Bloggen hamnar åt sidan..

Publicerat: 2010-05-20 Kl: 18:13:47 | I kategori: Bilder


Som det är för nästan alla, så hamnar bloggen otroligt långt ner på prio-listan när det är så fint väder ute. Men det är ju så det ska vara, på sommaren ska man inte sitta inne och hänga framför datorn! :-) Men det har varit ett par otroliga dagar, så skönt alltså. Har varit ute från morgon till kväll ända sedan första "soldagen" eller vad man ska säga. Härligt! Just nu regnar det, men det är skönt med lite kyla i luften. Lite avsvalkning som omväxling..

Idag har vi varit på stan hela dagen. Jag klev upp 8 imorse för att åka ner på MVC och ta min första p-spruta.. Läskigt! ;-) Nej då, det gick hur bra som helst. Det var "min" barnmorska som satte den på mig, så det kändes bra eftersom jag litar på henne också. Speciellt ont gjorde det inte heller - men nu spänner det lite i muskeln. Hoppas att jag har valt rätt bara. Oroar mig för biverkningarna, med min tur så lär jag väl få acne i hela ansiktet och bli fet som en säl. Men men! Hellre det än att bli oönskat gravid.

Vi har som sagt varit på stan hela dagen idag. Sandra kom hit och mötte oss och sedan åkte vi ner! Haylee fick ett solparasoll till vagnen av sin faster, det tackar vi för! Det behövdes verkligen. Sedan handlade jag en matskål från Bambino till henne, som det är lock på och den är uppdelad i två delar, så att man kan ha (i mitt fall då) gröt på ena sidan och kanske lite puré på andra sidan. Jättebra! Så köpte jag en keps åt henne och en liten mössa som jag fyndade för 19 kr på Cubus. Perfect med en lite tunnare nu till sommaren.. Köpte även skötbordsunderlägg med vattentätt skikt på baksidan, bra att ha med sig när man är ute. Äckligt att bara byta blöja var som helst, bakterier och skit.

Ikväll ska jag åka och sola med Sandra. Måste även gå och handla på någon affär... Har hittills alltid bara använt Liberos blöjor, men så fick jag hem en "prova-på-blöja" från Pampers i storlek 5-9 kg. Den var jättebra, skön att spänna osv. Så jag ska köpa ett sådant paket på prov, och se om jag gillar dem. Har rabattkuponger på Pampers också, så om jag inte gillar dom så har jag inte slängt bort pengar iallafall! Bra deal.
Intressant för er att veta, ni tar väl fram anteckningsblocket nu!??

Nu ska jag ta och diska efter middagen här. Haylee tar en powernap och jag håller på att somna framför datorn.

ZZzzZZzzzzzzzzz..


Idag på stan med sin nya keps! Och Sandra.




En varm dag i skogen med Ewe och hennes barn!


Kommentarer
Postat av: madde

Jag har alltid använt pampers :) tycker liberos är hårda och stela :) iaf om man jämför med pampers..tycker dom är super :)

2010-05-20 @ 20:44:17
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0