Så jag inte segar så mycket...

Ska ta och städa upp här nu, diska lite och så. Hoppas ni mår bra allesammans! Puss på er



Spaghetti och köttfärssås

Publicerat: 2010-10-12 Kl: 22:21:21 | I kategori: Bilder | 0 kommentarer


Idag har jag och Haylee haft en mysdag.. :) Jag var så innerligt trött när lillan väckte mig imorse, så jag ville bara dra täcket över huvudet. Men det går ju inte, så det var bara att kliva upp! Hade mys i soffan och tittade på teve. Åt frukost och lekte.

Hör och häpna folket
! Idag har lillan ätit en HEL burk spaghetti och köttfärssås. Woooho! DUKTIG TJEJ :) Köpte en till som hon ska få imorgon med. Lika bra att satsa på något som hon ändå gillar.. Tills hon börjar acceptera klumparna.

På eftermiddagen , så åkte vi och hälsade på Evelina, Thelise och William. Småtjejerna älskar att vara med varandra :) Haha. Dom har så olika personligheter, det är roligt att se. Haylee är så lugn och harmonisk, sitter mest och tar det lugnt och låter gärna saker komma till henne. Thelise är nyfiken, otålig och har så bråttom att upptäcka saker :) Haha. Gullungarna mina!

Åkte hem och gav lillan gröt, sedan somnade hon på två röda. Nu sitter jag i sängen och myser, lillan ligger bredvid mig och sussar.. Lovergirl!

Nu ska jag ladda ner One Tree Hill, glömde bort det förut. Så nu måste jag vänta i hundra ååår. Åh!
Godnatt på er.

Haylee, 6 månader. Vacker gos!!!

 

Så fin blild. Från Haylees dop :-) Pappa ♥ Haylee



haha påpackad bebis :) men det är ju svink...

Publicerat: 2010-10-12 Kl: 17:35:40 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02282 (MMS)

haha påpackad bebis :) men det är ju svinkallt ute! Och hon ska inte bli mer sjuk. Det orkar ingen av oss.


haha påpackad bebis :) men det är ju svink...

Publicerat: 2010-10-12 Kl: 17:33:20 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02282 (MMS)

haha påpackad bebis :) men det är ju svinkallt ute! Och hon ska inte bli mer sjuk. Det orkar ingen av oss.


Sänka sängen

Publicerat: 2010-10-12 Kl: 11:43:05 | I kategori: Bilder | 0 kommentarer


Idag ska jag faktiskt få fingrarna ur och sänka spjälsängen. Det kanske är på tiden? ;) Haha.. Men hon sover ju ändå aldrig i den, därför har det inte blivit av. Men hon ska ju börja sova där, eftersom hon typ kryper nu så kan hon ju ta sig ur sängen då hon kan dra sig upp i den. Så det blir av idag!

Annars har jag ingenting inplanerat vad jag vet. D är och fiskar som vanligt, haha. Och Haylee drar i gardinerna och säger ma ma ma mamaa.

Jag ska storstäda idag. Dammsuga och skura golven. Sortera garderoberna borde jag också göra, men det vettetusan om jag orkar med idag. Äh, tar det en annan gång tror jag.

Nu måste jag byta blöja på lillgosen min märker jag...

Vi hörs sen! Nu måste jag ladda ner One Tree Hill. Annars överlever jag ej ikväll. Puss på er

Mys i soffan med pappa, ungefär 14 dar sen :)


Denna tid för 9 månader sedan, låg jag ...

Publicerat: 2010-10-11 Kl: 22:13:13 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Denna tid för 9 månader sedan, låg jag och tokandades lustgas :) haha. 22.25 började jag krysta och 22.52 föddes min prinsessa. Tack ängel för den bästa tiden i hela mitt liv. Mamma älskar dig hjärtat.


