Mysigt med en massa snö!

Publicerat: 2009-12-21 Kl: 00:53:33 | I kategori: Min vardag


Godkväll på er. Jag ska precis till att lägga mig och försöka sova, men jag tänkte slänga in ett inlägg innan.

Igårkväll var det ingen bra kväll, jag mådde verkligen jättedåligt alltså. Fick någon släng av magsjuka misstänker jag, närmare detaljer tänkte jag bespara er. Jag blev helt skakig i kroppen och yr i huvudet mot natten, så jag lade mig och sov. Min sömn var väldigt orolig och lättstörlig, vaknade en miljard gånger av olika anledningar, vilket resulterar i att man inte är ett dugg utvilad när man väl vaknar på riktigt. Så jag låg kvar i sängen rätt länge och myste med Ella medans vi tittade på söndags-tv tillsammans, gosen min..

Jag har varit ute i det stormiga vädret nu ikväll. Alla klagar, inklusive jag. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är oerhört sinnesrogivande med detta väder alltså... Det är inte kallt heller längre, hur skönt är inte det att slippa kylan? Totalt lovely. Häromdagen stod jag hemma hos Sandra och tittade ut genom fönstret och tänkte att "det måste ju komma mer snö än såhär innan julafton, annars blir det inget mysigt" - och voila! Nu är det så mycket snö att man inte ens kommer fram med fötterna på backen. Vi måste skotta utanför dörren och bron här hemma, det går inte ens att gå in utan att man måste hoppa över en stor snöhög. Grannarna har skottat, kunde de inte vara lite julvänliga och skotta åt oss samtidigt? ;) Det tyckte jag att de borde ha gjort. Skämt åsido.

Jag har en massa saker som jag skulle behöva pyssla med och ordna här hemma, men jag är alldelles för slut och trött i kroppen fortfarande för att orka göra det. Så det struntar jag i just ikväll. Min mormor hörde av sig till mig förut och hoppades att jag inte var ute i snöovädret och gick, det är farligt för jag kan ju halka och slå mig! Haha, gullig hon. Imorgon skulle hon gå på stan och handla julklappar åt mamma, Tova & Wilma. Antar därav att hon redan har handlat klart till både mig och Hanna? Så jag sa att jag kunde följa med henne på stan, jag kanske får någonting om jag ser snäll ut och gnäller lite. Hahaha. Nej då, det ska jag inte göra. Det är ju jul om fyra dagar. Fy. Jag har bara ångest inför julen, det känns inte ens roligt för fem jävla öre ska jag tala om. Det enda positiva jag kan se med denna julen är att min mamma kommer att vara med och fira, samt att min Danne kommer hem till Sundsvall och firar jul :) Längtar så efter honom så det ska verkligen bli mysigt... Vi får se hur länge han blir hemma dock, vet inte riktigt det än jag. Hoppas han kan stanna tills efter nyår iallafall - det vore enklast. Att slippa åka tillbaka och sedan ner hit igen till nyårsafton, det vore ju lite onödigt. Men vi får se hur han gör min älskling! Det blir nog bra detdär.

Nu ska jag kika efter vad jag ska titta på denna evening, kanske The Hills eller någonting. Det finns verkligen ingenting att ladda ner, men jag har sett varenda avsnitt av The Hills flera gånger.. Jag tittar ju varje kväll nuförtiden. Ella sover redan iallafall, hon har varit sjukt busig ikväll så att jag hade lust att kasta ut henne genom fönsterrutan ska jag tala om! Men sedan blev hon trött och gosig, då tyckte mami om henne igen :) Mitt lilla hjärtegos. Undrar vad hon kommer att säga när Danne kommer hem? Hon sover ju med mig i sängen varje kväll, jättenära mig. Med sitt huvud på någon del av min kropp, helst magen eller armvecket. Hon brukar även lägga sitt lilla huvud i min handflata, det är gosigt! Hon är så söt när hon sover, det lilla livet.

Nu är klockan nästan 01. Jag ska som sagt upp tidigt, måste duscha och fixa håret innan jag kan gå på stan imorgon också. Annars blir det aldrig av om jag drar ut på det och tänker "äh, jag gör det på eftermiddagen eller ikväll" haha. Så det är ett måste!

Sov gott allihopa. Hoppas att ni har haft en trevlig helg och en fin 4:e advent!
Kram, Emma.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0