Utslag

Publicerat: 2010-06-04 Kl: 00:06:21 | I kategori: Haylee 4-6 månader


Min lilla tjej har rätt ofta haft problem med utslag. Hon har ganska känslig hy, har jag kommit fram till. 
Eftersom att hon är en spybebis, så irriteras huden otroligt mycket av att bli fuktig så ofta som den blir. Hon har visserligen slutat kräkas lika mycket som förut, nu kräks hon bara då och då och mycket mindre mängder. Iallafall - hon har ju börjat dreggla också, så det irriterar ju också huden, samt att hon varit förkyld och snorig de senaste dagarna.

Nu har hon fått en massa utslag runt munnen och kinderna, helt röd är hon, som en tomat. Prickig liksom, men det är INTE värmeutslag, det vet jag. Utslagen fortsätter ner under halsen och en bit ner på bröstkorgen.. Jag har smörjt och smörjt med Miniderm men det hjälper inte nämnvärt, så imorgon ska jag åka ner på Apoteket och köpa Hydrokortison 1% CSS kräm, vilken vår BVC sköterska rekommenderade för denna typ av utslag sist vi var där och pratade om detta.

Evelina är helt säker på att utslagen har med någon allergi att göra, att det är något hon inte tål. Men det enda hon har ätit de senaste dagarna är sin vanliga ersättning, och så har hon ätit lite olika pureér, men ingen ny smak som hon inte ätit många gånger förut. Den senaste veckan har hon endast ätit äpple och banan, samt yoghurt med smak av mango och äpple, som hon också har ätit flera flera gånger förut.

Hoppas att det blir bättre under natten, jag har smörjt in henne med Natusan First touch Zinksalva, för att den är så tjock.. Fast hon verkligen inte verkar störas av det. Hon blir inte störd av att man tvättar med vatten, att man rör där eller att man smörjer in henne där.. Så ont verkar det ju inte göra, men det lär ju klias säkert. Så imorgon blir det Apoteket first thing!

Är det någon mama bland mina läsare som känner igen sig i detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0