Ahh.. Let me sleep :)

Publicerat: 2010-10-11 Kl: 10:51:49 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Åh, jag behöver kaffe så att jag kan vakna till liv! Synd att jag inte har några kaffefilter bara.. Till min nya kaffebryggare! Måste ju inviga den.. Är fruktansvärt trött nu. Ska snart ta en dusch så kanske jag blir lite piggare :)

Idag vet jag inte riktigt vad som väntar. Jo. Nu ska jag ringa vårdcentralen!! Bra att jag kom på det...  Tar ju tre veckor innan de ringer upp bara. Nej men driver dom med mig??? Dom ska ringa upp FEM ÖVER HALV TRE! 14.35!!!! Men nu jävlar blir jag arg. Om jag ringer och behöver en tid IDAG, ska dom ringa upp halv tre då när det snart ska stänga??? Nej, detta måste jag lösa. Nu blev jag upprörd!

Nej, nu ska liten få frukost (har ju fått välling i sängen imorse men nu ska vi äta gröt innan lunchen) och så ska jag lösa detta. Ska ringa hyresvärden också om tvättstugenyckeln som inte funkar!


GRATTIS MAMMAS ÄLSKLINGSTJEJ PÅ 9-MÅNADERS DAGEN!

Vi älskar dig!!! Åhh.. Tiden går för foooort! :(

Busunge med stort B!

Publicerat: 2010-10-10 Kl: 15:18:12 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Min lilla busunge till dotter har dragit bort ännu en knapp på tangentbordet.. Tror jag blir tokig :) Nu är det B:et som fattas. Tidigare har det bara varit esc-knappen och ctrl-knappen.. Dom använder man inte så mycket ändå ju! Men nu är det som sagt en bokstav, och det blir väldigt jobbigt att skriva efter en stund. Gahh! Får se om danne kanske kan fixa det sen... Hoppas de!

Idag har vi inte gjort nåt mycket alls. Tanken är att vi ska åka ut till Evelina o c/o, men det verkar gå segt med det. Haylee sover just nu, efter att ha sovit kasst hela natten.. Så det är skönt för henne att sova en stund nu :) Hon har sovit ovanligt länge.

Imorgon ska jag boka en tid på vårdcentralen för henne. Måste kolla upp denhär hostan alltså.. Tror det är luftvägsinfektionen sen förut som spökar igen.. Nästan säker! Men vi får se. Hoppas vi får en akuttid imorgon så vi slipper vänta.

Nej, nu ska jag göra nån nytta här innan lillis vaknar! Puss på er


Gullungen min

Publicerat: 2010-10-07 Kl: 13:46:04 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Sitter och leker tittut med gullungen min, som är lite småtrött och håller på att skratta ihjäl sig. Haha, jag och Danne leker alltid med henne på kvällarna innan hon ska sova, och hon skrattar som en galning varje gång. Alltid när hon är tröttis :) Haha, sådär som på den där videon med hunden om ni minns den. När hon asgarvar. Hahah, det värmer i mammahjärtat när hon är sådär.

Men nu måste jag lägga henne, nu var det inge kul längre. Hörs sen!

SMS-inlägg

Publicerat: 2010-10-07 Kl: 11:35:22 | I kategori: Min vardag | 2 kommentarer


dsc02274 (MMS)


Får man aldrig vara frisk?

Publicerat: 2010-10-06 Kl: 22:49:48 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Nä, nu är jag förbannat less på sjukdom och förkylning och hosta och allt vad det är. Haylee hostar, jag hostar, Danne är frisk (men påstår på nätterna att han har ont i halsen.. buhuhuuu;), men han har hållt sig piggelin iallafall.. Det skumma är att jag bara hostar på nätterna, ytterst lite på dagtid. Så fort jag lägger ner huvudet på kudden kommer hostattackerna :S Varför är det så?

Idag har vi bara varit hemma. Sandra och Jasmine kom hit och vi bakade bullar, som ni nog har sett i tidigare inlägg. Jag gjorde allt slitgöra, fixade degen och allt. Det enda Sandra gjorde var att he i fyllningen och rulla ihop det, haha. Bullarna blev iallafall ganska bra, dom kunde ha varit lite saftigare dock. Men det duger för att vara första gången att baka på egen hand! Haha. Practise makes perfect :) Eller hur.

