Förkyld

Publicerat: 2011-02-06 Kl: 22:58:01 | I kategori: Haylee 12-18 månader


Nu börjar jag bli väldigt trött på att vara sjuk och vara hemma. Jag är väl relativt frisk, lite ont i halsen bara och ständigt trött. Men Haylee är dunderförkyld. Snoret rinner och hon hostar o hostar, särskilt på kvällen/natten. Inatt sov jag totalt 3 timmar, för att hon inte kunde komma till ro och somna. Hon kunde inte andas pga täppt näsa om hon låg ner, och om hon låg ner så hostade hon för mycket. Inte heller ville hon ligga upphöjt. Sedan vaknade jag av att hon satt upp i sängen kl 08.00. 

Det är så svårt att få henne att somna nu när hon varit sjuk. Det GÅR inte. Igår höll Danne på hela dagen med att försöka få henne att somna, men det gick inte. 10 minuter sov hon högst. Samma sak har det varit idag... Hon är så himla trött och gnällig, och vad jag än gör så somnar hon inte. Nu sover hon dock, efter 2 timmars nattning. Man blir väldigt trött av att behöva kämpa med sömnen, så jag är väldigt tacksam för att det inte är såhär i vanliga fall, när hon är sig själv och är frisk. Vissa har ju kämpigt med sömnen hela tiden... Även om H har haft lite sömntrassel då och då, så har hon alltid sovit när hon väl sover. Och somnat om på 1 sekund när hon vaknat på nätterna. 

Nu är jag så trött så ögonen går i kors, imorse när jag vaknade efter mina 2 timmars sömn så var det enda jag kunde tänka på att jag snart skulle få vila igen när Haylee skulle vila. Men hon vilade ju aldrig, så det blev ingen powernap för mig heller. Istället tog vi en långpromenad i det fina vädret, det finns så fina spår att gå här ute med värsta havsutsiken och man möter alltid en massa gulliga gamlingar som vill stanna och prata med Haylee och ALLA hälsar :) Gull tanter! 

Så nu ska jag läsa lite bloggar, sedan hoppa in i duschen och sova. Bäst att sova medans man får :) 
Godnatt!


Såhär fin blir man när man äter blåbär själv ;-)

Kommentarer
Postat av: amanda

Hahaha vilken härlig bild jag dör av skratt för hon gör en sån här min "rööööööör inte mina blåbär" typ ;-D

2011-02-07 @ 00:10:29
URL: http://amandabergklint.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0