Liten julafton

Publicerat: 2011-01-05 Kl: 23:40:04 | I kategori: Min vardag


Hej bloggen!

Idag har jag varit flitig måste jag säga. Är helt slutkörd nu... Men som tur var så fick jag en rejäl sovmorgon av Danne, så skönt. Blev helt chockad när han och Haylee kom och väckte mig. Men det var skönt och välbehövligt :) Men när man sover för länge så blir man seg hela dagen sedan. 

Jag hade tvättstugan kl 14-18. Men jag var lite segstartad så jag kom inte dit förrän kl 15. Men det gick bra ändå :) Daniel var inte hemma så jag fick lov att ta med mig Haylee, och det är ju så jäkla jobbigt. Jag har en bra bit att gå till tvättstugan, eller iaf en bit. Skit jobbigt när man har en massa tvätt att bära på! Fattar inte varför dom ska vara så sjukt snåla och inte bara ha tvättstugan i trappen... Äckligt tycker jag när hela området ska dela på samma :S Men vad ska man göra? Jag vill ha en egen tvättmaskin och torktumlare. Det är fan min högsta önskan, haha. Men jag skulle ändå inte ha plats för den någonstans :( Jaja. Det är bara att acceptera läget. Jag fick iallafall samma tvättstuga som den gången jag skrev att ena maskinen var trasig, och nu har dom lagat den. Framsteg! Det tar ju vanligtvis 10 månader för dom sega människorna att få någonting utfört. Jag ringde i semptember och bad om att någon ska komma hit och sätta tippskydd på min spis, eftersom Haylee reser sig upp mot den hela tiden. Tror ni att någon har kommit ännu? NEJ. 

Jaja.. Bitterhet ;) Sedan har jag lagat middag, potatisgratäng med fläskfilé och beasås. Givetvis så hade vi ingen mjölk hemma som jag behövde för att göra såsen. Så det var bara att slänga på baby overall och hela kittet, och mig själv. Struntade i vagnen och bar henne till affären (som ligger ca 50 meter från mitt hus), men ack så tungt det blir att bära på henne efter bara en stund. Det är jobbigt när båda två har ytterkläder på sig som glider mot varandra. Jaja, onödigt surr! Maten var iallafall väldigt mumsig :) Har varit sugen på detta i typ en vecka nu. 

På kvällskvisten så vek jag tvätten, och Haylee kom hela tiden och förstörde mina perfekta klädhögar. Jag är ganska pedant när det gäller kläder och tvätt, speciellt Haylees grejer. Jag viker allting perfekt, stryker om det är skrynkligt, lägger allt i typ storleksordning på kläderna och färger :) Hahaha.. Jag vet inte varför, mina egna är jag noga med när jag precis har tvättat. Sedan slänger jag bara in allting huller ombuller... Men på Haylees hylla är det alltid klanderfritt! Har även bytt sängkläder, diskat, plockat och städat.

Farmor Lucy (Dannes mamma) kom även förbi och lämnade av lite saker. Fick en massa roliga och välbehövliga saker av henne från IKEA, alltid bra att ha! :) Fick sånadär hängare för panelgardiner.. Så nu kan jag äntligen hänga upp mina panelgardiner. Men jag har ingen stol att ställa mig på så att jag når upp, så jag får vänta tills imorgon.

Ska snart hoppa i sängen, imorgon ska vi fira Haylees äldsta kusin Isabelle som fyller 8 år. Stor tjejen :)

Nu känner jag att jag bara babblar. Så nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!! 

Gos gull! Klubba är stora favoriten för denna lilla tjej :) 
Men självklart får hon det inte ofta... Man är ju rädd om småtänderna,
även fast hon bara har två st ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0