Nu

Publicerat: 2011-02-28 Kl: 15:04:31 | I kategori: Haylee 12-18 månader


Nu så sover lillan och jag har tid över att skriva några rader, innan jag ska ta en dusch och städa lite här hemma... Var ju bra många dagar sedan jag uppdaterade. Hatar själv när folk inte skriver, ska bättra mig.

I lördags vaknade vi tidigt hela familjen och åt en mysig frukost och hade mysmorgon. Älskar såna dagar :) Sedan kom Erika och Keilie och hämtade oss, så for vi ut och storhandlade på Willys i Birsta. Handlade allt som behövdes, och hittade en I drömmarnas trädgård bok för 19:- på deras bokrea. Som hittat! Haylee är helt tokig i boken och den är redan förstörd... Jag frågade om de skulle få in fler fast andra historier, men det skulle dom inte. Tråkigt nog. 

Sedan åkte vi hem och hade en stor städdag. Rensade allt från kyl, frys och skafferi till lådor och skåp. Var väldans effektiv den dagen, haha. Dog i sängen tidigt på kvällen. 

Igår vaknade jag av att Haylee spydde ner hela mitt täcke. Sedan min kudde och sin egen. Lovely, magsjukan är här igen. Hon spydde hur mycket som helst på förmiddagen, sedan inget på eftermiddagen och kvällen förutom att hon var dålig i magen en gång. När hon fick sin välling på kvällen och jag skulle lyfta in henne till sovrummet, så spydde hon ner heeeela mattan och vardagsrumsgolvet. Då var det riktig äckel spya... Men idag får vi hoppas att hon slipper. Hon vill fortfarande inte äta och hon kissar dåligt. Försöker få henne att dricka så mycket som hon möjligen vill. Mammas lilltrollis...

Så idag blir vi bara hemma, ska laga god middag ikväll och så ska jag städa igen. Ikväll ska jag tvätta allt äckel som blivit nerspytt.. 

Fin start på veckan! 

Puss och kram


Surpuppa :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Tänkte bara tipsa om att det finns speciell vätskeersättning för barn under 2 år på Apoteket. Bättre en vatten om hon får i sig så lite (och man ska tydligen inte göra egen vätskeersättning till små barn, så ett litet tips från mig till dig) :)

2011-02-28 @ 19:48:47
Postat av: morfar

surpuppa!? -nä,lite småbestämd bara! kram på er

2011-03-03 @ 17:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0