Ett inlägg om magsjuka. Känsliga läsare varnas!!!

Publicerat: 2011-03-03 Kl: 00:33:01 | I kategori: Min vardag


Sjukstugan fortsätter. Det är ett evigt tjat på Facebook om detta, men det känns som att mitt liv just nu handlar om spyor :) Trefligt. 

Det började med att lillan fick magsjuka, dagen efteråt fick jag magsjuka och spydde en hel natt och dag. Somnade i badkaret på natten, jag badar alltid alltid alltid när jag är sjuk, det är det enda jag klarar av att göra just då, - och vaknade tre timmar senare av att nagellacket hade släppt, all hud på hela kroppen hade lixom fjällat, hahaha och för att inte tala om min russin-look. Vattnet hade hunnit bli kallt och jag höll på att frysa ihjäl... Farligt egentligen ju. Men however. Jag är bra idag iallafall, efter man har slutat spy så tar det ju ungefär 1 dygn eller 2 för att bli återställd, man blir ju totalkörd och orkar inte ens att leva. 

Nu har även Danne blivit smittad och är jättesjuk han med. Så nu är det min tur att ta hand om honom, så som han gjorde med mig när jag var dålig. Tror jag sover på soffan inatt, så att dom inte smittar ner mig. Vem ska då ta hand om alla oss? :P

Haylees magsjuka fortsätter, jag trodde att hon var bra idag men icke sa nicke... Hon spydde en gång på dagen men det var nästan bara slem som kom upp. Sedan började hon tokspy nu på kvällen, mammas älskade bebis tjej :( Tycker så himla synd om henne. Hon totalvägrar allt som heter mat. Hittils har det gått ganska bra med blåbärssoppa och nyponsoppa, men det kommer upp sekunden efter att hon har ätit upp. Hon kissar nästan ingenting, och ni som har barn vet ju att det i vanliga fall blir en del tunga blöjor under dagen, och framför allt under natten. Jag byter vanligtvis blöja på henne varje natt vid 03-04 tiden om hon vaknar och vill ha välling, vilket hon ofta gör. Tycker det är äckligt att inte byta om hon ändå vaknar menar jag, när blöjan är full av kiss. Det kan ju inte vara så bekvämt att sova i liksom. Men jag har bytt max två blöjor om dagen i ett par dagar, eller jag har ju bytt oftare men det har egentligen inte behövts. Så jag är lite orolig att hon börjar bli uttorkad. 

Pratade med Sjukvårdsrådgivningen nu ikväll, men tanten var ju konstig och en riktig virrpanna. Hon ville säga emot mig hela tiden kände jag, usch! Men hon sa även att om hon inte vaknar med tung blöja imorgon bitti så ska jag genast ringa in till vårdcentralen för att komma in för undersökning. Det är svårt att få i henne vätska, även om jag ger henne med sked, eftersom hon vägrar låta skeden komma nära munnen. Hon får kväljningar så fort hon får någonting i munnen, och det förstår jag. Jag klarar fortfarande inte av att se mat på tv ens, fast jag varit frisk i över 1 dygn... 

Ja, så vi får väl se då. Nu ikväll tyckte jag så himla synd om henne så det gjorde ont i hela mamma-mig. Hon var så otroligt trött och utmattad, hon ville inget hellre än att somna men hon var så hungrig så hon kunde inte komma till ro. Prova med blåbärssoppa, men inte. Prova med vatten, icke. Provat med ALLT men hon vägrar... Men nu sover hon iallafall, ska försöka lura i henne vatten så ofta jag kan under natten. Kanske hon kan suga i sig lite då och då när hon ska ta nappen om hon tappar den, så tror hon att det är nappen o suger ett drag iallafall innan hon upptäcker min bluff ;-) 

Tråkigt inlägg, I KNOW. Men det har inte hänt så mycket annat här i mitt liv den senaste veckan. Idag har varit en tung och omtumlande dag på ett helt annat plan, men det går jag inte ut med här i bloggen. Jag behöver ta tag i lägenheten som ser ut som ett bombnedslag efter att alla varit så sjuka och ingen orkat göra det som man i vanliga fall gör dagligen. Jag mååååste tvätta för alla handdukar och såna hygiengrejer, samt större delen av alla våra kläder är nerspydda och äckliga. Allting i hela lägenheten känns smittat av magsjuka. Skulle he handsprit på allting om det gick...

Godnatt! Och komihåg att TVÄTTA HÄNDERNA OFTA, så ni slipper detta helvete. Kram


Hahah, skön outfit ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0