Haylees utveckling

Publicerat: 2010-05-06 Kl: 22:30:52 | I kategori: Haylee 0-3 månader


Jag ser att en massa andra mammor gör sånahär inlägg i sina bloggar, och jag har inte gjort ett endaste! Kanske borde börja med det.. So here we go. (FAN vad svårt att komma på saker nu såhär på rak arm!!! missar nog massa grejer)

♥ Haylee häver upp sig med armarna och kan ligga så ända tills hon blir uttråkad

♥ Hon kan rulla från mage till rygg på golvet medvetet

♥ Hon kan sitta upp en liiiten stund utan stöd, sedan välter hon åt sidan eller rakt fram haha

♥ Hon skrattar alltid, mest åt sin pappa! Jag är tydligen "glädjedödarn" påstår D, haha. Hennes skratt är högt och gällt, aldrig hört något likande förut.. Haha.

♥ Hon sover från 20.00 (plus-minus några minuter) till ungefär 03, då hon äter och somnar om till ungefär 08.

♥ Hon är väldigt social och älskar när man ger henne mycket uppmärksamhet och busar med henne.

♥ Hon blir helt extas när hon hör att jag häller upp badvatten

♥ Hon har utvecklat ett nytt sorts skrik, eller "rop" passar bättre. Hon skriker på ett helt nytt sätt om hon blir uttråkad. Hennes temperament börjar visa sig mer och mer!

♥ Hon pratar ofta, gärna, mycket och länge. Helst hela tiden. Oo, ooo, aaa, oooOUuuUu, ääää.

♥ Ibland gör hon en "sur-min" som ser ut på pricken som en smilegubbe ":(" så. Hahaha. Jag skrattar ihjäl mig varje gång, stackarn.

Jag kommer inte på så mycket mer som är av intresse, för mig är det såklart alltid viktigt med minsta lilla grej, men för er kanske det är mindre roligt. 

Annars är hon som vanligt en väldigt glad och harmonisk bebis. Väldigt tillfreds med livet :-) Om 5 dagar blir hon 4 månader. FYRA MÅNADER. Helt otroligt! Mammas lilla bebis börjar bli stooor. Ska till BVC snart för vägning och mätning.. Sist visade vågen på 5.560 gram (typ) och 55 cm. Ska bli spännande att se hur mycket hon växt och hur mycket hon har gått upp!

Tänk hur liten hon var här. 46 cm lång och 2540 gram (Hon gick ner på BB)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0