Nu längtar jag tills jag får pengar så jag kan köpa saker hem! Jag har blivit köp tokig i möbler och saker hem. Allt jag ser behöver jag på ett eller annat sätt ha hemma, så är det bara.

Lillgosen sover sen vid 20 tiden, då Sandra och Jasmine åkte hem. Så har jag o Danne ätit, och han dissade mina bullar och tyckte att Sandras blev godare!!! Den jäveln.. Vilken lojalitet va?? ;)

Nu vaknar hon, bäst jag springer dit. Puss på er




det ni! Emma Strand har bakat bullar! Fast...

Publicerat: 2010-10-06 Kl: 20:35:06 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02276 (MMS)

det ni! Emma Strand har bakat bullar! Fast inte lika goda som mormors


ute och går med favorit tjejen!

Publicerat: 2010-10-06 Kl: 18:49:08 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02275 (MMS)

ute och går med favorit tjejen!


det tidigare mmset skickade jag kl 04.15 i...

Publicerat: 2010-10-05 Kl: 10:38:48 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


det tidigare mmset skickade jag kl 04.15 inatt, vet inte varför de kom fram nu


Sitter vaken med en sjukis tjej som håller...

Publicerat: 2010-10-05 Kl: 10:37:34 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02273 (MMS)

Sitter vaken med en sjukis tjej som håller på att hosta ur sig lungorna.. det är säkert mitt fel :( jag som smittat henne med min skit hosta! Hon som var i princip frisk nu ju... Suck. Hon ligger och låter hela tiden och håller tillbaka hostan, precis som jag gör. Det förklarar kanske tröttheten tidigare idag.. Mammas älskade lillhjärtat!


Det tar ett tag att somna

Publicerat: 2010-10-04 Kl: 23:36:53 | I kategori: Haylee 6-8 månader | 0 kommentarer


Idag har min Haylee varit ganska trött av sig... Vi klev upp ungefär klockan 10 ändå, så det var konstigt tyckte jag. Men vissa dagar är man ju tröttare än andra, det är ju vi vuxna med. Iallafall, så var hon vaken ca 2 timmar efter att vi klev upp, som vanligt. Sen sitter vi alltid i soffan och hon somnar i min famn. Sov i kanske 30 minuter. Sedan var hon vaken ett bra tag, från ungefär 12-17. Sedan sov hon i ungefär 1½ timme innan hon började grina, vilket hon brukar göra när hon vaknar. Då tog jag upp henne, men hon var så grinig och orkade inte ens hålla uppe huvudet sitt. Så då fick hon somna om. Och så sov hon till typ kl 19.15.. Stackarn, tröttisen mammas. Sedan åt vi lite, badade och då blev hon jättetrött igen och la sig för natten vid 20.30. Det är nog snuvan och hostan som tar på krafterna lite. Och kanske det faktum att mamma hennes hostar hela nätterna så hon blir störd!

Jaja. Babbel :) Idag har vi bara varit hemma hela dagen, det är skönt det också ibland. Sandra och Jasmine kom en sväng på kvällskvisten och busade lite och käkade mat. Jasmine fick chips och ville gärna bjuda Haylee, haha. Men dom var bara här ca 1 timme, sedan var det ju läggdags för båda små damerna. Men det var iaf kul att dom kom förbi en sväng, roligt med sällskap.

Har suttit och tittat på Svenska New York fruar, haha. Vilken dåre den där Åsa med bacillskräcken :) Roliga tanter att titta på.

Vad ska jag skriva om?? Känner mig tråkig idag. Har fortfarande inte sänkt spjälsängen heller, haha. Jag gör aldrig saker som jag säger att jag ska göra. Det måste jag ändra på. Jag är sååå seg och har dålig framförhållning. Det kan man ju inte ha när man är mamma!

