Tvättstugebråk, som vanligt!!

Publicerat: 2011-02-02 Kl: 00:39:01 | I kategori: Min vardag


Hej på er. Tänkte slänga in ett snabbt inlägg innan jag måste kasta mig i säng... Är så sjukt trött. Detta blir för det mesta ett negativt inlägg, men jag är sååå less nu!!! (Varning för långt, osammanhängande inlägg :P)

Idag har jag som sagt haft tvättstugan, och jag hoppades så innerligt på att det inte skulle vara något problem denna gång. Men GIVETVIS var det ju det. När jag kommer dit så har någon ställt upp dörren till "min" tvättstuga där jag hade tid, och startat båda maskinerna och gått därifrån. WHAT? Så jag ringde till hyresrättsföreningen och frågade vad jag skulle göra och förklarade att jag var jävligt less på detta, då det är typ omöjligt att ens få en tid för det första och sedan ska det ALLTID vara något problem när man väl får en tid och kan tvätta. Hon sa då att jag skulle låta maskinerna gå klart (kunde ju inte stänga av dom direkt, då skulle ju allt vatten vara kvar där inne) och sedan bara lägga kläderna åt sidan. Så ringde hon vaktmästaren så att han fick komma dit och "lösa situationen". Han är jättesnäll, han hjälper mig med allt och är helt underbar. Så då kom han dit, och efter en stund så kom en utländsk kvinna som inte kunde ett ord svenska, och så visar det sig att det är hon som "inkräktat" på min tid. Då får hon typ en utskällning av vaktmästaren, men hon påstår att det är jag som har gått in i systemet och ändrat, för när hon var där så stog det minsann att det var hennes tid! Men när jag satt dit min plopp så visade det klart och tydligt att jag hade tvättstuga nr 1, kl 14-18. När hon satt dit sin, stog det "Du har inget bokat". Men nej, JAG HADE ÄNDRAT! IIDDDDIOTTTTT. Fan vad arg jag blev, sedan trodde hon att hon skulle få torka kläderna i torkskåpet på min tid... Men aldrig i livet, jag var så arg och jag vill inte ha nån som springer i bland mina kläder. Hon hade även stulit mitt tvättmedel :) SÅ ROLIGT. Jävla idioter det finns alltså. Även om man inte kan svenska språket så borde man väl ha något innanför pannbenet? Popcorn. Jaja... Jag fick iallafall hjälp denna gången, det har jag ju aldrig fått förut. 


Nog om det nu! Sedan har jag inte gjort så mycket, vi har lagat mat och ätit och lekt med lillgosen. Sedan gick jag och handlade, och när jag kom tillbaka var min pappa och min farfar här. Surprise! Dom hade med sig en ny dammsugare till mig, en skitbra grym en. Och lite leksaker till Haylee, bl.a. en Learning Puppy, och en "mitt första år"-ram, en sådan har hon ju redan som hon fick av Ewe i doppresent, men det kan ju vara roligt att ha två och ha dem på olika ställen i hemmet. Så jag är sååå tacksam för dammsugaren, det var så himla nödvändigt alltså. Eftersom min la av på riktigt idag, så kunde det inte kommit mer passande. Nu kan jag dammsuga utan att behöva svära så mycket hela tiden ;-)

Sedan har jag badat Haylee och lagt henne, och bara suttit här och nördat. Nu ska jag gå och lägga mig, lillan vaknade 08.15 imorse, jag är inte van det ;) Haha! Godnatt



Sötaste tjejen i sötaste mössan :) En hello kitty mössa...
Den är lite stor dock, men nästa år blir den nog perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0