Kraftig bloggtorka (Så nu får ni en lång text som ska räcka ett tag!!;)

Publicerat: 2011-05-29 Kl: 23:33:29 | I kategori: Min vardag


Hej fina ni! Jag ser att dom flesta hänger kvar även fast jag aldrig skriver längre... Jag lovar att återkomma en vacker dag, inom snar framtid :-)

Idag är det Morsdag. Det har vi firat genom att ha disco här på morgonen jag och Lillan, haha. Vi har dansat i köket och skrattat. Min tjej älskar att dansa, så fort hon hör musik börjar hela kroppen rycka på henne! Så har vi ätit, badat tillsammans, hon har sovit lunch på balkongen i 2 timmar. Sedan åkte vi till min mormor där vi åt lite gott fika och så. Hon verkar ha kommit in i någon tidig trotsålder tror jag. Alla gränser ska testas till maxgränsen. Så mycket det bara går. Och om mamma blir arg så skrattar man åt henne. I just love it...

Imorgon ska Lillan på dagis och jag har lite ärenden att uträtta och samtal att ringa, och sedan ska jag bara vara. Njuta av livet, som det är just nu.

Apropå livet. Det är ju helt sjukt egentligen vilka vägar livet tar en in på. Jag, mamma och mormor pratade om det idag. Vad många människor man liksom har stått nära genom sitt liv, som man inte har någon som helst kontakt med idag. Kanske någon som man trodde var ens livs kärlek, ens bästa vän eller till och med ens förälder? Att människor bara växer ifrån varandra och slutar att höra av sig. Slutar bry sig om varandra.
Sedan finns det ju vissa människor som man har en förmåga att aldrig lämna. Jag har några få sådana människor i mitt liv. Som har hängt med sedan jag var liten och som jag vet alltid kommer att följa med mig genom livet. De människorna älskar och uppskattar jag!

Idag fick jag och mamma tag i min älskade älskade morfar! Han flyttade till Uddevalla för ett x antal år sedan, och ingen av oss har fått tag i honom på över 4 år. Men idag fick vi det och vi pratade med honom. Han visste ju inte ens att hans lilla älskade Emmis hade blivit mamma! Så det kom som en chock för honom, haha. Men glad vart han självklart. Så jag och mami ska åka och hälsa på honom något i sommar, det är ju hög tid nu. Han börjar bli gammal och om vi inte gör det så kommer vi att ångra oss den dagen han inte är i livet längre.

Livet är så oförutsägbart. Man kanske träffar någon som man inte hade en aning om att man skulle träffa, man kanske blir förälskad i någon som man verkligen inte hade för avsikt att bli det i. Man kanske får barn fast man absolut inte hade planerat att bli förälder. Man kanske får ett jobb som inte trodde att man skulle få. Förstår ni, jag kan hålla på i evigheter. Det är häftigt tycker jag. Även fast livet tar med en på en massa tragiska svängar och livet är svårt, det kan man inte förneka. Men man ska leva livet medans man lever. För imorgon kan man vara borta, det vet ingen! Ta vara på det du har i ditt liv, här och nu. Gör det som gör dig lycklig och skit i vad alla andra kommer att tycka eller tänka. Omge dig med människor som gör dig glad och som du vill vara med. Lämna negativa människor bakom dig och ändra fokus. Det är något jag har gjort i mitt liv. Ändrat fokus. Jag fokuserar på helt andra saker i nuläget än vad jag gjorde för bara en månad sedan. Självklart är min första prioritering min dotter. Som det alltid varit och alltid kommer att vara.

Ja ni. Lite funderingar från mig såhär en söndagskväll ;) Då har man varit djup idag också!


Lillan då? Ja hon växer och frodas. Hon går på dagis 9 - 15.30 varje dag och det går jättebra. Lämningarna är dock jobbiga för henne fortfarande, men det går över fort. Iallafall om hon är pigg. Förra veckan gick hon inte så mycket på grund av lite olika omständigheter. Men denna vecka ska hon gå varje dag. Det är viktigt att hon gör det så att det inte blir så svårt för henne att komma tillbaka efter semestern sedan. Då kanske jag bara behöver vara med typ första dagen eller så... Om hon känner att hon känner igen personalen och omgivningen och så :) Snart är det väl dags för 18-månaders kollen på BVC. I juni har jag för mig att hon sa när vi var på 1-årskollen... Men hon skulle skicka en tid! Jag skulle tippa på att hon kanske är... 72 cm lång och väger ungefär 10 kg. Hon har blivit mycket smalare och nästan allt babyhull har försvunnit. Hon har förändrats så otroligt mycket utseendemässigt. Hon ser inte ut som en bebis i ansiktet längre (för mig gör hon ju det såklart). Min stora tjej! 17 månader. Det är ju heeelt galet.

Nu ska jag lägga mig bredvid henne och sova. Jag tvättade till klockan 4 imorse, så jag sov inte särskilt många timmar inatt. Godnatt på er finisar! Ta hand om varandra.

Kram.



Mama idag






Mamma ♥ Haylee




Kommentarer
Postat av: jennifer

Uppdatera mera, bumsi! :D

2011-05-30 @ 10:18:31
URL: http://jenniferlodin.blogg.se/
Postat av: SVENSKK - Mamma till Jamie

Fina ni är!

2011-05-30 @ 13:04:46
URL: http://svenskk.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0