Varning för låååångt inlägg :-)

Publicerat: 2010-07-26 Kl: 00:23:11 | I kategori: Bilder


Idag har jag inte haft motivation till att göra egentligen någonting alls. Jag har velat ligga i sängen hela dagen. Det beror nog på vädret. Tur att man har en liten tjej som alltid är glad och gullig som får en att känna sig lyckligast i hela världen så fort hon ler mot en :-) Tack älskling för att du får mig att vilja kliva upp på morgonen, jag älskar dig.


Har ju tvättat ikväll. Vad skönt det var att inte ha tre tvättkorgar fulla med tvätt, idag var det bara en :) Så det räckte med två maskiner. Super! Men det blir så fort mycket tvätt alltså, vi är ju tre stycken. Måste tvätta oftare, för när det blir sådär mycket tvätt måste jag liksom ställa tvättkorgarna i vagnen för att orka ta dom till tvättstugan, haha. Självklart UTAN Haylee däri, så ingen dåre tror att jag har henne i vagnen och ställer tvättkorgar på henne ;-) Det finns ju folk till allt...


Jag la Haylee kl 19.30 idag, tyckte att hon kunde gott somna lite tidigare än vanligt för sömnen är välbehövlig när man är sjuk. Hon har sovit många gånger idag, det tar på krafterna att hosta som hon gör. Förut sov hon i en och en halv timme ute i vagnen, det gör hon aldrig annars. Hon sover oftast när jag tar den "gamla" vagnen, alltså liggvagnen. Så brukar jag ställa henne utanför på uteplatsen, lägga dit babyvakten och sätta på myggnät och gå in. Men det tar högst 10 minuter så är hon vaken igen. Vet inte varför, kanske för att vagnen slutar rulla. Men idag så sov hon så länge där ute alltså, jättebra för henne! Bra med frisk luft, det var ju inte så att man kunde gå ut och hitta på nåt i detta väder direkt. Sedan var hon lite piggare efter det.


Iallafall, jag gjorde iordning välling vid halv åtta, fixade hennes näsa och sög ut snor, gav Nezeril och Bricanyl. La henne i famnen som jag gör varje kväll och gav henne vällingen. Så somnade hon efter halva flaskan. Sedan låg jag med henne i sängen och har gjort det ända tills nu typ. När jag ligger så med henne så försvinner allt annat, jag vill inte prata med nån eller göra något, jag vill bara stanna tiden och ligga så föralltid :) Har varit i tvättstugan två gånger men sedan kommit tillbaka och lagt med mig henne direkt. Hon måste sova med mig i sängen när hon är sjuk, jag orkar fasen inte springa upp så många gånger som jag måste göra när hon är sjuk. - Hon kan inte andas, svettas, vill inte ligga på rygg, letar efter snuttan, vill ha nappen, hostar, snorar, hostar igen osv osv... Och så fort jag har lagt mig i sängen igen så är det nåt igen, och då måste jag kliva upp. Danne kliver ju självklart upp också men som dom som känner mig vet så måste jag också kliva upp för att kolla till. Klarar inte av att ligga och slappna av och sova medans hon är ledsen, det går inte, även om jag vet att Daniel har koll på det så klarar jag inte av att inte vara där och hjälpa henne.


Nu blev det en jäkla massa surr här. Inte ens om roliga saker, men ni får ju läsa om ni vill. Jennifer blir iallafall glad vad jag än skriver, det vet jag ;-) Haha vännen. Min mest trogna läsare!
Hörrni. Nu är jag arg på er. Jag bad er att ni skulle LÄMNA ER BLOGGADRESS, men ni verkar vara för lata för att orka skriva en kommentar! Ni får ju läsa min blogg, kan inte jag få läsa eran också? Verkar inte det som en rimlig deal? Det tycker jag att det gör. Så nu får ni en chans till att skriva eran bloggadress så att jag har nåt att läsa.


Dom enda bloggarna jag har läst de senaste dagarna är:

Evelinas (som inte ens har skrivit nåt)
Katrin Zytomierskas
Anna Lindströms
Linda Rautakorpi
...för det är dom enda jag kan i huvudet sådär på rak arm. So pleaase, help me.

