fredagskväll (läs: natt)

Publicerat: 2011-03-12 Kl: 00:25:26 | I kategori: Bilder


God kväll mina fina läsare. Jag har upptäckt att jag har fått en hel del nya läsare här på bloggen, så himla roligt :) ni är så välkomna! Skulle bli jätteglad om ni kunde lämna en liten kommentar och berätta vilka ni är, roligt att veta. Även lämna er egen bloggadress så jag kan kolla in eran blogg med, hehe. Jag vill ha mer bloggar att läsa.

Idag på eftermiddagen så åkte jag, Danne och Haylee ner på stan och tittade lite. Vi tittade på lite saker till lillans dagisstart, typ galonkläder och såna praktiska utekläder. Så hittade jag en asgullig liten ryggsäck som jag ska köpa till henne, där hon kan ha sina ombyten o sånt :) och när hon blir lite äldre kan hon bära den själv på ryggen, gulligt.  

Idag på dagen gjorde jag inte mycket vettigt. Det var tänkt att jag och Haylee skulle åka bort till Dannes syster, där alla H's kusiner var. Men så fick jag ett brev från Komvux om att jag blivit antagen, och då var jag tvungen att sätta mig och ringa runt till en massa olika ställen. Kursstarten är den 21 mars, SAMMA dag som första inskolningsdagen för Haylee på dagis... Gud, jag vet inte hur jag ska göra. Jag får nog skjuta upp inskolningen ungefär 1 vecka. I och med att jag ska läsa Flexlär, som betyder ungefär att man läser på distans och bara går till skolan någon gång per vecka, så kommer jag att ha tid att skola in henne sen. Men just första dagen på kurserna vill jag ju inte gärna missa. Jag ska ringa förskoleföreståndaren på måndag och prata med henne, placeringen gäller från den 21, det betyder väl att den 21 så finns det en plats ledig? Inte att hon just måste börja den dagen. Äh, det löser sig nog till det bästa :) Sedan börjar ju inte Danne jobba förräns 12 på dagen oftast, så då kan ju han gå med henne till dagis (efter inskolningen då) och lämna de gånger jag går i skolan tidigt på morgonen.. Åh, jag hatar att jag måste sätta henne på dagis redan vid 14 månaders ålder. Jag vill inte det :( 

Jag tycker att man är för liten för att gå på dagis när man är så liten. Från och med kanske 1 och ett halvt, 2 år så passar det lite bättre tycker jag... Men nu är det ju såhär verkligheten ser ut, jag måste gå i skolan. 

Åh, jag såg precis att min första lektion är engelska. Jag som fasen inte klarar av att prata engelska inför folk, jag pallar det inte. Det går inte, även fast jag vet att jag kan prata engelska flytande utan problem, men jag klarar inte av att göra det när folk tittar på mig och när dom hör. Så kommer vi säkert måsta säga någonting om oss själva på engelska och presentera oss och så, nä fyfan. Gud, jag dör lite nu när jag tänker på det. Får man skolka första dagen??;) haha :P nej jag skoja bara såklart.. Bara att ta tjuren vid hornen, även fast jag kommer att låta skakig på rösten och nästan börja gråta av panik!!! Shit, vaför valde jag engelska??? Jag ska försöka byta det mot en annan kurs... Och matten förstår jag inte hur jag ska klara. Jag kan inte räkna, jag är värdelös. 

Nu ska jag gå och lägga mig bredvid lillsnuttan. Imorgon ska vi hälsa på Emma och Mio :) det ska bli så mysigt, jag har inte träffat Mio än. Undrar hur Haylee kommer att reagera på en liten kill bebis.. Den i hennes storlek hon brukar träffa är ju Thelise, och dom är ju lika stora :) Så undrar vad hon kommer tänka när hon ser en liten bebis. Jaja, det kommer att bli roligt iallafall! Så därför måste jag gå och lägga mig nu, så att jag kommer upp i tid imorgon. Fast Danne har lovat mig sovmorgon, men vi får väl se om jag får det eller inte... Jag tvivlar på det, kan jag säga. 

Sov så gott, fina ni!


Haylee spelar fotboll med pappa i sexiga långkalsonger ;) Haha!!



Kommentarer
Postat av: Renne

HAHAHA Danne har på sig leggins!!

2011-03-12 @ 01:30:14
Postat av: Trollet Titti

Ville bara tala om att jag varit här... kramen...!

...och DU... du kan mer än du tror, bara du själv bästämmer dig för att försöka.



Jag tror stenhårt på dig vännen...!!!



Kramisar Titti

Postat av: Monica L

Under förutsättning att du betalar dagisplatsen från den 21:a så är den din, och du kan skjuta upp inskolningen. Vad roligt att du kommit in på skolan!

2011-03-12 @ 06:36:48
Postat av: Mikaela

Hörru du du emmapemma, du är så duktig på engelska och matten gick ju också bra när vi väl gav oss fan påt! Underskatta inte dig själv nu =)

2011-03-15 @ 08:55:58
URL: http://metrobloggen.se/mfinne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0