Men nu tror jag väl...

Publicerat: 2011-04-27 Kl: 21:17:19 | I kategori: Bilder


Hej och hå!

Andra dagen som jag inte gör ett skvatt. Eller idag har jag iof gjort en massa saker, men jag har hållt mig på hemmaplan hela dagen. Det brukar vanligtvis göra mig en aning galen att vara hemma hela dagen, men det har gått bra idag :-)

Lämnade Lillan på dagis kl 9:00 imorse. Hon skulle ju egentligen börja 7:30 men jag ringde och sa att hon skulle komma in senare istället. Varför väcka henne i onödan liksom om jag ändå inte ska någonstans? Lämningen idag gick toppen. Lite arg blev hon men inte nämnvärt, och inget grin efteråt heller. Jag står ju alltid kvar och tjyvlyssnar om hon blir ledsen... Hon hade dock ätit väldigt lite till lunch och endast sovit i 50 minuter, men hon hade varit på bra humör och gått runt och skrattat hela dagen och lekt, och hon var glad när jag hämtade henne också. Känns toppen. Hoppas att hon äter bättre imorgon bara. Sovandet bättrar väl på sig med tiden, ju tryggare hon känner sig och så.

Jag har städat och pluggat hela dagen. Har även hunnit med att slinga håret, så nu är projekt blond officiellt igång igen, haha. Äntligen! Jag har inte färgat håret sedan Haylee var 1 månad gammal. Då färgade jag det mörkbrunt... Så det var ju dags nu kan man verkligen säga.

Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig. Jag håller på att spy av trötthet. Senast jag tittade på klockan innan jag somnade inatt (läs: imorse) var den 05-nånting... Och klockan ringde 07:00 så att jag skulle ringa dagis och berätta att hon skulle komma senare. Så totalt fick jag 3 timmars sömn. Jag är van att få sova hela nätterna, med något litet avbryt för att Haylee gnäller eller så, men det stör mig inte. Hon äter inte längre på nätterna och det var ett bra tag sedan hon slutade med det! Skönt tycker vi som är mörkrädda ;) Haha!

Nej, nu dör jag snart här i soffan. Bädda rent i sängen och sedan sova. Jag är som en pensionär :-) Danne kommer snart från träningen och ska sitta och se på fotbollen, så någon sömn lär jag väl inte få ändå om han sitter och skriker och gapar som alla killar gör när dom ser på fotboll... (Skämt åsido, självklart sitter han inte och skriker rakt ut som en dåre när han vet att Haylee sover :P).

Godnatt fina!
(Jag kan inte ge er några nya bilder från helgen än, tyvärr. Jag har glömt min älskade kamera i min mammas väska, och jag har inte träffat henne än så jag har inte fått den... Trist!)


Jag och kärleken i eftermiddag :) Hon är alldeles yrvaken efter sin vilostund efter dagis..


Kommentarer
Postat av: Emma

Men ge mig ditt hår Emma!

Hur känns de att ha lillan på dagis då? vad gör du av all tid?

Kraam/

2011-04-27 @ 22:25:14
URL: http://emmaostberg.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer - mamma till alexandra

Vad fina ni är, bumsi! :D

2011-04-28 @ 07:40:43
URL: http://jenniferlodin.blogg.se/
Postat av: Emma

SVAR till Emma: Haha, nej det är mitt ;) Nej men ta det gärna, det är så sjukt tjockt och jobbigt att ha. Att platta hela håret tar 40 minuter, och gör jag inte det ser jag inte klok ut. Det känns faktiskt bra, jag älskar fröknarna på dagis och Haylee trivs också även om det är ovant och en stor omställning för henne, givetvis. Jag pluggar ju, det vet du väl :) Skulle jag bara gått hemma så hade jag ju aldrig suttit henne på dagis! Kram på er <3

2011-04-29 @ 23:02:08
URL: http://emmamaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0