Baby 21 år!

Publicerat: 2010-06-21 Kl: 01:38:00 | I kategori: Haylee 4-6 månader


Gud, vad sent jag är vaken!! Men jag har suttit och tittat på alla tal från Bröllopsfesten.. Såg ni Daniels tal till Victoria? Som den (inte officiellt) mes jag är så blev jag helt upp i toss och ropade på Danne och ville att han ska säga såna gulliga saker till mig ;) Ibland får han något ryck och blir romantisk men det händer ungefär lika ofta som jag motionerar, typ aldrig alltså.

VARNAR KÄNSLIGA LÄSARE ATT SLUTA LÄSA HÄR!
Idag har vi iallafall haft en bra dag! Vi hade en skön sovmorgon allihop. Vaknade av att Haylee gnällde jättemycket och det lät ovanligt, hon brukar inte låta så. Hon gnydde som att hon hade ont liksom. Så jag klev upp och tänkte att blöjan kanske behövde bytas. Så möttes jag av en klump i blöjan, stenhård! Haylee var så hård i magen stackaren. Jag undrar om det kanske beror på att jag har feldoserat gröten? Fast jag brukar ju vara noga... Åh, fick sån ångest och funderade ihjäl mig på vad jag kan ha gjort fel. Men iallafall - så masserade jag magen lite och tryckte upp benen mot magen som jag ofta fick göra när hon var jätteliten och hon skulle vänja sig vid ersättningen, då hon också blev hård i magen. Då kom det ut ännu mer och det var också stenhårt! Hon tog i så hon blev ledsen alltså. Men sedan när det var färdigt så var hon glad igen och lekte och jollrade, så det måste ju ha gjort ont i magen när hon inte fick ut det på egen hand.

Ursäkta att jag skriver om dethär för er som tycker att det är äckligt, men det är ju så många mamas som läser min blogg (och det är ju faktiskt MIN blogg och ingen BEHÖVER läsa) och jag undrar om någon av er har något tips eller har råkat ut för samma sak med era bebisar? Jag köpte Katrinplommonpuré idag och hon gillade det jättemycket, så hon åt en hel del utav det och har tänkt att hon ska få det i ett par dagar nu.. Men iallafall, vad gjorde ni som har råkat ut för dethär med era barn när det blev så? Hur gjorde ni för att det skulle bli bättre?

Kan det vara majsvällingen tro? Fast hon har ju bara fått den två gånger, idag fick hon ingen då jag har köpt mild havrevälling istället. Jag byter ju även ut hälften av vällingen mot ersättning för att lillmagen ska få en chans att vänja sig vid både det gluten som finns i, samt själva vällingen. Hon har bara fått välling vid läggdags, inte under nattmålet eller frukost eller något sånt. 

Åhh, hoppas för Guds skull att det är bättre imorgon. Om det inte är det så åker jag ner och köper Babysemp Bifidus på Apoteket, det var det enda som hjälpte när hon var nyfödd och hård i magen så det vet jag att det fungerar jättebra, även på äldre barn. Ska ringa BVC imorgon bitti och höra med Christina också om vad hon tycker att jag ska göra.. Det svider i mammahjärtat när hon har ont på det där viset, min lillan.

Nu jäklar blev det en massa text här, men jag har funderat över detta så jag blir alldeles snurrig. Nu måste jag sova om jag ska orka kliva upp tidigt och ringa BVC!

Grattis igen till älskade bästa pappa och sambo Daniel, du är underbar. Hoppas att du har haft en bra dag, med god mat och fina presenter :) Vi älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Madde

Majsvällingen ska ju vara bra för känsliga o hårda magar har jag för mig..=)

2010-06-21 @ 09:34:26
URL: http://madolf.bloggplatsen.se
Postat av: ida

ella var så några gånger då hon fick börja med välling istället för ersättning , så det kanske är det :)

2010-06-21 @ 10:13:33
URL: http://idaahansson.blogg.se/
Postat av: evelina

Alltså jag VTE att jag inte sa fel till dig, jag sätter min högra hand på att majs INTE är förstoppande för nu får jag dåligt samvete om det var mitt fel att jag lurade på dig majsvällingen men jag har hört under hela william bebis tid att majsvälling är MYCKET mildare än havre!

2010-06-21 @ 11:52:53
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Josse

Liam har precis börjat få vanlig välling han med då inte ersättningen mättade hans hunger. Han får havrevälling och blev också sådär jättehård i magen första och andra dagen men nu har han vant sig :) Hoppas det blir bättre iallafall!

2010-06-21 @ 19:07:38
URL: http://jossea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0