Jag är så dålig...

Publicerat: 2010-10-17 Kl: 01:47:19 | I kategori: Bilder


På att uppdatera bloggen! Jag säger alltid att "jag ska skärpa mig, jag ska bli bättre jag lovar!". Men det är ju bara skitsnack, tänker ni då. Och så är det nog med. Jag har inte sinnesro nog till att sitta och ta det lugnt framför datorn eller tvn på kvällarna, som är den enda tiden jag har till att blogga, eller enda tiden då jag har lust till att göra det. Danne säger alltid "men sätt dig ner och slappna av, du ska alltid hålla på med en massa andra grejer", haha. Men om det inte är fint hemma så kan jag inte sätta mig ner och slappa. Det går bara inte. Såhär ser en kväll ut hemma för mig:

Jag badar Haylee. Leker lite med henne och gosas medans jag smörjer in henne och tar på pyjamas. Sedan gör jag välling och ger henne den i famnen framför tvn. Hon somnar och jag bär in henne till sovrummet. Sedan går jag till köket och städar. Haylee stökar till så mycket när hon äter kvällsfika.. haha. Det ligger bitar från hennes babysmörgås över hela golvet, det är smör överallt på bordet. Grötstänk och klet överallt. Sedan diskar jag dagens disk. Sprayar Ajax på varenda yta i hela köket. Först bordet, fixar och lägger tillbaka duken som man alltid måste ta bort om man inte vill att den ska ligga på golvet (lilla damen älskar att dra i den, som allt annat). Gör rent spisen, även om den inte är märkbart smutsig så känner jag att det har samlats damm och skit där under dagen. Så gör jag allt kliniskt rent, släcker lampan och går till badrummet. Samma procedur där.

Plockar undan efter Haylees kvällsbad. Städar... Och sådär håller det på. Haha! Kul läsning va?? Men jag måste lära mig att låta det vara någon kväll. Men jag kan verkligen inte lägga mig i sängen med gott samvete om jag vet att det första jag måste göra när jag vaknar är att städa. Nej, det går bara inte. Och om Danne städar så måste jag ändå göra om på mitt sätt. Helt sjukt egentligen... :P


Jaja! Dethär med lillans matproblem verkar iallafall vara ur världen nu.(peppar peppar) Jag skrev ju att hon inte var så sugen på mat en dag, och igår (fredag) så hade hon ätit upp hela burken när hon fick den av pappa. Idag fick hon Pastasnäckor med skinka, från 8 månader! = stora bitar. Men det gick bra :) Duktig min tjej! Sedan har hon ätit säkert 3 mackor idag.. haha. Så kallad babysmörgås. Hon älskar det! Haha.. Någon i familjen som äter mackor då. Jag och Danne äter väääldigt sällan mackor. Bara hårt bröd. Sedan jag fick lillan har jag inte tyckt om det så mycket. Innan åt jag nästan inget annat. Konstigt det där. Ni anteckar nu va??;)

På eftermiddagen/kvällen var vi hemma hos Evelina en sväng och sa hej. Men lillan sov hela vistelsen, Thelise med! Så dom hann inte träffas idag.

Nu babblar jag för mycket. Vet inte vad jag ska skriva om. Jo!


Jag tror att Haylee håller på att få en tand, men det har jag ju trott tusen gånger så jag är inte säker. Men hon är ganska surig av sig, lättirriterad kanske är ett ord som stämmer in bättre. Hon sover oroligt och det går mig lite på nerverna faktiskt. Man får gå in till henne en miljon gånger under kvällen. Så fort jag har satt mig ner och tagit datorn i famnen så måste jag kliva upp igen. Hoppas det går över snart! Ikväll när jag satt med henne i famnen och tittade på Pretty Woman (har aldrig sett den filmen förut, wooow vilken bra film!!!) så vaknade hon och spänner hela kroppen och skriker och grinar, flera gånger. Man kan inte trösta henne heller, utan efter en stund så slappnar hon av och somnar om. Hon blir bara mer hysterisk när jag försöker trösta henne. Men det är faktiskt halv frustrerande. Man får ta ett djupt andetag och räkna till 10 :) Samtidigt som man tänker "det går över, det går över!" haha.. Det är synd om henne samtidigt, att hon inte kan få sova skönt hela natten.  Men när jag och Danne går och lägger oss, och hon har oss på varsin sida så känns det som att hon sover bättre. Äh, jag vet inte. Men hon är ju trots allt 9 månader och har inte fått någon tand ännu, haha. Mammas tandlösing! Men jag tycker det är skit gulligt :D Vi har iallafall börjat introducera tandborsten för henne.. Danne köpte en såndär pytteliten häromdagen. Så att hon får bekanta sig med den innan det är dags för borstning! Annars kanske det blir krig när det väl är dags.

Åh klockan är alldeles för seeeent, nu måste jag somna på en gång. Haylee verkar ha somnat riktigt nu efter en flaska välling. Imorgon kommer jag vara död! :) Men jag får skylla mig själv som sitter vaken, som den nattuggla jag är... Dum jag är ibland. Kommer ångra mig imorgon.



Du och jag! Älskar dig flicka lilla. Du är min skatt, min glädje.










Kommentarer
Postat av: inger

intressant.. hur många gånger är du på toa?

2010-10-17 @ 08:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0