Så trött

Publicerat: 2010-06-23 Kl: 00:04:19 | I kategori: Min vardag


Idag har vi hållit på hela dagen med att städa, rensa, bära ner kartonger i källaren, rensa ur och göra fint i garderober osv. Hur jobbigt som helst, men skönt att ha det gjort iallafall. Vi får ju fan inte plats med någonting, det är så trångt.

Jag måste ta och fixa lillans flaskor innan jag kan lägga mig och sova också, men skulle kunna somna här på plats! (sitter i sängen, skulle vilja lägga mig på kudden, mm...)

Nej, nu har jag inget mer att tillägga idag känner jag. Vi hörs vidare.

Kommentarer
Postat av: madde

majs är ju förstoppande! det är ju ALL majs! majs blev INTE vi rek, när ella var i hayless ålder sket hon ut en stor golfboll, den var stor och ella skrek jättemkt, jag fick hålla upp hennes ben för att få ut det..det var hemskt!!!!:(

sen blev det bättre.. men vi fick ge microlax ( rek från barnmorskan) så kom allt ut..efter det blev hon aldrig mer hård i magen! vi gav det 1 gång:)



päron är ochså lösande..det brukade jag riva ner i ellas gröt :)

MEN sen blandade vi ochså ner messmör i välling/ersättning..flera grr per dag! funkar super! rekomenderat från barnmorskan våran



Majskrokar är ju ochså stoppande!

lite tips..

Stoppande

Morötter (inkl. kokta + puré)

Majs (inkl. majsgröt)

Äpple

Blåbär

Grön/omogen banan

Ägg

Nyponsoppa

Blåbärssoppa

Smörgåsrån

Vitt bröd och pannkaka som innehåller vetemjöl

Potatis

Ris

Pasta

Stora mängder mjölk och maträtter som innehåller mycket mjölk

Te

Söta drycker



lösande för magen

Fikon

Morotsjuice m aprikos

Färdig aprikospuré

Plommon

Katrinplommonjuice (bättre än purén)

Väl mogna päron/päronpuré/päron som du mosar/mixar/drar med sked/päronsaft

Väl mogen banan

Mango

Kiwi

Vindruvor

Aprikoser

Russin

Färska blåbär

Råa grönsaker

Broccoli

Blomkål

Kallpressad linfröolja, 1 tsk 2 ggr/dag

Messmör

Hårt och mjukt bröd som innehåller grovt mjöl

Grova gryn, vetekli, linfrö, till exempel i müsli

Fil och yoghurt

2010-06-23 @ 16:36:12
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0