En dag i sorgens tecken...

Publicerat: 2010-11-20 Kl: 00:17:04 | I kategori: Haylee 9-12 månader


Idag är en hemsk, fruktansvärd dag för mig och hela min familj. Min kära barndomsvän, Haylees gudfar, hans mamma har gått bort. Jag har så fina minnen av henne... Hon har alltid hjälpt mig och min mamma, med allt. Hon var värlens snällaste människa. Har aldrig gjort någon illa i hela sitt liv, hon dömde aldrig någon, ställde alltid upp med det hon förmådde. Helt enkelt en genomsnäll, underbar person. Det känns helt overkligt att hon inte finns bland oss längre. Jag fick en chock, hon försvann så drastiskt och oväntat. Hon var så pigg, frisk, hälsosam... Ja ni vet. Hon FÖRTJÄNADE verkligen inte att dö. Det gör väl ingen ioförsig, men allra minst hon.

Jag lider så fruktansvärt med min älskade vän...
Både min och Dannes. Han om någon förtjänar inte detta. Han är likadan som sin mor. Underbar - rakt igenom. Inget ont finns i honom. Han är så full av kärlek. Vi finns här för dig, Jocke. Det hoppas jag att du vet. Du kan alltid komma till oss om du vill. När du vill. Vi alla älskar dig.

Tycker det är så sjukt. Det är för många som försvunnit på så kort tid. Min älskade, finaste guddotters pappa först. Sedan ett par andra bekantas nära och kära. Och nu Carin. Att människor rycks ifrån en så snabbt, när man minst anar det. Jag är så tacksam för alla i min närhet...

- min finaste, finaste dotter. Du gör mitt liv värt att leva. Utan dig skulle jag inte vilja kliva upp på morgonen. Men du tvingar mig ;) Hehe.. Skämt åsido. Du är glädjespridaren och solstrålen i mitt liv. Mamma älskar dig över allt annat på heeela jorden. Föralltid ska jag finnas där för dig!!! Önskar att jag kunde lova att leva lika länge som du. Det är det enda jag vill. Att få se dig växa upp och bli en stor tjej, att du lär dig nya saker varje dag och växer som person hela tiden. Du är din egen person nu, inte bara en liten bebis som är som alla andra bebisar. Du börjar bli en flicka, och det är jag stolt över. Min friska, vackra, underbara, söta, begåvade dotter! Du är mitt allt.

- min älskade Danne, du är underbar. Tack för att du finns, för att vi skrattar och har roligt med varandra jämt. Självklart har vi våra stunder, men vilket par har inte det? Tack för den vackra dotter du skapat med mig.

- min mamma. Du är den som gjort mig till den jag är. Utan dig hade varken jag eller Haylee varit precis dom vi är. Det är du som är början på allt. Jag är så tacksam för att du fortfarande finns med mig. Jag vet inte vad jag hade gjort annars. Jag älskar dig mer än ord kan beskriva.

Sen självklart en massa annat.. Men kände inte för att skriva något mer nu.


Nog om sorg och smärta, och till lite roligare saker...

Vi var ju på BVC idag. Haylee var trött och sur eftersom vi var där på hennes vilostund. Stackars baby ville ligga hemma i myssängen.. :) Iallafall. Jag hade nästan rätt på mina gissningar angående längd och vikt! Hon vägde 9.300 gram på pricken, och var 68 cm lång. Då har hon inte växt så mycket på längden ändå som jag trodde, det tycker jag att det verkar som. Kanske för att hon står mest hela tiden nu, det kan ju nog bero på det med. Hennes utslag är dom lite veliga med vad vi ska göra åt... Dom envisas med Miniderm fortfarande, "fortsätt smörj morgon och kväll!". MEN DET FUNKAR JU INTE, JAG HAR SMÖRJT SEN I JULI! VARJE DAG. Men hon skulle prata med lillans läkare nu i veckan, så skulle hon maila mig om vilket recept han valt att skriva ut. Så vi får väl se då...

Idag har jag varit med lillans faster och kusin. Har hälsat på hennes favoritmorbror också, det var roligt tyckte Haylee :) Sen åkte jag, lillan, Erika och Keilie hit och käkade pizza.. Haylee åt kex och smakade pizza med mig. Mumsigt tyckte hon då. Imorgon ska vi fira Haylees farmor, hon fyller år på måndag men vi firar imorgon för alla kan då. Så det blir väl trevligt! Även Dannes familj stod nära Carin, så de är ju allihopa ledsna också... Så vi får se hur det är imorgon, kommer att vara en tung dag fylld med sorg. Som den närmaste tiden även kommer att vara. Men livet är orättvist, så är det bara.

Nu ska jag lägga mig och sova. Orkar inte skriva mer eller ens hålla ögonen öppen. Skulle storstäda idag, men det blev ju inte heller av. Det ser ut som ett bombnedslag här hemma, men jag orkar inte bry mig just idag. Det får jag bry mig om imorgon istället.

I veckan ska jag börja julpynta, när är det första advent??? Jag vet inte ens det. Haha! Ska ni mamas ha adventskalender till era små i Haylees ålder? Alltså såna med små presenter i? Inte choklad då såklart :P

PS. Är det någon som har en lära-gå-vagn till salu så hojta gärna till! Vill ha en snabbt, och ska inte på Birsta förräns till veckan... DS.

Godnatt!

Nu ska jag krypa iväg på äventyr - så jag lägger kexet här, mamma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0