Kladdis

Publicerat: 2011-03-18 Kl: 23:27:24 | I kategori: Min vardag


Godkväll mina tiotalet läsare, haha.. 

Jag begav mig ut förut i snöstormen med lillan. Som tur är har jag bra hjul på vagnen så man tar sig fram även när det är snö på backen. Haylee uppskattade att få komma ut lite, även om snöflingorna besvärade henne för att hon hela tiden fick dom i ögonen. Men vi lekte lite i snön och hon gick runt och tog på allting. Det tog väl ca 30 minuter att ta oss från hemmet till tvättstugan och sedan vidare till affären, vilket skulle tagit ca 4 minuter totalt om hon satt i vagnen. Men klart att hon måste få springa av sig lite utomhus, istället för att bara gå runt inomhus inom fyra väggar hela dagen. Det är viktigt för mig att hon får komma ut i friska luften iallafall en gång om dagen, som minst 15-20 minuter... Självklart inte om det är svinigt mycket minusgrader eller om hon är alldeles för sjuk. 

Annars då? Vi har ätit god middag, kyckling med ris och currysås. Haylee totalälskade det och åt 3 portioner, haha. Mitt lilla matvrak, hon älskar min mat :) Hon har även börjat med en rolig sak. Jag och Danne äter alltid - utan undantag - sånadär hårdmackor (frukostmackor, dom ljusa med vallmofrön) till maten. Nu har Haylee börjat göra det med, hon blir arg om man inte fattar att hon vill ha en macka, vilket vi inte förstog första gångerna hon försökte förklara för oss tröga päron ;) Men nu har vi förstått, och hon tar en tugga av maten, sedan en tugga av mackan osv. Precis som vi gör. Haha, våran gullis ♥

Nu har jag hittat kamerasladden, men jag har inte fått till några roliga bilder idag ändå. Den har mest legat på laddning ända sen jag hittade den, så att den ska laddas till max för att jag ska slippa att bli utan batteri på ett bra tag framöver. Så imorgon lovar jag att knäppa massa foton och visa er :)

Jag och Danne har bakat kladdkaka ikväll, han har tjatat på mig i 3 dagar att jag ska göra kladdkaka. Men jag har inte haft tid eller lust, än mindre ork till att göra det. Men idag så gjorde vi det tillsammans, och det var roligt. Älskar när vi gör saker ihop, om det så bara är att städa tillsammans. Det är kärlek det. Även om han bara tjatar och vill gå och sätta sig och spela tv-spel, han ville vispa grädden inne i vardagsrummet liksom. Dåre! Min dåre :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sova. Godnatt på er, trevlig helg.


Såhär hittade jag min busiga bebi häromdagen... Bakom tvn liksom.
ja jag vet att vi är dom enda i sverige som inte har en PLATT-TV!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0