Lite bättre

Publicerat: 2011-06-12 Kl: 00:45:24 | I kategori: Min vardag


Humöret går upp och ner. Upp som en sol och ned som en pannkaka! Men idag har jag varit tillfreds med livet. Igår också. Ändå är det något som ligger långt ner och gnager... Jobbigt som tusan men det får man tåla ibland.

Igår var jag på min kusin Rasmus skolavslutning i G:A kyrkan. Jag vart lite halvt deprimerad för alla 9ors skull, jag minns hur ledsen jag var och hur jobbigt det kändes att gå ur nian. Men det berodde nog på att alla vi som gick på Nacksta hade så grymt bra sammanhållning, och när vi gick ur så skulle allt det där förändras - vilket det också gjorde. Det är nog den tid i mitt liv som jag har känt mig som lyckligast, förutom då Haylee föddes såklart. Inga problem, inga räkningar att betala, ingenting. Bara leva livet!

Efter avslutningen åkte vi hem till min faster. Jag klädde av mig fort som tusan och smörjde in hela kroppen med kokosolja, sedan la jag mig på solsängen och stekte :-) SÅ HÄRLIGT! Det är livet det. Att ligga och grillas i solskenet.. Det var olidligt varmt alltså, inte en endaste vindpust på hela dagen. Men tillslut ledsnade jag på att ligga still, så jag och Christine bestämde oss för att spela kubb. Hon och jag mot Rasmus, haha. Han vann tillslut (men vi lät han vinna, typ som avslutningspresent ;D).. Sedan åt vi god mat och efterätt och satt och pratade ända tills det blev natt... Då åkte jag hem och la mig och sov.

Jag har tappat rösten, har inte kunnat prata ordentligt på 5 dagar. Och när jag vaknade inatt kl 4 så har jag så olidligt ont i örat så jag höll på att avlida på plats. Ringde mamma klockan 6 för jag ville grina lite till henne men hon svarade inte. Sedan somnade jag efter att ha tagit en diklofenak. Men fruktansvärt ont har jag... Åkte till Primärvården med mamma och mormor, men där var det fullproppat med folk och en enda läkare, så de sa att jag skulle behöva vänta i flertalet timmar - och det hade jag ingen lust med när det var 300 grader varmt ute. Men nu har det gått hål på hinnan och trycket har släppt, så det känns skönt iallafall. Men jag måste ju dit och få pencillin hur som helst.

Nu ikväll så kom min älskade bäbistjej hem också :D Ingen är lyckligare än jag! Mammas hjärtat har varit i Västerås med sin pappa sedan i tisdags kväll. Som jag saknat henne! Det är fruktansvärt att sakna sitt barn, det gör så jäkla ont i hela kroppen när man inte får träffa henne... Men idag var lyckan stor och nu sover hon så sött i sin säng. Jag själv ska tvätta till klockan 03, och sedan ska jag också knoppa bredvid min gos. Smittar öroninflammation? Hoppas inte!

Imorgon ska vi bada och sola om det är fint väder, och sedan ska vi åka ut till bästaste Vilma ute på Alnö som fyller 23 år idag. Grattis gumman!!! Så det ska bli riktigt skoj. Barnen ska följa med också så det blir ju mysigt för alla att leka lite i en sån utemiljö som det är där...

Nu ska jag fixa ordning lite här hemma. Har inte varit hemma på hela veckan när lillan varit borta!
Puss på er.


mamaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0