Det tar ju alltid ett bra tag för min tjej att somna in riktigt djupt efter att hon har lagt sig för natten. Om vi säger att hon somnar kl 20.00, då sover hon inte riktigt förrän kanske 21.30-22.00. Hon sover ju, men hon vaknar och är ledsen för att hon tappar tutten eller att hon ligger fel eller vad det nu kan vara. När hon sover djupt så har hon ju inte ens tutte. Den är mest för att somna in... Ska försöka vänja av henne vid den innan hon fyller 1... Jag vill inte att hon ska ha napp för länge, och det är lättare att få henne att sluta ju yngre hon är. Ju äldre hon blir desto svårare är det ju. När har ni mamas med barn som använt/använder napp, slutat eller tänkt sluta med den? Jag var själv aaalldeles för gammal när jag slutade med den!

Nu sover lillan så djupt som det går, så jag ska hoppa in i duschen nu. Kanske ta ett bad innan jag ska sova? Gud, jag är vaken alldeles för länge på kvällarna. Måste börja gå och lägga mig tidigt. Nej, inget bad. En snabbdusch får det bli!

Puss på er

Så söt så jag smälter! Tack för att du är min :-)


Kallt

Publicerat: 2010-10-03 Kl: 23:26:07 | I kategori: Bilder | 3 kommentarer


Det börjar verkligen bli kallt ute nu... Så vi kör mest på overall till Haylee när vi är ute :-) Synd, när Hello kitty jackorna som hon har är såå fina. Men dom kan man använda när det inte är så svinkallt ute! Hon ska inte frysa min lilla dam. Oftast har hon för mycket kläder på sig, så jag får ta av henne. Men hellre för mycket än för lite, anser jag. Har man för lite kan man inte göra något åt saken om hon fryser, men har hon för mycket och svettas så är det bara att ta av ett plagg.. Enkelt! Haha vet inte varför jag skrev det.

Idag har vi inte gjort särskilt mycket.
Jag har sagt hela morgonen och dagen "åh haylee snart ska vi storstäda!" men det blev aldrig gjort då. Så kom Haylees farmor vid 16 tiden med gardiner till köket och vardagsrummet, som hon har sytt själv... Hur fina som helst. Panelgardiner till vardagsrummet, men jag måste köpa sånadär hängare som man hänger på gardinstången... Mormor sa att det fanns till bra pris på barnens hus! Så ska dit och kolla nåt i veckan nu tänkte jag.

Var bort till min mormor en sväng också..
Ville inte bara sitta inne hela dagen. Vi glömde lite saker när vi var där igår, så vi åkte dit och hälsade på. Men när vi kom så stod hon och duschade för hon hade precis färgat håret, så vi fick sitta i trappen i typ 10 minuter innan hon öppnade.. Hahah!

Idag åt lillan Lasange :) Halva burken!
Det tar sig. Men efter en stund blev hon sur och började spotta ut och grina. Haha, så då gav vi upp. Men hon var inte så jättehungrig heller tror jag.. Får tajma bättre tomorrow!

Imorgon måste jag ringa hyresvärden..
Jag har ju inte fått någon tvättstugenyckel ännu!!! Fattar ni det eller? Och jag flyttade in den 16e... Vi har så sinnessjukt mycket tvätt så att det kommer ta en hel dag att tvätta allting. Hatar att ha mycket tvätt. Jag tvättar ju ofta i vanliga fall. Jag har redan ringt om det, och dom sa att fastighetsskötaren skulle fixa en cylinder till bokningstavlan, och sedan släppa ner nyckeln i min brevlåda. Men ingen nyckel har släppts ner än. Skit!

Nej, nu babblar jag för mycket.
Ska gå och lägga mig bredvid min underbara fina dotter och läsa min nya bok! Carolina Gynnings fortsättning på Ego Girl, - Ego Woman. Den verkar bra, Ego Girl var iallafall super tyckte jag.. Men det var ett tag sen jag läste den.

Godnatt kära ni.

Du är den vackraste som finns. Vi älskar dig lilla dotter!

Din busunge, som inte längre vill sitta still en sekund :)




gull skorna :) dom är fortfarande lite sto...

