Primärvården

Publicerat: 2010-08-19 Kl: 23:16:45 | I kategori: Haylee 6-8 månader


Haylees feber har hållit i sig även inatt, och under dagen. Så vid 14 tiden så ringde jag till Vårdcentralen centrum och sa att jag måste fan få en tid så att dom kan göra en grundläggande undersökning. Då fanns det såklart inga tider, men vi skulle komma in kl 17.00 till primärvårdsjouren, och vara första prio. Så vi kom dit innan 17, och eftersom jag hade klagat på läkaren två dagar innan och eftersom han hade gjort en felbedömning och inte undersökt henne ordentligt, så tassade alla som på tå när vi kom dit, haha. Sköterskan kom ut i väntrummet och gullade med henne till och med.. Haha. Fick iallafall en lovely läkare som tog mig på allvar och såg att Haylee inte mådde bra. Så han bad mig ta av henne alla kläder (den andra läkaren tog inte ens av bodyn när han lyssnade på henne), så kollade han så att hon inte hade utslag eller liknande. Sedan tittade han i öronen, halsen, kände på halsmandlarna och tittade i ögonen.

två sekunder så konstaterade han att hon hade en vänstersidig öroninflammation, samt ett virus i luftvägarna. HUR FAN KAN IDIOTEN TILL LÄKARE HA MISSAT DET??? Åhhhh, jävla sjukvård. Har dom inte lärt sig någonting alls sedan t.ex. det som hände med Meya? Idioter. Man söker ju inte vård om man inte vet att det är något fel med barnet. Då stannar man ju hellre hemma, istället för att åka dit och slösa en massa tid. Herregud!!!

Men hon fick iallafall en 5-dagarskur Kåvepenin. Det smakar riktig pyton, får rysningar i hela kroppen så fort jag ska ge henne det. USCH! Stackars barn, men hon blir ju bättre av det iallafall. Tyvärr så går ju inte viruset i luftvägarna att behandla, bara öroninflammatonen. Men det är ju bättre än inget :)

Nu ligger hon och sover, efter lite Alvedon. Det är ett h-vete att lägga henne på kvällen. Hon är så svettig o varm så hon inte kan somna :-(

Just nu är det jag som svettas ihjäl av datorn för den blir så varm. Ska lägga mig och sova nu! Samla kraft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0