Tattare... (OBS, LÅNGT INLÄGG)

Publicerat: 2010-11-18 Kl: 00:01:49 | I kategori: Haylee 9-12 månader


Ni som är vän med mig på Facebook kanske har läst idag att Haylees fina barnvagn har blivit stulen ifrån trapphuset. Jag är så arg och besviken över detta. Det står fyra barnvagnar i min trapp, varför var de tvungen att stjäla just MIN? Gahh... Min fina, älskade Hello Kitty vagn :( Tattare! Hur kan man stjäla ett litet barns vagn, utan vagnen kan de ju inte ta sig någonstans. Idioter, råttor som inte kan köpa en egen vagn. Ser jag någon med den, så kommer jag att gå fram och titta på vagnen och se om det är min. Jag VET om det är min, för vissa skavanker här och där som knappast någon annan kan ha fått exakt likdant. Plus att jag aldrig har sett någon i detta område med en sån vagn. ÅHH. Jag har iallafall polisanmält detta, fast jag vet ju att det inte kommer att bli något av det, men ändå. Man kan ju inte sitta och acceptera en sådan här sak. Så nu har jag tagit in den andra vagnen i lägenheten... Men fattar inte hur jag ska orka göra det varenda dag? Jag bor på tredje våningen, utan hiss.

Jaja. Dagen i övrigt har varit relativt bra! Sandra och Jasmine har varit här en sväng och busat, sedan åkte vi ner och solade. Jag blev inte brun för fem öre, fast jag solade länge. Sandra in mig i ett skit solarium. "Det är jääättebra" säger dåren. Ja, säkert... Hon satt bara och störde sig på att folk solade med smink. Hon vägrade släppa det, hon bara surrade om hur folk kunde sola med foundation. Haha, blev så irriterad! :P Knäppis..

Har varit och handlat lite, lagat mat, lagt bebis, velat städa men dammsugaren funkar inte för dammsugarpåsen är trasig och jag har inga fler. AHHHH! Frispel. Kan jag inte få liiiite medvind här i livet??

Har busat med Haylee och skrattar så jag höll på kissa på mig. Hon är så söt. Jag har lärt henne pussas idag, gullis. Så har vi lekt koko, hahah. Hon sitter mitt emot mig i mitt knä, så sätter jag händerna ihop framför ansiktet, sen öppnar jag dom och säger "KOKOOOO" då kommer hon in med huvudet i "hålet" liksom och sätter pannan mot min och spanar där i mörkret. Hahahha, ska be Danne filma nån gång. Det är så gulligt så jag skrattar ihjäl mig varje gång =) Mitt hjärta!

Hon börjar bli så stor.. Hon går med allt, ställer sig upp hela tiden och kryper nästan. Men inte "traditionellt" krypande på alla fyra, utan hon typ hasar sig fram. Ni fattar säkert. Krypa tror jag hon hoppar över helt, verkar inte vara nåt för henne. Jag tror att hon är mer socialt begåvad (som jag läste om i "Barn" boken), istället för kroppsligt eller hur man säger.. Speciellt bland folk, då är hon lite mer tillbakadragen. Hemma lever hon rövare och ska vara allt hela tiden. Det bästa som finns just nu är lådor, lådor i alla former och storlekar. Att öppna, ta av locket och sedan bokstavligen kasta ur alla grejer och välta lådan upp-o-ner, det är ren lycka det! :) Stökigt blir det, och pappa säger "AJA BAJA HAYLEE!", medans jag säger "men låt henne, hon utforskar, hon utvecklas!" haha. Sen ångrar jag mig bittert när jag måste plocka upp bombnedslaget...

Imorgon ska vi till BVC igen, men denna gång för vägning och mätning. Haylee har växt enormt mycket den senaste tiden tycker både jag o Danne. Både kroppsligt och som person. Hon har blivit jättelång! Haha, hon kommer ikapp nu. Hon som alltid varit mini. Men för att vara 10 månader är hon fortfarande liten. Jag tippar på att hon kanske är 69-70 cm. Väger kanske 9,5 - 10 kg. Väger gör hon iaf! Men återkommer med exakta mått imorgon =) Ska bli spännande att se.. Och så ska Christina få se att denhär Locoid kortisonkrämen inte har hjälpt så mkt.. Måste få nåt annat utskrivet, något som HJÄLPER! Stackarn, det måste ju klias med så torr hud. Har börjar fundera på om det inte kanske klias i hennes hårbotten? Jag har typ slutat tvätta håret hennes, jag blöter det oftast bara numera. Om det är en massa mat och så i det så försöker jag att inte tvätta hela håret med schampo, så att det inte ska bli torrt i huvudet. Men det ser inte torrt ut iaf. Gud vad jag babblar nu.. Stackars er ;)

Godnatt på er vänner.




 


Läser Toys'R'Us katalogen med lilltoffsen :)

DU ÄR SÖTAST I VÄRLDEN!





Kommentarer
Postat av: maria

hej! jag vill bara ge ett tips för torr hud, kanske "dexem" kan hjälpa? nu har jag ingen riktig koll på bebisar så den kanske är för stark, jag vet inte, men den är iaf kanon för vuxna :-) kan vara värt att titta up i alla fall!



mysig blogg förresten!:) ha det fint!

2010-11-18 @ 15:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0