O-uppkopplad

Publicerat: 2011-01-21 Kl: 23:17:38 | I kategori: Min vardag


Hej bloggen!

Ända sedan igår kväll så har jag inte haft någon uppkoppling till omvärlden. Det är fruktansvärt irriterande och jobbigt. Jag har ingen mobil, eller en mobil har jag men mitt abonnemang har gått ut (sa upp det i november, men det var 3 månaders uppsägningstid) så nu måste jag ha ett kontantkort. Men det går inte att aktivera förräns jag laddar på det, och det har jag inte möjlighet att göra just nu. Skit! Internet har varit trasigt hela dagen, jag har kämpat och kämpat men det har inte gått att koppla upp sig. Så idag har jag varit vääääldigt irriterad, eftersom jag verkligen BEHÖVER ringa/skicka sms för jag måste få tag på vissa personer och prata om lite viktiga saker. Men nu går inte det, och jag blir tokig. Men det är bara att vänja sig! Det var typ 3 år sedan jag hade kontantkort i mobilen sist, men jag använder alldeles för mycket pengar när jag har abonnemang. Jag vet inte hur eller varför jag får så jäkla dyra räkningar, jag ringer ju inte ens till någon. Förut så sms:ade jag och en kompis som dårar, säkert 30 sms om dagen till varandra, men nu är det inte så längre så jag skickar inte så mycket sms heller. Förstår inte. Men men!

Idag fick jag sovmorgon, Danne tog Haylee imorse och det var så skönt. Men självklart ville hon väcka mig ändå, genom att hoppa på mig, sätta sitt ansikte mot mitt och säga "maamaaaa" :-) Så söt. Både jag och Danne har märkt att hon har utvecklas så sjuukt mycket på bara nån vecka. Hon är så klok, och man ser det i hennes ögon. Hon gör kopplingar nu på ett sätt hon inte gjorde förut. Bara detta med att hon står upp och går är helt otroligt i mina mamma-ögon. Hon är ju så liiiiiten min bebe, så kommer hon stapplande på småtårna. Hon tycker att hon är fruktansvärt duktig när hon står själv, och hon applåderar så våldsamt åt sig själv att hon tappar balansen ibland, haha. 

Nu sover lillan sen några timmar tillbaka, och jag ska ta och sortera tvätten. Jag har inte orkat göra det på hela dagen. Idag har varit en riktig slappdag, jag har inte gjort någonting vettigt alls. Bara lekt med Haylee hela dagen. En dag som denna när jag inte kunnat spendera tid vid datorn eller att prata i telefonen, har jag haft hur mycket tid som helst till att göra en massa sysslor här hemma. Men sådana här slapp-dagar behövs ibland :-) 


Vi har haft lite fredagsmys här hemma ikväll, jag slängde ihop (ja, man säger ju så när man är ett proffs, som att det vore det enklaste i världen och man bara slänger ihop det..tss:P) en sockerkaka :-) Leila Strand, är mitt nya namn. Nej då, men jag önskar att det vore så. Jag är usel på att laga mat och baka. Jag tycker att det är såå tråkigt att laga mat. När jag blir rik i framtiden ska jag anlita en personlig kock. Nu när Haylee har börjat äta samma mat som oss så är det ju extra viktigt att laga bra och hälsosam mat varje dag, och jag kan typ laga 6 rätter. Jag har noll fantasi när det kommer till matlagning. Därför gillar jag Annas blogg, där man får bra och enkla tips! Hennes superenkla skinksås var så god :-)

Nu ska jag fortsätta att läsa boken "Barn" av Penelope Leach... Superbra bok. Igår satt jag och läste upp mening efter mening för Danne. Han tror att han kan nått om barnuppfostran ;-) Haha, nej då skämt åsido. Men den är väldigt bra, det står om precis allt som man kan behöva veta om sitt barn och utveckligsstadiet det befinner sig i just nu. Toppen!

Trevlig helg, fina ni.

Kommentarer
Postat av: Lina

Att skriva är en bra sak att göra för att få ur sig en del av smärtan. Tycker du gör det bra! Tänk på dig själv och din dotter i första hand, ni är viktigast!

2011-01-22 @ 11:13:22
URL: http://linamarlene.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0