Så skumt...

Publicerat: 2010-06-26 Kl: 23:24:21 | I kategori: Haylee 4-6 månader


Jag LOVAR, jag har uppdaterat bloggen varje dag i flera dagar. Men nu ser jag att inget av inläggen har publicerats? I själva listan i arkivet så finns dom inte heller. Helt borta bara. Så jävla irriterande, blogg.se gör det igen!

Jag som har skrivit värsta långa inläggen om Haylee, och så har ni inte ens kunnat läsa dom när jag har lagt ner en massa tid. VAD IRRITERAD JAG BLIR!!! Sånahär saker får mig att börja brinna alltså..

Idag har vi varit med Evelina och Thelise. Dom kom hit idag på dagen och så umgicks vi lite, sedan somnade barnen i Haylees säng och sov där en stund :) Mysungarna mina! Sedan skulle vi ta bussen till Nacksta, men eftersom busstiderna är helt efterblivna nu när det är sommar så slutade det med att vi fick GÅ från stan i denna storm, om det var jobbigt? Svar ja. Motvind dessutom, med barnvagnar.. När fan ska sommaren börja egentligen? Jag, och jag är nog inte den enda, börjar på riktigt att tvivla på om jag någonsin kommer att få sola och bada dethär året.. Det kanske kommer att vara kallt året runt i år? För vi har ju inte alls haft världens längsta och kallaste vinter, nä-ä då.

Haylees oroliga sömn verkar inte ge med sig.. Vad kan det bero på? Jag har googlat och googlat men hittar inga vettiga svar. Såhär kan det se ut: (inte varje natt, men ofta)

20:00  Ligger på skötbordet utan blöja och leker en stund, kramas, pussas och masserar lilla kroppen. Tvättar i alla veck och ansiktet med tvättlappar doppade i vatten och babyolja, sedan smörjer jag in henne med Miniderm.

20:30 Får ny blöja och pyjamas, tar tutten. Sedan får hon gosa med pappa en stund medans jag går ner och gör iordning välling. Hur mycket hon får beror på hur mycket hon har ätit innan, alltså hur hungrig hon är. Men oftast går 180ml ner, då blandar jag 200.

20:45 Ligger i min famn och dricker välling, myser & håller i snutten och somnar in när vällingen är slut. Sover i kanske en halvtimme, sedan börjar hon att gnälla och gny i ca 20-30 sekunder, somnar om. Sover 30 min, vaknar och är ledsen ca 30 sek, somnar om. Sedan håller det på sådär ett tag, kanske 1 timme sammanlagt, tills hon verkligen sover så djupt att man kan lyfta hon i örat utan att hon vaknar (haha, ett exempel bara, jag lyfter ju inte henne i örat! :P)

Vad beror dethär på? Är det en utvecklingsgrej? Har hon ont någonstans? Fast då borde hon ju ha ont på dagarna med tycker jag. Jag är inte så jätteorolig, jag tror mest på att det har att göra med att hon håller på att utvecklas och lära sig någonting nytt. Men hennes pappa är så orolig så att han blir helt upp i toss varje gång hon blir sådär, och han är jätteorolig att någonting är fel eller att hon mår dåligt.. Men på onsdag ska vi till BVC för 5-månaders kontrollen samt vaccination. Stackars min baby, hon blev jättedålig vid 3-månaders vaccinet så hon lär väl bli det nu med... Men jag ska iallafall höra med läkaren och våran sköterska vad dethär beror på och när det isåfall går över. För så fort man tröstar henne så blir det ju bra igen.

Jaja.. Det är The Ring och The Ring 2 på kanal 5 ikväll... Jag tittade en stund, men mer vågar jag inte se. Bytte kanal så att Haylee inte måste ligga där inne med skräckfilm på! Fast jag har ju inget ljud på där inne, men ändå. Läskiga bilder...

VARFÖR BLÅSER DET SÅ MYCKET UTE, ATT MAN HÖR DETTA SVISCHANDE UTANFÖR FÖNSTRET HELA TIDEN? DET HAR LÅTIT SÅ NU I TVÅ DYGN, JAG VILL INTE HÖRA MER. JAG HATAR DENHÄR SOMMAREN!!!!!!!!!!!!!!!!


En vecka kvar till dopet :-) Dopsamtal på onsdag... Jag måste ha bestämt doplåtar som Lina ska sjunga, samt vilka psalmer och böner vi vill ha med på ceremonin. Vad svårt... Jag vet ju inte vad jag ska välja? Jag tror iallafall att jag ska ta någon som de flesta kan sjunga med i. Jag hoppas att folk sjunger också!! Annars kommer jag att bli sur..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0