Hej på er!

Publicerat: 2010-09-27 Kl: 23:55:44 | I kategori: Min vardag


Jag måste bli bättre på detta med bloggning alltså! Men jag orkar aldrig. Ibland har jag massor med bra bloggidéer, men när jag väl sätter mig här och ska trycka på tangenterna så är allt som bortblåst. Haha. Då skiter jag i det och stänger ner sidan istället.

Min älskade prinsessa har gått och blivit sjuk igen. Stackars bebisen min :( Fattar inte varför hon blir sjuk hela tiden!! Jag är så himla noga med att ha tillräckligt med kläder på henne. Hon har en jättebra åkpåse också, så hon fryser aldrig. Kanske om kinderna men det är ju lite svårt att förhindra. Hon har en hemsk hosta, snorig som tusan och ögoninflammation. Roligt va? Usch.

Inatt har hon sovit väääldigt dåligt. Jag är inte alls van att inte få sova på nätterna, kände jag då. Jag är van att hon har svårt att somna, men inte när hon väl sover. Då sover hon som en stock. Ville bara trycka kudden över huvudet, vända på mig och somna om. Men det går ju inte med en liten älskling som skriker av förtvivlan, och mitt mammahjärta skulle aldrig kunna låta bli att hjälpa henne! Hua, vilken hemsk tanke. Tänk att låta barnet ligga där och skrika? :S Fy fan! Men iallafall. Hon var såå ledsen, fick knappt någon luft för näsan var helt igenmurad av snor, och hon hostade stup i ett. Så Danne fick hålla i henne medans jag gav näsdroppar och sög ut en massa snor. Det blir hon hysterisk av, men vad fanns det för alternativ? Synd att hon inte förstår att det är för att hjälpa henne. Sedan gjorde Danne lite ersättning, lite extra varm för att lindra den onda halsen. Man vet ju själv hur ont det gör i halsen när man hostar så man håller på att kissa på sig. Eftersom hon sover med oss för det mesta, speciellt om hon är sjuk, så kan jag inte höja huvudändan på sängen heller. Så jag fick ta en av våra stora soffkuddar och lägga under bäddmadrassen. Sedan fick jag lägga filtar på ena sidan så att hon inte kunde rulla ner, och jag låg ju på andra sidan. Och efter att hon druckit upp ersättningen så somnade hon på två sekunder när hon fick ligga lite mer upprätt.

Imorse så märkte vi att hon var väldigt glansig i ena ögat, och sa att vi får nog hålla koll på det där. Efter någon timme så började det vara, och det har gjort det hela dagen. Så fort jag torkar bort varet i ögat så bildas det nytt. Men hon verkar inte speciellt besvärad över det, som tur är. Men pratade med sjukvårdsrådgivingen, och hon sa att hon förmodligen kommer att bli smittad på andra ögat också, då bebisar gärna gnuggar sig i ögonen ofta. Så vi får väl se hur det ser ut imorgon. Men blir det alldeles för infekterat så ska vi åka in med henne så att hon kan få någon salva. Viktigt är att tvätta händerna OFTA, eftersom det är så pass smittsamt.


Jaja. Nog om sjukdomar... Idag har vi bara varit hemma, av förståeliga skäl. Vi har myst, lekt, sovit, ätit, lekt, lekt lekt, gosat, vilat, ätit. Och hör och häpna: Idag har min dotter ätit MAT. Woho! Hon tyckte om det till och med. Förut har hon ju bara ätit ett par tuggor och sedan knipit igen munnen eller vänt bort huvudet. Men idag fick hon Slottspuré, någon sorts gryta, och det gick ner. Hela burken! En liten burk visserligen, men ändå. Framsteg :-) Då blev mama glad.

Imorgon är det babysång. Men i nuläget är jag rätt säker på att vi inte kommer att kunna gå :-( Haylee är inte tillräckligt frisk eller pigg, och för det andra så vill man ju inte att de andra barnen ska bli smittade. Så vi måste nog hoppa över det imorgon också. Förra veckan var vi alldeles för trötta efter flytten och allt, så vi gick inte då heller. Men NÄSTA vecka SKA vi gå :) Det är ju så roligt för Haylee! Vill inte missa något mer nu.

Har skaffat en jättebra vinteroverall till lillan också.. En lila, "riktig" overall. Som stora barn har, haha. Inte en liksom fleece eller så. Utan en vanlig :) Något tunnare möjligen. Jättebra och fin. Ska köpa en Didrikson lite närmare vintern. Men har ju redan så många overaller... Täckbyxor och jackor har hon med. Tur att hon har så många äldre tjejkusiner, som hon fått en massa sånt av. Perfekt ju :)

Nu ska jag lägga mig och sova. Tror jag dör av trötthet... Har en massa nya bilder också, har varit jätteflitig med kameran på sistonde. Synd att det inte går att ladda upp!

Hoppas ni mår bra och är friska ute i höstrusket. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0