Nu ska jag lägga mig och titta på Unga Mödrar! Jag gillar det. Men dom flesta är ju dumma i huvudet på det programmet, det finns vissa som verkligen är bra mammor men andra är ju helt pantade. Samma som Linda hade skrivit i ett inlägg häromdagen, på Teen Mom (uppföljaren av 16 and pregnant) är ALLA helt pantade. Riktiga popcorn.



Det enda dom pratar om är att det är så synd om dom för att dom inte har levt klart, att dom måste få vara tonåringar fast dom har fått barn, att dom lever att annat liv än deras kompisar och det är ju så himla hemskt. Man kanske skulle ta och tänka på det innan man blir gravid då? Det är ingen som säger "Men det gör inget, jag har valt bort det livet i och med att jag valde att behålla barnet, och det är värt det tusen gånger om". Jag förstår det inte, vad fan ger en utekväll en, mot för vad en dag med sitt barn ger en? Man har roligt i ett par timmar ute, sedan mår man dåligt dagen efter. Så jävla meningslöst.  Självklart kan det vara roligt att få komma ut och festa någon gång ibland, men att sitta och gnälla över att man inte kan leva samma liv som innan man fick barn är ju bara så jävla fjantigt. Omoget. Vad trodde dom egentligen? Jag fattar inte vad man lever för när man inte har barn, inget illa menat mot dom som inte har barn såklart! Men när man har fått barn så börjar livet på riktigt, känner jag. Att varje morgon få vakna till en liten människa som älskar dig så villkorslöst, och ler mot dig det ärligaste leendet du någonsin kommer att uppleva. En liten person som blir så glad när dom ser dig att man smälter i själen. Lyckan när det blir upplyft ur sängen på morgonen. Sedan har man hela dagen på sig att leka, mysa, trösta, gosa. Dagar fyllda av kärlek och meningsfullhet. För mig är det LIVET. Och så länge jag har min dotter så har jag allt jag någonsin kan önska mig. Hon är det som betyder allt. En sån stark kärlek som man känner till sitt barn, en sån kärlek kan ingen som inte har barn förstå. Den känslan måste man uppleva. När jag tittar på Haylee så fylls jag av så mycket kärlek att det känns fysiskt i kroppen och jag vet inte vart all kärlek ska få plats eller hur jag ska få utlopp för den. Pussar och kramar och gos räcker inte :)



Haha, vilken poet jag är!
Men det var bara en tanke som växte till en annan tanke och en annan som blev ännu fler. Men jag tror att de flesta (normalt funtade) mammor håller med mig i det jag skriver. Livet får en helt annan mening när man har barn :) Det är bara så jag menar! Hoppas jag inte trampade någon "icke-mamma" på tårna nu, det var absolut inte min mening.


Nu ska jag lägga mig bredvid min
Lee-Lee som ligger här bredvid mig och äntligen sover djupt och skönt. Skönt för henne att få ett par timmars totalt sammanhängande sömn, förutom att hon hostar då men hon vaknar inte av det nu. Sömnen är för djup. Man måste ju vila för att kunna bli frisk.


Hoppas ni har orkat läsa min bok, haha
;) Kram på er, hoppas ni har haft en trevlig helg allihop!


Jag älskar er. Min fina familj! Tack för att ni finns.


Kommentarer
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:31
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:31
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:32
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:32
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:32
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:32
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: evelina

Jag vet. Har väl matat william med sånna. Ja menade inte att du skulle göra pure,jag kom på det med tänderna efter jag skrivit

2010-07-26 @ 09:18:33
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: jennifer

WOHOOO!!!! Jag är dig trogen, pemmen! ;D tro mig. älskar alla bilder och all text du lägger ut. och en sak, håller med... teen mom och unga mödrar, alla är helt hjärndöda! helt slut i huvudet. ne, jag tycker att vi ska ta och umgås någon dag. Hoppas lillan din blir bättre i hostan. :/ stackars! PUSS!

2010-07-26 @ 11:34:02
URL: http://jenniferlodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0