Halsont..

Publicerat: 2010-09-25 Kl: 00:17:19 | I kategori: Min vardag


Vilket lovely väder vi har haft idag, eller hur? Så varmt och skönt. INTE! Jag höll på att frysa ihjäl när jag var ute förut, jag riktigt huttrade. Så rått och kallt och regnigt. Jag gillar verkligen inte hösten.. Konstig årstid när man inte vet hur man ska klä sig. Snart är det dags att ta fram vinterjackan, känner jag. Det är alldeles för kallt att bara ha skinnjacka nu.

Jag och Haylee gick och la oss tidigt igår, jag var så himla trött. Så jag la mig med henne i sängen och tittade på One Tree Hill, nyaste avsnittet.. Guuuud vad spännande! Jag dör. Har ju bara mobilt bredband just nu också, så jag kan inte ladda ner det nyaste även fast det nyss har kommit ut. Men iallafall.. Så somnade vi tidigt när vi låg och gosade. Haylee vaknade klockan 09.30 ungefär, och så låg vi och busade i sängen och drack välling. Sedan somnade hon om vid 11 tiden, och så sov hon till 13.45!!! Nästan tre timmar. Förstod ingenting jag, så jag blev helt yr när jag hade vilat så länge. Hela dagen blev konstig. Men om ingen väcker mig så kan jag sova hela dagen om jag vill. Utan problem, haha. Jag vaknade av att grannarna borrade, men inte hon.

Efter en stund så kom jag på varför hon sovit så mycket och var så trött, hon är ju sjuk lillstackarn. Helt snorig och hostig. Huga! Tror att det beror på att det har varit så fruktansvärt kallt i lägenheten, alltså ni kan inte förstå hur kallt det har varit här. Jag har sovit med långbyxor, en långärmad tröja, en fleecefilt och duntäcke och ÄNDÅ har jag frysit arslet av mig! Har självklart sett till att Haylee haft det varmt och skönt, och hon har ju sovit mellan oss så hon har fått värme därifrån med. Och jag har legat så tätt intill henne jag har kunnat, för att sno bebis-värme från henne ;) Så skönt och mysigt! Men när man ska kliva upp är det rena döden alltså. Fy.

Men idag kom Johnny, fastighetsskötaren, och fixade det. Han var så underbar haha. Värsta snäll och gullig gubbe! Det hade ringt 5 gånger från dolt nummer när jag vaknade, så när han kom och knackade på sa han "Jag har försökt ringa dig hundra gånger!" Haha. Stackarn. Men iallafall.. Han tätade alla fönster, dom hade tydligen någon spärr som han var tvungen att dra åt för att det inte skulle komma in luft. Sedan maxade han alla elementen till högsta värmen. Och så ordnade han lite andra småsaker. Nu är det riktigt varmt och skönt här inne.. Känns helt underbart!

Nu blev det en massa text. Ska avsluta här, annars kommer jag babbla på om samma tråkiga saker hela kvällen. Jag ska gå och lägga mig nu, har en väldig huvudvärk.

Trevlig helg på er! Puss


Återigen, jag är ledsen för att ni inte får se några bilder. Men det gååår inte att ladda upp! Jag har provat, men det tar flera år och det har jag inte tid med. Så ni får nöja er med gamla bilder i arkivet "Bilder" istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0