Vill.Ha.En.Kamera.Nuuuuuuuuuuu.

Publicerat: 2009-12-19 Kl: 01:38:11 | I kategori: Min vardag


Hej på ni, era små kråkor.

Har ni haft en trevlig fredag? Det har jag haft, trots kylan faktiskt. Natten var skön även fast det blev lite sent och jag höll på att frysa halvt ihjäl för att det blåste från fönstret... Vaknade runt 10:00, klev upp och var vaken en liten stund innan det var dags att vila i ytterligare 2 timmar. När jag var tvungen att vakna efter det så var jag så trött att jag inte ens visste om jag verkligen hette Emma eller om jag ens hade ett huvud. Då är man trött kan jag tala om. Det ska bli så skönt att bli av med denna besvärliga trötthet! Jag är så less på att aldrig få vakna upp och vara pigg och alert. Om jag är aktiv, alltså om jag gör någonting som t.ex. går på stan eller något liknande, då blir jag helt slut efter bara en liten stund och vill lägga mig och sova. Jag har inte järnbrist heller, äter ju Dueroferon varje dag och slarvar aldrig med varken det eller vitaminer. Jag känner mig som att jag lever i en dimma, att jag aldrig är helt helt vaken och "med" om man säger. Det är riktigt besvärande.

Iallafall - efter att jag hade vaknat så hoppade jag in i duschen och gjorde mig iordning lite. Först åt jag frukost men det är ju en annan femma. Duschen tog en och en halv vecka ungefär att ta sig igenom, strålen på munstycket är ungefär lika stark som när det småduggar utomhus. Med mitt tjocka långa barr tar det en himla tid innan allt shampoo och balsam är urtvättat, om det ens blir det helt. Det är svårt att få ur allting! Efter det så var jag så varm och hade hjärtklappning av all värme, hahaha. Men det var skönt faktiskt :) Så gjorde jag iordning håret och for ner på stan. En mössa köpte jag iallafall. Har inga pengar men den kostade bara 59:-, så det var lika bra. Det är nästan omöjligt att vara ute om man inte är riktigt bra påklädd. Jag skulle ju gå ner i Sandras källare idag och hämta upp mina vinterkläder!! Mina varma snowboardvantar som jag tänkte att man bara kan ha om man är ute och går eller sådär, inte om man är och går på stan kanske det passar så fint men det känns som att det kvittar om man ändå bara är ute och promenerar - vilket jag ju har planerat att jag ska börja göra, mycket och ofta. Det är faktiskt skönt bara man är rätt klädd och slipper frysa eller svettas. Jag får helt enkelt åka till Sandra imorgon på dagen och hämta det.. Annars kommer det aldrig att bli av! Jag glömde ändå min snusdosa där idag också så jag måste dit i vilket fall som helst faktiskt.

Efter staden så var jag och Sandra ute på en liten promenad, var förbi mitt gamla jobb och hämtade mitt Arbetsgivarintyg som ju var otroligt viktigt att jag faktiskt fick fingrarna ur och hämtade! Så nu ska det skickas in till Försäkringskassan på måndag det första jag gör när jag vaknar. Då slipper jag bekymra mig över det under jul- och nyårshelgen. Vänta får man ju göra i vilket fall som helst, det får man alltid göra när det gäller FK. Varför är det så, tror ni?

Jag börjar bli riktigt jäkla frustrerad över att jag inte har en digitalkamera. Det ligger och gnager bak i mitt huvud att jag inte har någon. Att jag missar viktiga minnen för att jag inte kan knäppa kort när det händer roliga saker. Jag kommer att glömma minnen som jag egentligen vill kunna komma ihåg. Jag hoppas verkligen för allt i världen att mormor har köpt en åt mig i julklapp, hon har sagt att hon ska göra det. Bara så att hon inte har hittat någonting annat som "hon hellre ville köpa för det kändes som att jag behövde det mer" eller något sådant trams! ;-) (jag är inte bortskämd överhuvudtaget, även om det kanske låter lite så i just detta stycke) Jag vill kunna lägga ut bilder i bloggen också, det är sååå tråkigt att läsa bloggar som inte har bilder i sina inlägg, det tycker jag själv med. Och när jag har en kamera så är jag väldigt flitig med den, därav blir det många bilder i bloggen så fort jag får en kamera. Det lovar jag er mina trogna läsare!

Nu är jag väldigt trött. Har nyss pratat med min älskade i telefonen så nu kan jag lägga mig och sova. Jag saknar dig min looooove!! Längtar efter dig varje minut. Du och jag, alltid.

Godnatt, ha en fortsatt trevlig helg i kylan allesammans :-)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0