Jobbigt..

Publicerat: 2010-06-28 Kl: 00:12:11 | I kategori: Haylee 4-6 månader


Idag känns det som att det har varit en jobbig dag för mig. Fick ett besked om att jag inte kommer att få träffa en människa jag älskar på mycket länge, även om jag vet att det är det absolut bästa som kunde ha hänt men ändå. Sedan har allt bara flytit på jävligt segt..

På kvällen kom Haylees småkusiner, 7 och 5 år hit och hälsade på. De lekte och stojade som barn gör :) Men eftersom det var kväll och Haylee skulle varva ner lite så blev det lite för mycket för henne tror jag, för hon har grinat och grinat och skrikit och skrikit och vägrat somna hela kvällen. Tillslut höll jag på att bli psykiskt sjuk så jag tog en promenad med vagnen för att se om det gav någon effekt på henne, stackars min bebis. Efter några meter så slocknade hon, så tog jag med henne in i tvättstugan där jag stod och vek tvätt i lugn och ro kanske en halvtimme. Sedan drömde hon en mardröm som gjorde så att hon vaknade, och dumma jag (!!!) som inte tänkte på att om hon vaknar inne i tvättstugan, alltså ett ställe som hon inte känner igen sig på, så kommer hon ju inte att kunna somna om igen. Så så vart det med det..

När vi kom hem igen så gick vi upp, bytte blöja och tog på pyjamas. Hela tiden var hon ledsen. Danne satt med henne medans jag sprang ner och gjorde iordning välling, men inte ville hon ha det heller utan hon skulle bara skrika. Jag får så ont i mitt hjärta när det blir såhär, inte för att det är ofta hon blir övertrött men ändå, det är såå jobbigt för henne! Men tillslut så lugnade hon ner sig och när hon precis höll på att somna så tog jag ut nappen och stoppade dit flaskan istället, för hon hade inte ätit på alldeles för länge och totalvägrade ju att äta, och då åt hon upp allt och sedan dess har hon sovit som en ängel :-) Skönt för oss båda!

Eftersom Haylee alltid somnar runt 20 tiden, så har jag ju ett par timmars "egentid" som det så fint heter, då jag sitter vid datorn, diskar, gör iordning hennes flaskor och kokar vatten tills under natten och morgontimmarna. Sedan är det ju massa annat som ska göras, så det fixar jag på kvällarna när hon sover. Idag har jag inte fått någon sån tid känns det som. Och jag vill ha den, behöver den. Så jag vill inte gå och lägga mig även fast jag vet att jag måste sova om jag ska orka med morgondagen! Imorgon ska vi åka med min mormor och handla inför dopet. Det är bara en vecka kvar nu! Nervöst.. :-)

Här kommer lite bilder på min vackraste tjej i hela världen!!
MAMMA ÄLSKAR DIG MER ÄN ALLT HAYLEE.


Gosiga bulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0