Publicerat: 2010-10-03 Kl: 17:09:14 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02271 (MMS)

gull skorna :) dom är fortfarande lite stora, men hon måste ju använda dom nu för till vintern kommer det ju vara för kallt.. Och till våren är dom för små. Haha dilemma :)


tjej dag :)

Publicerat: 2010-10-03 Kl: 14:47:34 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


Idag är det bara jag och Haylee hemma.. :-) Pappan är och fiskar i Östersund. Hoppas han får nån firre nu då..

Jag och Haylee har tittat på Idol hela dagen. Och nu ska vi storstäda lägenheten! Hon springer runt i gåstolen och utforskar varenda pryl hon kommer åt. Nyss har hon stått och pillat på tvn i en evighet. Det var väldigt roligt tydligen..

Väntar på att Haylees farmor ska komma förbi innan hon åker hem till Västerås igen, så skulle hon komma upp hit en sväng. Det är ju på vägen :) Hon ska sy gardiner åt oss, jätteduktig är hon. Hur snällt som helst! Så jag hoppas att hon är klar med något par, så vi kan sätta upp dom. Då skulle jag bli glad!!

Sandra och Jasmine ska komma hit också. Men först måste jag städa. Så ska sätta fart nu. Kram på er.

Vacker! :) I somras. 5 månader gammal ungefär.. 4 kanske. Tror det är i maj??


Åker kundvagn på IKEA med pappa :)

Publicerat: 2010-10-02 Kl: 23:52:38 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02250 (MMS)

Åker kundvagn på IKEA med pappa :)


Snart kryper hon riktigt :) Nu kryper hon ...

Publicerat: 2010-10-02 Kl: 23:50:00 | I kategori: Min vardag | 0 kommentarer


dsc02269 (MMS)

Snart kryper hon riktigt :) Nu kryper hon mest bakåt. Mammas stortjej! Idag har vi firat min mormor som fyllde år igår. Sedan har vi haft Haylees farmor på besök hela kvällen :) Trevligt! Nu är Danne på Statoil och köper påfyllning till Internet.. Måste sitta lite innan jag ska sova. Hoppas ni haft en bra lördag! Kram


Vila i frid

Publicerat: 2010-10-01 Kl: 10:41:28 | I kategori: Bilder | 0 kommentarer



08.30

Publicerat: 2010-10-01 Kl: 10:37:51 | I kategori: Min vardag | 1 kommentarer


Vaknade jag av att en liten bebis rullade över mig och ställde sig upp på mig med armarna och skulle ha chokladkakan som låg bredvid sängen.. Bustrollet mitt :) Nu är hon så pass rörlig, så jag är lite nervös för att ha henne i våran säng. Idag ska jag banne mig få fingrarna ur och sänka spjälsängen.. För igår ställde hon sig upp i den. Inte riktigt, men hon stod på knäna (tur det annars hade hon ramlat över!) och höll i sängen liksom. Grejen är alltså att hon vet hur man gör för att dra sig upp.. Därför måste vi sänka sängen! Helt enkelt.

Snart kryper hon helt, det lilla trollet. Man kan hitta henne lite vart som helst när hon är på golvet. Just nu ligger hon under köksbordet och utforskar nåt där. Man måste hålla koll... Olyckor händer så lätt. Huvudet tar ju oftast mest stryk också.

Imorse kom iallafall målaren. Så jag ska få hela väggen i vardagsrummet omtapetserat.. Skönt! Tanten som först var här, hon sa att jag kanske bara skulle få omtapetserat på just den våden som det var skadat. Men målaren sa "nää men då tapetserar vi om hela väggen, annars ser det inte bra ut" så det var ju snällt :) Att han inte var snål som den andra... Han kom i tid också! Så nu har han spacklat och det ska torka, så kommer han tillbaka vid 14 tiden och tapetserar. Lovely :)

Fick nåt ryck här på morgonkvisten att göra spaghetti och köttfärssås, men vill inte äta det just nu. Men Danne kan äta när han vaknar och jag kan äta sen när jag blir sugen.

Så fort spaghettin är klar ska jag lägga lillan för hennes powernap.. Hon börjar bli tröttis.
Ha en bra dag!!

RSS 2.0